• Bertjuhh86
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 09-09 09:39
Hallo,

Ik heb sinds een paar maanden Google Home en hiermee stuur ik mijn tv, versterker, chromecast, spotify en youtube aan. Dit werkt prima.

Daarnaast heb ik een ketel met een Nefit Easy thermostaat. Deze thermostaat kan ik besturen met hun app, ook op afstand en dit werkt goed.

Het probleem:
Ik wil de thermostaat kunnen bedienen met Google Home, bijvoorbeeld "Hey Google, zet de thermostaat op 20 graden".
Via de handleiding van Nefit Easy zou ik dit kunnen doen met IFTTT (de app). Hier zie ik ook al wat voorbeelden van wat mogelijk is, echter werkt dit allemaal niet.
Wat blijkt, IFTTT heeft geen Nederlandse Google Home ondersteuning.
Daarnaast krijg ik op geen mogelijkheid Nefit Easy gekoppeld aan Google Home met IFTTT.

Oplossing Nefit Easy:
Hun oplossing, mijn telefoon en Google Home op Engels instellen, dan zou het wel moeten werken.
Dit klinkt niet echt als een oplossing, want ik wil alles in het Nederlands kunnen aansturen.

De vraag:
Zijn er mensen met hetzelfde probleem of zijn er andere mogelijkheden om dit op te lossen?

Ik hoor het graag.

Groeten,
Robbert

• jk_sigtermans
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 28-05 01:10
Ik heb op dit moment het voor elkaar om gewoon te kunnen zeggen 'OK Google, zet de temperatuur op x graden', waarop Google reageert dat ze dat netjes gedaan heeft (ook in NL).

Uit het hoofd:

Ik heb de Nefit Easy geregistreerd in IFTTT (maak eerst een IFTTT account, selecteer Nefit Easy, je wordt omgeleid naar een site van Bosch, daar jouw Nefit Easy registreren adhv serienummer e.d. gegevens).

In IFTTT staat ergens een app 'Say "OK Google, set the room temperature to .." to set the temperature in Nefit Easy to # degree' van mhgjanssen. Deze app komt als suggestie naar voren als je in IFTTT de Nefit Easy selecteert.

Om IFTTT te bedienen via Google zal eerst om toestemming worden gevraagd. Accepteer deze.

In deze app kun je drie zinnen instellen die je uit kunt spreken. Ik heb de eerste twee Engels gelaten en voor het derde alternatief een Nederlandse zin ingesteld. Ook de terugkoppeling van Google heb ik in het Nederlands ingesteld.
Ook wordt hier als het allemaal goed is gegaan de Nefit Easy getoond per serienummer.

Het is even puzzelen maar bovenstaande moet lukken.

• Bertjuhh86
Ik ga dat eens proberen.
Heb precies hetzelfde gedaan, maar moet in het Engels blijven praten.
De zinnen had ik allemaal aangepast naar het Nederlands, wellicht dat het daarom niet werkt.

Ik houd je op de hoogte. Bedankt!!

• Bertjuhh86
De eerste 2 zinnen weer terug gezet naar Engels en de 3e naar "Stel de temperatuur in op # graden".
Maar als feedback krijg ik dat het apparaat niet goed is ingesteld.

Mag ik vragen wat jij als Nederlandse zin hebt ingevuld?

• jk_sigtermans
De derde zin is bij mij:

Zet temperatuur op # graden

En als antwoord heb ik ingesteld:

Temperatuur is ingesteld op # graden Celcius

Ik heb het idee dat ik hier mee wegkom omdat de zin 'Zet temperatuur op # graden' veel lijkt op 'Set temperature to # degrees', en de Google Assistent het dus weet te interpreteren als Engelse zin. Of het is zo dat dat ding Skynet-achtig geleerd heeft dat ik dat bedoel, na een aantal keer proberen.

NB: ter volledigheid:

Eerste zin is: Set temperature to #
Tweede is: Set temperature to # degrees
Language staat dus op Engels.

Hopelijk lukt het.

[Voor 12% gewijzigd door jk_sigtermans op 27-02-2020 12:17]

• Bertjuhh86
Whahahhaha!! Het werkt!!
Jouw instellingen overgenomen, applet disconnected en vervolgens connected gedaan.

Je bent mijn held!

• jk_sigtermans
Super!

Een mooie volgende stap zou zijn dat je kunt vragen wat de huidige temperatuur is. Dat wordt een stuk technischer denk ik.
Goed dat het werkt, have fun.

• Kasper
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 25-09 12:52
Ik ben hier ook mee aan het prutsen.
Het wil alleen nog niet lukken.

Als ik naar de bosch site word gestuurd en mijn nefit easy toevoeg, blijft deze op offline staan...
Wat gaat er mis?

• Bertjuhh86
Kasper schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 10:12:
Ik ben hier ook mee aan het prutsen.
Het wil alleen nog niet lukken.

Als ik naar de bosch site word gestuurd en mijn nefit easy toevoeg, blijft deze op offline staan...
Wat gaat er mis?
Kan je de Nefit Easy bedienen met de app?
Heb je zeker de juiste gegevens ingevuld bij Bosch?
Ikzelf heb met dit onderdeel geen problemen ondervonden.

• Kasper
Bertjuhh86 schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 20:55:
[...]

Kan je de Nefit Easy bedienen met de app?
Heb je zeker de juiste gegevens ingevuld bij Bosch?
Ikzelf heb met dit onderdeel geen problemen ondervonden.
Ja via de nefit app geen problemen. De gegevens vanaf het doosje overgenomen, komt overeen met wat in de app staat.
Blijft op offline staan.

Dat lijkt mij dan ook de reden dat de "hey google,..." commands niet werken

• Bertjuhh86
Kasper schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 23:40:
[...]

Ja via de nefit app geen problemen. De gegevens vanaf het doosje overgenomen, komt overeen met wat in de app staat.
Blijft op offline staan.

Dat lijkt mij dan ook de reden dat de "hey google,..." commands niet werken
Dat werkt sowieso niet. Alleen via IFTTT kan je Google vragen je Nefit aan te zetten.

Heb je in IFTTT je Nefit toegevoegd?

• Kasper
Bertjuhh86 schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 09:19:
[...]

Dat werkt sowieso niet. Alleen via IFTTT kan je Google vragen je Nefit aan te zetten.

Heb je in IFTTT je Nefit toegevoegd?
Ja dat begrijp ik en heb ik gedaan.
Krijg bij de commands ook als respons dat dit apparaat mogelijk nog niet is ingesteld, iets in die trant..

Als je bij bosch site de gegevens invuld en het wachtwoord bewust fout doet, kun je hem ook niet toevoegen.
Dus de gegevens zijn 100% goed ingevuld.

• Bertjuhh86
Kasper schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 11:33:
[...]

Ja dat begrijp ik en heb ik gedaan.
Krijg bij de commands ook als respons dat dit apparaat mogelijk nog niet is ingesteld, iets in die trant..

Als je bij bosch site de gegevens invuld en het wachtwoord bewust fout doet, kun je hem ook niet toevoegen.
Dus de gegevens zijn 100% goed ingevuld.
Ok gelukkig. Dat scheelt :)

Ik heb zelf dit probleem niet ondervonden. Wellicht je Nefit opnieuw toevoegen aan Bosch?
En de IFTTT koppeling verwijderen en opnieuw doen?
Het response "mogelijk niet goed ingesteld" kreeg ik ook. Toen heb ik bovenstaande oplossing geprobeerd en dit werkte. Echter was daarvoor wel mijn Nefit online.

Hopelijk kom je eruit.

• Kasper
Helaas, paar keer opnieuw verwijderd en opnieuw toegevoegd. Krijg het niet werkend.

Jammer dan, dan maar voor die paar keer per jaar de telefoon erbij pakken of naar de easy lopen. Grootste deel van t jaar gaat toch al geautomatiseerd.

In ieder geval bedankt voor de reactie en meedenken

• SmartHomeGuy
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 04-10-2020
Misschien een rare vraag, maar heeft iemand al geprobeerd om zijn Bosch account te linken via de Google Home app (deze staat er namelijk wel als optie in) nadat-ie zijn nefit easy heeft gekoppeld aan zijn Bosch account?

• Bertjuhh86
SmartHomeGuy schreef op woensdag 15 april 2020 @ 00:34:
Misschien een rare vraag, maar heeft iemand al geprobeerd om zijn Bosch account te linken via de Google Home app (deze staat er namelijk wel als optie in) nadat-ie zijn nefit easy heeft gekoppeld aan zijn Bosch account?
Dit is voor het nieuwe systeem van Bosch, de Nefit Easy valt hier niet onder.
Maar wellicht komt er nog support, geen idee eigenlijk.

• SmartHomeGuy
  • Registratie: januari 2019
  • Laatst online: 04-10-2020
Bertjuhh86 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 00:38:
[...]

Dit is voor het nieuwe systeem van Bosch, de Nefit Easy valt hier niet onder.
Maar wellicht komt er nog support, geen idee eigenlijk.
Heb het toch geprobeerd, maar helaas geen succes nee. Had toch een beetje hoop :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 23-09 21:41

zx9r_mario

IPv6 & Linux lover

Na het registeren bij Bosch zag ik ook de status offline, maar de IFTTT app kon daarna wel de Nefit daarna aansturen. Alleen wat nog niet gelukt is om deze via Google Home aan te sturen.

Linux, what else? | 2x370Wp mono, Z 20°, Solis mini-1000-4G

• Amersfoort
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 19:22
Mijn ervaringen:
- zet Google assistent alleen op Nederlandse taal
- vul in IFTTT de 3 commando's in het Engels, die je wilt gebruiken om de Nefit Easy temperatuur aan te passen bijvoorbeeld:
  • Set temperature to # degrees
  • Set thermostat to # degrees
  • Set thermostat to #
- de reactie van de assistent zou kunnen zijn: Thermostaat is op # graden gezet (gewoon NL-talig vastleggen)
- zet de taal van IFTTT op Engels en verbind je thermostaat
- na opslaan instellingen en het activeren van de IFTTT connectie 10 seconden wachten
- spreek Nederlandstalige commando's met een letterlijke vertaling uit het Engels. Google vertaalt deze NL commando's dan automatisch, waardoor de Nefit op de juiste temperatuur wordt gezet gebruikmakend van de al voorgeconfigureerde IFTTT instellingen door mhgjanssen.

PS: vorige week had ik problemen om bij Bosch mijn Nefit Easy te koppelen met IFTTT, maar dat lijkt nu opgelost.

[Voor 6% gewijzigd door Amersfoort op 27-06-2020 12:13]

• rvanwijk
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 29-07-2020
Hallo,

Ik heb het aangesloten zoals Amersfoort aangaf, en het werkt deels.
Google reageert dat ze de thermostaat op (zoveel) graden zet.

Alleen als Google gereageerd heeft gebeurd er niks op de thermostaat.

Weet iemand wat ik fout doe?

Alvast bedankt,

groet,

Roy

• Bertjuhh86
Dan is Google verbonden met IFTTT, maar IFTTT niet met Nefit (denk ik).

Staat in IFTTT dat ie verbonden is?
Anders die connectie even wissen en opnieuw proberen?

• Tall0ne
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 25-09 14:06
Hoi,

Alle tips zoals hier aangegeven geprobeerd maar mij lukt het ook niet.
Google blijft maar zeuren dat "zo te zien is de thermostaat nog niet ingesteld. Je kunt dat doen via e Assistent-instellingen.

volgens mij is IFTTT goed gekopeld met Google assistent. En is ook IFTTT goed gekoppeld met Nefit/Bosch. Ik krijg in iedergeval in IFTTT het ID van mijn themostaat te zien. Alleen op de Bosch site bijft hij als offline staan ondanks verschillende pogingen met opnieuw toevoegen en wachtwoord check etc.

Via de nefit app is de thermostaat gewoon wel te bedienen.
Iemand nog ideeen? :?

Try to hack me, my IP = 127.0.0.1

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Bertjuhh86
Ik moet echt specifiek dit zeggen: "ok Google, Zet temperatuur op 22 graden".
Anders krijg ik ook te horen dat de thermostaat niet juist is ingesteld.

• Tall0ne
  • Laatst online: 25-09 14:06
Bertjuhh86 schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 17:45:
Ik moet echt specifiek dit zeggen: "ok Google, Zet temperatuur op 22 graden".
Anders krijg ik ook te horen dat de thermostaat niet juist is ingesteld.
_/-\o_ Yes dat werkt inderdaad. Alleen gaat het nog niet altijd goed. Ach je de temperatuurregeling doet de Nefit eigenlijk al goed genoeg.
Maar voor te spelen was dit wel leuk.

Try to hack me, my IP = 127.0.0.1

• Binolirao
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 26-09 12:37
Zojuist ook geprobeerd om mijn nefit easy werkend te krijgen met google home. Alles gevolgd zoals in dit topic beschreven echter zonder succes in eerste instantie, ik liep tegen twee dingen aan:
1. Zoals velen kreeg ik ook binnen HomeCom van bosch de melding dat mijn controller (thermostaat) offline was. Ik heb hiervoor contact gezocht met Nefit/Bosch. Via de telefoon kreeg ik te horen dat dit een bug is en dat als je met succes je thermosstaat kunt toevoegen je deze met IFTTT kunt aansturen.
2. En ik kreeg bij het gebruik van de app (mhgjanssen) continu de melding terug dat de thermosstaat niet goed is ingesteld. Ik heb hierna zelf de app nagemaakt en toen werkte hij wel!

Waarom dat dan weer is snap ik ook niet maar misschien wel het proberen waard mocht deze ook niet werken bij jou. Heel simpel (i ga ervanuit dat je je nefit easy al aan IFTTT hebt gekoppeld):
a. Open IFTTT
b. Klik op create (rechtsboven)
c: Onder 'if this' zoek je de app Google assitent en kies je vervolgens voor Say a phrase with a number:en vul je vervolgens het volgende in:

What do you want to say?
Set temperature to # degrees

What's another way to say it? (optional)
Set thermostat to # degrees

And another way? (optional)
Zet temperatuur op # graden

What do you want the Assistant to say in response?
Temperatuur is ingesteld op # graden Celcius

Language
English

d.Create de trigger en zoek vervolgens onder 'then that' naar Nefit Easy en kies voor 'Set room temperature'
e.Onder 'which temperature' staat Add ingredient, klik hierop en kies voor 'NumberField'
f. Onder Which Nefit Easy selecteer je je gewenste thermosstaat.
g. Rond vervolgens alle stappen af en done!

• HAWK Wizard
  • Laatst online: 16-09 10:41
Ben ook bezig deze koppeling te maken, maar loop al vast bij het koppelen van de Nefit Easy thermostaat aan IFTTT.

Heb netjes de handleiding hiervoor gevolgd, dus ja, heb een Bosch ID/account, daar de Nefit Easy Controller toegevoegd. Serienr, codes, etc zijn goed, want hij staat op de Bosch site te zien als Online met groen vinkje ervoor.

Bij IFTTT vervolgens op de CONNECT knop gedrukt, Accept, etc allemaal bevestigd, en dat lijkt ook succesvol (Connected as User, Status Active), kan dan alleen nog kiezen voor Verwijderen, dat doen we uiteraard niet.

Alles lijkt dus goed ingesteld, dus dan een IFTTT routine aanmaken, en daar loopt het vast: als ik een trigger wil aanmaken , bv via Google Assistant (bij de IF) en dan de Nefit iets laten doen (bij de THAT) kan ik bij de vraag Which Nefit Easy niet mijn (succesvol gekoppelde) regelaar kiezen (na kleine pauze krijg je Options Unvailable te zien)? Ook als ik gebruik maak van de reeds bestaande triggers, en dan CONNECT, krijg ik netjes invulscherm, waar ik bv wel de actie (1 graad warmer, etc) kan kiezen, maar dus niet de Nefit regelaar kan selecteren.........(Options Unavailable).

Wat doe ik niet goed? Heb dit zowel op smartphone als op laptop geprobeerd, ook nog een keer de regelaar weggegooid en opnieuw begonnen, telkens zelfde probleem.

TIA!

• HAWK Wizard
Bump...........iemand een idee hoe dit te fixen?
HAWK Wizard schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 13:08:
Ben ook bezig deze koppeling te maken, maar loop al vast bij het koppelen van de Nefit Easy thermostaat aan IFTTT.

Heb netjes de handleiding hiervoor gevolgd, dus ja, heb een Bosch ID/account, daar de Nefit Easy Controller toegevoegd. Serienr, codes, etc zijn goed, want hij staat op de Bosch site te zien als Online met groen vinkje ervoor.

Bij IFTTT vervolgens op de CONNECT knop gedrukt, Accept, etc allemaal bevestigd, en dat lijkt ook succesvol (Connected as User, Status Active), kan dan alleen nog kiezen voor Verwijderen, dat doen we uiteraard niet.

Alles lijkt dus goed ingesteld, dus dan een IFTTT routine aanmaken, en daar loopt het vast: als ik een trigger wil aanmaken , bv via Google Assistant (bij de IF) en dan de Nefit iets laten doen (bij de THAT) kan ik bij de vraag Which Nefit Easy niet mijn (succesvol gekoppelde) regelaar kiezen (na kleine pauze krijg je Options Unvailable te zien)? Ook als ik gebruik maak van de reeds bestaande triggers, en dan CONNECT, krijg ik netjes invulscherm, waar ik bv wel de actie (1 graad warmer, etc) kan kiezen, maar dus niet de Nefit regelaar kan selecteren.........(Options Unavailable).

Wat doe ik niet goed? Heb dit zowel op smartphone als op laptop geprobeerd, ook nog een keer de regelaar weggegooid en opnieuw begonnen, telkens zelfde probleem.

TIA!

• Bertjuhh86
Heb je de standaard applet gebruikt van janssen?
Toen ik zelf een applet aanmaakte, werkte het ook bij mij niet. Alleen de standaard gebruiken en hier 1 Nederlandse zin bij invullen.

Ifttt en Bosch staan goed ingesteld (zo staan ze ook bij mij namelijk).

Kan je eens proberen de applet te wissen en de standaard applet gebruiken?
HAWK Wizard schreef op dinsdag 17 november 2020 @ 09:50:
Bump...........iemand een idee hoe dit te fixen?

[...]

• HAWK Wizard
Bertjuhh86 schreef op woensdag 18 november 2020 @ 13:03:
Heb je de standaard applet gebruikt van janssen?
Toen ik zelf een applet aanmaakte, werkte het ook bij mij niet. Alleen de standaard gebruiken en hier 1 Nederlandse zin bij invullen.

Ifttt en Bosch staan goed ingesteld (zo staan ze ook bij mij namelijk).

Kan je eens proberen de applet te wissen en de standaard applet gebruiken?

[...]
Heb zowel bij eigen regels als bij voorgedefinieerde regels deze problemen....

Kan vanavond nog wel eens een poging wagen met standaard regel zonder die aan te passen.

• HAWK Wizard
Bleef hetzelfde probleem houden. Heb de controller (thermostaat) op de Bosch website weggehaald en vervolgens weer toegevoegd met juiste credentials, en is daar nu ook (weer) zichtbaar als "online". Maar ook de standaard triggers werkten niet.

Heb het weer even laten liggen, maar kreeg vandaag in de Bosch EasyControl app een melding dat de thermostaat opnieuw gekoppeld moest worden met Bosch (backend). Dat dus maar gedaan, en de Bosch app blijft het gelukkig gewoon doen.

Toen ook maar weer eens bij IFTTT ingelogd (gebruik het nog zelden, zeker omdat deze relatief simpele trigger al niet aan de praat kwam). Daar vond ik nu zowel Nefit Easy als Bosch Easy Control terug bij de services. Deze laatste doet het nu gelukkig wel in 1 keer, zowel met eigen triggers als met voor-gedefinieerde triggers! :-)

De Nefit Easy services doen het nog steeds niet, maar.........gek genoeg zie je hier nog steeds wel dat je correct met je thermostaat verbonden bent (op: https://devices.bosch-homecom.com/nefit/external )

Nog vreemder is dat ik deze daar verwijderd had, maar zojuist dus weer opnieuw aangemaakt had op https://devices.bosch-homecom.com/bosch/external (let op, nefit vs bosch URL).

Deze pagina's laten dezelfde (goede) connectie zien (met dezelfde, enige thermostaat die ik heb), maar de Bosch services in IFTTT werken wel, maar de Nefit IFTTT services niet! Jammer, want bij deze laatste zitten nu juist een grote hoeveelheid pre-defined triggers (maak het warmer, kouder, zet temp op x graden, etc). Bij de Bosch IFTTT triggers niets van dit alles, maar wel de mogelijkheid dus om een eigen trigger te maken die het ook doet! Daar mag je er maar 3 van maken, daarna wordt het per maand betalen.........dat is wat overdreven voor dit soort "luie gadget" triggers lijkt me.

Is er geen alternatief voor IFTTT waar je meer me kan? Zie dat aantal vendoren hun IFTTT support alweer aan het intrekken/afbouwen zijn (zoals Tuya/Smartlife, aka Lidl, Action, HEMA, etc smart home producten).

[Voor 4% gewijzigd door HAWK Wizard op 25-11-2020 18:11]

• LoBbY_1
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 23:42
https://github.com/ksya/ha-nefiteasy

Dit werkt super bij mijn nefit

Een echte golver is nooit uitgeput

• BierKoning
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 20-09 22:23

BierKoning

Bier 4 Ever!!

Vandaag is mijn Google Nest Mini binnen gekomen. Eigenlijk om mijn Philips Hue mee te bedienen, maar het bedienen van mijn Nefit Easy leek ook leuk om te proberen.

- IFTTT account gemaakt
- Nefit/ Bosch account gemaakt
- Nefit en IFTTT gekoppeld

Dit ging allemaal prima en voorspoedig.

Toen alle opties uit dit topic uitgeprobeerd:
- In de IFTTT app het applet van 'mhgjanssen' toegevoegd. Derde zin in het NL. Koppeling met juiste registratienummer thermostaat.
- Eigen applet gemaakt.

Uiteindelijk kan ik de thermostaat via de stem wijzigen.. alleen in het Engels. Via de zin 'Set the temperature to ... degrees' krijg ik netjes de Nederlandse feedback terug. Bij de meeste andere zinnen/ vertaling krijg ik de melding dat de thermostaat niet correct is ingesteld. Hij lijkt vooral te haperen op het woordje 'to'.

Home Assistent staat op NL. IFTTT op Engels.

Mis ik een 'vertaal' instelling?

Ik stem voor alcohol als 5e voedselgroep

• k0entje
  • Laatst online: 06-09 17:56

• HAWK Wizard
Nou, dit werkt inderdaad vlekkeloos..... Dan kun je zelfs als instellingen uitvragen en aanpassen!

• Bertjuhh86
Ik krijg mijn Nefit Easy niet aan de praat met Tiarda? De laatste stap van de registratie krijg ik de melding dat de thermostaat offline is. Echter werkt deze gewoon wel via Google Home (IFTTT) en de app.

Heb ook Bosch hierover gemaild, nog geen antwoord.

Wellicht is de Nefit Easy te oud en moet je er een EasyControl voor hebben?
Welke types thermostaten hebben jullie @HAWK Wizard en @k0entje ?

• k0entje
  • Laatst online: 06-09 17:56
Nefit easycontrol heb ik, ik heb alleen geen google nest maar was er vannacht over aan het lezen wat kon en of het kon. Daadoor kwam ik hier op dit bericht en had ik triade gevonden en dacht laat ik roepen wat ik gevonden had haha dus ik wist vtv niet of het werkte maar aan het bericht van Hawk kan dit dus.

Ga google nest bestellen en dan ook eens kijken of het bij mij ook werkt

• HAWK Wizard
Nou, ben blij dat ik even als beta user dit kon uittesten voor jullie :)

Heb een Bosch Easy control thermostaat met een Nefit 9000i HR50 ketel.

• Bertjuhh86
HAWK Wizard schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 12:17:
Nou, ben blij dat ik even als beta user dit kon uittesten voor jullie :)

Heb een Bosch Easy control thermostaat met een Nefit 9000i HR50 ketel.
Aha! Ik heb de "oude" Nefit Easy. Waarschijnlijk werkt het daarom niet bij mij.

• Kasper
Ik heb alle stappen doorlopen, maar ik krijg alleen maar "oh oh, ........" terug.
Heb al 2x opnieuw proberen in te stellen.
(Nefit easycontrol)

• BeeVeeBee
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 24-09 19:25
Ik heb de Nefit Easy succesvol gekoppeld, maar alleen het Engelse commando werkt bij mij. Ik weet niet of dit een update binnen de Google Assistent is geweest, maar ik krijg nu het volgende te horen: 'Zo te zien is die thermostaat nog niet ingesteld. Je kunt dat doen via de Assistent-instellingen'.

Iemand hetzelfde probleem? Het lijkt erop dat de Google Assistent dit overrided op de een of andere manier.

• Bertjuhh86
BeeVeeBee schreef op woensdag 8 september 2021 @ 22:37:
Ik heb de Nefit Easy succesvol gekoppeld, maar alleen het Engelse commando werkt bij mij.
Hier ook. Alleen als je de Engelse zin 1 op 1 in het Nederlands zegt, werkt het bij mij wel.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee