Laptop voor School (Bouwkunde)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infelicis
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 24-10-2024
Beste Tweakers,

Ik doe op het moment de studie bouwkunde en ook deze studie vereist tegenwoordig een laptop.
Nu ben ik druk bezig met het zoeken van een nieuwe laptop die een beetje betaalbaar blijft.
Nu wil ik geen belachelijke eisen stellen maar ik ben wel op zoek naar een wat lagere prijscategorie laptop (400-700 euro, liever dichterbij de 400 :p) die toch wat goede hardware heeft.

Belangrijke Specs,

15,6 Inch 1080p scherm
Beetje knappe snelle processor (Richting ryzen 5 of i5/i7)
Beetje knappe videokaart voor het 3d programmaatje,
Graag een m.2 ssd van minimaal 256 gb.
8 GB Ram minimaal

Op school zal ik voornamelijk bezig zijn met autoCAD, een 2d tekenprogramma & ReVit, een 3d tekenprogramma die redelijk zwaar is. Ik zal ook een aantal Word, Excel, Powerpoint etc programma's draaien, Internetten en zo af en toe een film. Nu ik een beest van een gaming pc heb heb ik hoef ik geen laptop die een gaming powerhouse hoeft te zijn, wel zou ik kleine spelletjes zoals Sims, League of legends en dat soort gein willen spelen. Ook vind ik het belangrijke dat de laptop niet direct leeg is na ongeveer 2 uur in de les te hebben gebruikt.

Zouden jullie hier een goede aanbeveling voor hebben?

Alvast hartelijk dank,
Ezra

[ Voor 10% gewijzigd door Infelicis op 13-01-2020 12:42 ]

Beste antwoord (via Infelicis op 14-01-2020 12:58)

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:09
Infelicis schreef op maandag 13 januari 2020 @ 12:47:
[...]

Ik verbaas me dat een 2D programma nog steeds zoveel zal gebruiken. Maargoed, aanbevelingen hoor ik graag :)
Ik heb net even gekeken en de prijzen vallen mij nog best mee eigenlijk ( het is al lang geleden dat ik een laptop gekocht heb blijkbaar :P ). Dit is wel een goede bijvoorbeeld:

pricewatch: Asus F571GD-BQ257T

Deze heeft wel een mooie GPU voor Autocad.

Of deze: pricewatch: Lenovo IdeaPad 330-15ICH 81FK003XMH

Kijk vooral even in de Pricewatch zou ik zeggen!

[ Voor 3% gewijzigd door dehardstyler op 13-01-2020 12:55 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-09 21:18

snmght

imho dan he

Stelt school eisen aan de hardware van de aan te schaffen laptop? Die 3D programma's lusten graag stevige specs meestal. :)

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Infelicis
snmght schreef op maandag 13 januari 2020 @ 12:40:
Stelt school eisen aan de hardware van de aan te schaffen laptop? Die 3D programma's lusten graag stevige specs meestal. :)
Sorry zie nu dat ik het misschien handig is als ik wat specs eisen stel :p Ik pas hem even aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
Infelicis schreef op maandag 13 januari 2020 @ 12:38:
Beste Tweakers,

Ik doe op het moment de studie bouwkunde en ook deze studie vereist tegenwoordig een laptop.
Nu ben ik druk bezig met het zoeken van een nieuwe laptop die een beetje betaalbaar blijft.
Nu wil ik geen belachelijke eisen stellen maar ik ben wel op zoek naar een wat lagere prijscategorie laptop (400-700 euro, liever dichterbij de 400 :p) die toch wat goede hardware heeft.

Op school zal ik voornamelijk bezig zijn met autoCAD, een 2d tekenprogramma & ReVit, een 3d tekenprogramma die redelijk zwaar is. Ik zal ook een aantal Word, Excel, Powerpoint etc programma's draaien, Internetten en zo af en toe een film. Nu ik een beest van een gaming pc heb heb ik hoef ik geen laptop die een gaming powerhouse hoeft te zijn, wel zou ik kleine spelletjes zoals Sims, League of legends en dat soort gein willen spelen. Ook vind ik het belangrijke dat de laptop niet direct leeg is na ongeveer 2 uur in de les te hebben gebruikt.

Zouden jullie hier een goede aanbeveling voor hebben?

Alvast hartelijk dank,
Ezra
Omdat er "AutoCAD" in je tekst staat, wordt het in ieder geval eerder vanaf 700 euro, dan <700 euro. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infelicis
dehardstyler schreef op maandag 13 januari 2020 @ 12:44:
[...]

Omdat er "AutoCAD" in je tekst staat, wordt het in ieder geval eerder vanaf 700 euro, dan <700 euro. ;)
Ik verbaas me dat een 2D programma nog steeds zoveel zal gebruiken. Maargoed, aanbevelingen hoor ik graag :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
Infelicis schreef op maandag 13 januari 2020 @ 12:47:
[...]

Ik heb net even gekeken en de prijzen vallen mij nog best mee eigenlijk ( het is al lang geleden dat ik een laptop gekocht heb blijkbaar :P ). Dit is wel een goede bijvoorbeeld:

pricewatch: Asus F571GD-BQ257T

Deze heeft wel een mooie GPU voor Autocad.

Of deze: pricewatch: Lenovo IdeaPad 330-15ICH 81FK003XMH

Kijk vooral even in de Pricewatch zou ik zeggen!

[ Voor 3% gewijzigd door dehardstyler op 13-01-2020 12:55 ]

Pagina: 1