Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zakelijke laptop zonder poespas €1.000

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 12:40
Wat ga je met je laptop doen?
• Zakelijke laptop
• Standaard kantoor software (Microsoft Office)
• Indien mogelijk 1 á 2 VM's (draaien niet tegelijkertijd)
• Devolutions RDP Manager (die nog redelijk wat resources vreet)
• Geen gaming

Wat is je budget?
€1.000 excl BTW.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, dat wel. Op de diverse kantoren zal de laptop eigenlijk altijd in combinatie met een docking station worden gebruikt, dus accuduur heeft niet de hoogste prio. Gewicht wel, het liefste zo licht mogelijk.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee, maar iets in me zegt dat ik liever nog steeds geen Acer wil. Hoewel het een tijd geleden is heb ik iets te veel gedoe gehoord/gezien/meegemaakt met deze laptops.

Overige wensen
Het draait me vooral om performance. De VM's die incidenteel gedraaid worden zijn een Windows 10 VM en Kali Linux. Verder heb ik het liefste nog wel een dedicated RJ45 poort en minimaal 1x USB-C aansluiting.
Daarnaast eigenlijk zo min mogelijk poespas. Touchscreen, volledig kantelbaar/vouwbaar etc. is allemaal niet nodig. Het liefste zoveel mogelijk rekenkracht voor het budget.

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Alle reacties

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:23
maak hier:

categorie: Laptops

eens een voorselectie.

meerdere dockingsstations nodig dus, of sleep je die ook mee?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• EricNL
Tens schreef op maandag 13 januari 2020 @ 10:48:
maak hier:

categorie: Laptops

eens een voorselectie.

meerdere dockingsstations nodig dus, of sleep je die ook mee?
Dat heb ik gedaan, maar ik ben niet heel erg thuis in de laptop CPU's.
Aparte dockingstation(s) zijn niet nodig. Op de kantoren waar ik werk staan USB docking stations dus het gaat puur om de laptop.

Wat ik zelf al heb gevonden:
pricewatch: Lenovo ideapad L340-15IRH Gaming (81LK0092MH)
Hoewel deze het kenmerk "Gaming" heeft lijkt dit toch wel een goede koop. Deze stond volgens mij ook in de BBG van afgelopen December.

• JohnnyDon
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12-11 10:11
Als je VM's wilt gaan rennen zou ik een I7 vanaf de 8ste generatie aanraden. Ook is 16GB aan ram fijn als je andere taken wilt doen tijdens het rennen van de zware programma's.

Dat invullen bij de filter en je krijgt een paar opties, categorie: Laptops

[ Voor 37% gewijzigd door JohnnyDon op 13-01-2020 11:02 ]

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:23
Als dit geen probleem is:
Het gaat om een gigabitethernetpoort, een hdmi 2.0-aansluiting, twee usb 3.0-poorten, een audiojack en een usb-c-aansluiting. Laatstgenoemde is alleen geschikt voor gewone usb-apparatuur, niet voor externe monitoren of docks.
persoonlijk heb ik altijd toch wel iets van: als er 'gaming' op staat is het wrs te duur. En drie kleuren verlichting van je toetsenbord zal niet de hoogste prio zijn....

[ Voor 10% gewijzigd door Tens op 13-01-2020 11:04 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• EricNL
JohnnyDon schreef op maandag 13 januari 2020 @ 11:01:
Als je VM's wilt gaan rennen zou ik een I7 vanaf de 8ste generatie aanraden. Ook is 16GB aan ram fijn als je andere taken wilt doen tijdens het rennen van de zware programma's.

Dat invullen bij de filter en je krijgt een paar opties, categorie: Laptops
Is dit wat?
pricewatch: Lenovo ThinkPad E590 20NB002AMH

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Heb je ook nog eisen voor geluid? Ik heb deze laptop namelijk ook in overweging genomen, maar na een negatieve ervaring met een andere Lenovo 'consumenten'-laptop (IdeaPad S540) ben ik qua performance iets lager gaan zitten.

• EricNL
Rukapul schreef op maandag 13 januari 2020 @ 11:20:
Heb je ook nog eisen voor geluid? Ik heb deze laptop namelijk ook in overweging genomen, maar na een negatieve ervaring met een andere Lenovo 'consumenten'-laptop (IdeaPad S540) ben ik qua performance iets lager gaan zitten.
Eigenlijk niet. 9 van de 10 keer gebruik ik een USB headset voor audio (meetings, Spotify/Youtube).

• JohnnyDon
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12-11 10:11
De Thinkpad is een line-up van Lenovo bedoeld voor office werk en dergelijke. Het zijn bekende laptops met een goede reputatie.

De specs zien er ook zeer netjes uit, hij heeft in principe alles wat je nodig hebt en zelfs meer. 4 cores 8 threads, hij boost naar een maximale 4.6Ghz, 16GB ram en een m.2 ssd van 512GB.

Met deze laptop zou je in ieder geval alles moeten kunnen wat jij in jouw OP hebt gezet.
Pagina: 1