Gaat TB dood na 180 gr draaien koeling?

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:42
Ik heb, ehm, had een TB 1133, en vanwege de uitstekende doch voor een enorme oetlul als ik enigszins verwarrende mb layout heb ik de heatsink+fan (ThermalTake Chrome Orb) 180gr gedraaid op de TB geplaatst, waardoor dat kleine vierkante warmtegeleidend spul niet helemaal goed op de proc zat. Binnen 2 seconden was de proc doorgebrand. Geen garantie. Kan dit, of was er iets anders fout? Met andere woorden, ben ik echt zo dom als ik denk dat ik ben, of ben ik genaaid? ;)

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op AMD.COM staat dat je een AMD proc ABSOLUUT onder GEEN omstandigheden zonder cooling mag draaien. Dat deze binnen 1 seconde doorbrand. Omdat jij er wel een beetje koeling op had duurde het 2 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het koelplaatje niet goed op de core zit en de proc is doorgebrand is het gewoon geen garantie (mechanisch defect)

Ik weet niet waar je de processor hebt gekocht, maar misschien kun je je leverancier vragen om hem terug te sturen naar AMD (duurt 6 - 8 weken), maar dan heb je iig nog een kans dat je een nieuwe krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spine
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

spine

VISHUDDHI

euhm heb je wel eerst GEKEKEN of ie er goed op zat?

[BSDFreaks.nl] [www.Dark-Future.org] [Alizarin.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
Ik heb gekeken, maar blijkbaar niet goed genoeg. Ik weet dat ik een kansloze prutser ben, wrijf het er alsjeblieft niet in. Ik voel me al klote genoeg dat ik zoveel geld kwijt ben en dat ik het nu met een Duron 800 moet doen. Maar goed, is de Chrome Orb wel een redelijke koeler? Zit namelijk nu op mn Duron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spine
  • Niet online

spine

VISHUDDHI

Op donderdag 02 augustus 2001 19:54 schreef KroeT het volgende:
Ik heb gekeken, maar blijkbaar niet goed genoeg. Ik weet dat ik een kansloze prutser ben, wrijf het er alsjeblieft niet in. Ik voel me al klote genoeg dat ik zoveel geld kwijt ben en dat ik het nu met een Duron 800 moet doen. Maar goed, is de Chrome Orb wel een redelijke koeler? Zit namelijk nu op mn Duron.
tja.. zulke dingen zijn natuurlijk wel jammer....
maar er valt weinig aan te doen...
gecondoleerd

[BSDFreaks.nl] [www.Dark-Future.org] [Alizarin.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-09 13:33
Ik moet je helaas vertellen dat de chrome orb een matige cooler is en absoluut niet geschikt voor boven de 1100MHz. (heb het kreng zelf gehad).

Bovendien is de Chrome Orb Athlon/Duron killer nr 1.

Kijk eens onderop de orb, dan die je in de vierkantte onderkant een circel, met een klein opstaand randje. Dit randje komt precies op de rand van de core als je hem verkeerd om monteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snap niet dat mensen nog die orbs kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
Mja, wat betreft sinks/fans ben ik echt een totale leek. Wat betreft een hoop andere zaken ook, daar niet van, maar van fans weet ik echt nul komma nul. Wat kost een goede fan? Ik denk dat deze wel genoeg is voor mijn Duron 800, maar ik ga over een paar maanden naar de TB 1500 (max op mijn moederbord, msi k7t) als ik weer geld heb dus ;).

Ik ga overigens voor die tijd nog een casefan bijplaatsen, wrs aan de voorkant. Achter het raampje dat ik maak waarin mbv wat nylon draadjes mijn gesmolten TB hangt, omgeven door wat roestvrij stalen randjes, een spiegeltje en wat verlichting. Dus, om ff totaal offtopic te gaan, wat kost een goede fan hiervoor? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• happy3736
  • Laatst online: 30-12-2024
tja kan je niet veel aan doen

volgende keer beter opletten

woorden schieten me nu te kort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Troost je er maar mee dat als je een club van TB-mollers op zou richten, je vast niet het enige lid zou zijn ;)

Hee, shit happens, 't is warm, je wilt die cooler erop zetten en je verneukt het. Doet iedereen wel 's, iets verprutsen.

Systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Fan voor je cpu?
Noise controlled silverado (ja, die beveel ik iedereen aan, want ze doen het perfect)
Kosten: tussen de 125 en de 150 piek (duur, maar minder dan een geroosterde athlon)

Losse casefan? 80 mm suntec
kosten: ergens tussen de 17.5 en de 25 piek

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Maar dat houdt dus in dat zonder koeler je proc meteen aan gort is?
Maar ik kan me vergissen, maar mijn fan draait echt niet meteen op volle sterkte in het begin, dus heeft je CPU niet tering veel te lijden bij het opstarten?
Er zittenbij mij nog officiele amd koelers op meen ik (idle, duron 850, 40gr)

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Ik moet bekennen dat ik nog nooit een AMD heb gehad, maar ik vraag me af waarom die processors zichzelf niet uitschakelen wanneer ze te warm worden. Dit had (aan alle berichten over verbrande AND cores die ik hier op GoT lees) al veel ellende kunnen voorkomen.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 02 augustus 2001 19:54 schreef KroeT het volgende:
jij hebt ook geen positieve instelling over jezelf zeg.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandenberg
  • Laatst online: 04-03-2016
Op donderdag 02 augustus 2001 23:00 schreef 456 het volgende:
Maar ik kan me vergissen, maar mijn fan draait echt niet meteen op volle sterkte in het begin, dus heeft je CPU niet tering veel te lijden bij het opstarten?
Maar jij hebt je heatsink er wel goed op zitten, dus er wordt meteen hitte van de core afgevoerd. Als het te lang (wat is lang?) duurt voordat je fan op toeren komt, kun je 'm beter vervangen.

Systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-06 15:38
Op donderdag 02 augustus 2001 23:00 schreef 456 het volgende:
nope
dan heeft de proc het koelblok nog lang niet opgewarmd :)

[edit] das de zoveelste keer vandaag dat ik te laat ben :'(

www.kuiphuis.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja jammer dan,zelfde koeler koste mij 2 proccessoren heb hem op de schroothoop gegooid. Gebruik nu alleen nog maar de Super Orb van T.T. Mijn 1.4 Ghz. word maar 50 gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiezuiper
  • Laatst online: 24-08 22:29
gecondoleerd :'(

maar hij zal zich niet alleen voelen in de amd hemel, mijn duron 800 zweeft daar ook gelukkig rond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Mijn duron 650 ook... gelukkig mijn athlon niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Ik zou zelf gaan voor een Alpha 6035 of GlobalWin FOP32/38. Ik heb zelf een Alpha 6035MFC + Delta 60MP (20CFM) en die koelt gewoon prima en is best wel stil. Aangezien het geen straaljager is als de Delta 60 HP (38 CFM) wordt casekoeling dan wel belangrijker dus ik heb er ook 4x80mm fans in mijn SX1030BEC kastje zitten.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-09 22:25

4POX

Everybody is wired

Op donderdag 02 augustus 2001 23:22 schreef Tyrian het volgende:
maar ik vraag me af waarom die processors zichzelf niet uitschakelen wanneer ze te warm worden. Dit had (aan alle berichten over verbrande AND cores die ik hier op GoT lees) al veel ellende kunnen voorkomen.
Dat kunnen ze ook wel. Maar dat is dan wanneer de temperatuur heel langzaam oploopt. Als de temperatuur in een paar secondes zo snel omhoog vliegt krijg die beveiliging geen kans om inteschakelen.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-05 20:48
als je een goede koeler wil neem in geen geval een orb achtig geval ze zijn gewoon ronduit slecht ik heb een taisol en die maakt geen geluid,een amd heeft geen temp sensor in de proc zitten dus uitschakelen is er niet bij.

een intel heeft die wel maar die zal op zeker je processor niet redden als je hem zonder koelblok laat draaien,de opwarming gaat dermate snel dat als de sensor aan spreekt het meestal voor je processor al te laat is.

je eigendunk kan wel een beetje beter worden iedereen maakt fouten en daar leer je weer van zonde van je tb maar er zijn ergere dingen als alleen het frituren van je proc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
Hmz, idle temp is nu volgens mbm 40 graden, stressed 49 tot 50. Volgens mij is dat voor een Duron 800 wel te doen. Mochten jullie daar anders over denken (grin, misschien nog wat overclockwerk?), dan koop ik een betere cooler.
Die casefan gaat er iig sowieso in, al was het maar voor het design ;)

En mijn gevoel voor eigenwaarde is niet zo verneukt als het hier lijkt hoor. Ik dacht alleen dat ik veel van comps wist. Gelukkig is mijn SW kennis beter dan mijn HW kennis he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op donderdag 02 augustus 2001 23:22 schreef Tyrian het volgende:
Ik moet bekennen dat ik nog nooit een AMD heb gehad, maar ik vraag me af waarom die processors zichzelf niet uitschakelen wanneer ze te warm worden. Dit had (aan alle berichten over verbrande AND cores die ik hier op GoT lees) al veel ellende kunnen voorkomen.
tuurlijk.. een een sensor aan de bevestigingspunten van de cooler.. en sensors of je PCI kaarten wel goed zitten, een absoluut verbod op IDE kabels zonder verdikking waardoor je ze verkeerd kan steken... pijltjes hoe je de CPU in de socket moet duwen...

DUUUUUUUUH

mensen die aan pc's prutsen worden verwacht te weten waar ze mee bezig zijn... 8-)
Pagina: 1