Inmiddels heb ik het spel al jaren, periodes redelijk veel gespeeld, maar na een tijdje verloor ik dan toch weer de interesse, die dan later weer terugkwam.
Lekker rondrijden met verkeer op American Road. De ene keer met een dik getunede bak, een andere keer met een sterke pickup met een grote trailer erachter. En af en toe zo vreselijk lomp crashen blijft toch heerlijk. Auto resetten en dan weer gaan. Soms even een nieuwe map of auto proberen, maar vooral lekker cruisen en crashen.
Sinds een paar weken ben ik erachter gekomen dat je de carrièremodus gewoon kunt gebruiken. De optie is weliswaar uitgegrijsd, maar door erop te klikken kom je er toch in.
Dit opende een hele nieuwe ervaring voor mij. Ik ben begonnen met wat geld en een kleine garage. Gelijk een simpele ETK gekocht die ik heb omgebouwd tot een dikke Rennspecht versie (vgl. BMW Alpina). Lekker wat races doen voor geld, auto's van punt A naar B brengen en hier en daar een transportopdracht waarbij je zware trailers mag vervoeren.
Waar een crash voorheen gelijk gefixt was door de resetknop, doet het nu veel meer pijn. Missies die afgebroken moeten worden door de schade. Met moeite terug kunnen rijden naar de garage om de auto te fixen door het zelf te betalen of door de verzekering aan te spreken. En alles kost geld, maar je kunt ook leuk verdienen.
Het is echt een uitdaging om veel nauwkeuriger te rijden vanwege die wat serieuzere gevolgen en daardoor bevredigt het ook meer als je snel rijdt en toch de boel heel houdt.
Inmiddels heb ik de RLS career mod gedownload, die wat leuke uitbreidingen op de standaard carrièremodus biedt.
Dus voor iedereen die het niet wist, is het zeker een aanrader om de carrièremodus te checken inclusief de RLS mod.