Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• illusiones
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 21-01 00:25
Beste lezers,

Ik ben een web developer met jarenlange ervaring. Woon in Spanje maar wegens gebrek aan noemenswaardige economie aldaar ben ik recent begonnen met het opzetten van een bedrijf in Nederland. Ik ben het al jaren zat om websites voor een habbekrats te maken, ook al heb ik dit letterlijk aan de lopende band gedaan op het moment toen in 2008 de crisis toeslog in de westerse wereld.. Ik kan werkelijk alles betreft web development maar ben autodidact, heb nooit iets zoals Laravel frameworks geleerd ook al ben ik overtuigd dat ik dat binnen een week of 2 kan leren.

Ik heb een huis in Nederland wat ik voorheen altijd had verhuurd, maar ben sinds kort hierheen "verhuisd" omdat ik partner ben in een ander bedrijf, maar dat doet er niet toe. Ik werk graag of 0, of 80 uur per week, dus ik heb gesolliciteerd voor een baan als Senior PHP Developer in de randstad, maar eigenlijk zou het me niet uitmaken waar - ik kan me overal heen verplaatsen want het zou voor mij toch remigratie betekenen.

Helaas nemen ze mij niet aan, ik kan niet in een team functioneren (ondanks dat ik teams aangestuurd heb, waarbij ik er nu achter kom dat dat waarschijnlijk niet heel correct ging zoals in NL gebruikelijk is) en ik heb totaal geen kennis van PHP frameworks ofzo. OOP uiteraard wel. Heb trouwens wel ooit een keer CakePHP uitgescholden. Toch weiger ik pertinent om op halverwege 30 jaar oud aan de slag te gaan voor 3 kop per maand zolang ik mijn vorige verdiensten nog niet vergeten ben, gaat 'm gewoon niet worden, ben teveel verwend en verwaand (in andere subfora noemen ze me een narcist). Ik ben ook niet bereid om elke dag 1.5 uur heen, en 1.5 uur terug in 2e klasse openbaar vervoer op de scharnier van een treindeur te leunen zodat ik aan het eind van de maand mijn leaseauto kan betalen.

Ik wil mijn enige echte kunde als web developer verder ontwikkelen, omdat ik het gewoon echt leuk vind om echt iets goeds te ontwikkelen en dat is dan ook vaak hetgeen waar ik mij volledig voor inzet. Wat ik vooral wil leren is het marketingaspect, inzake het verkrijgen van klanten. Hoop dat ik op dit forum like-minded people vind, dus voordat dit teveel een blog van persoonlijke ervaringen wordt, let's cut to the chase.

Mijn kunstje was altijd om trucjes uit Nederland in Spanje uit te voeren, daar lopen ze immers jaren achter. Dat werkt nu niet meer. Ik heb mijn mediabedrijf aldaar jaren geleden verkocht en heb inmiddels verdiensten in andere bedrijfstakken maar aangezien mijn enige echte passie ligt bij pixel perfect web development wil ik dit daarom toch echt doorzetten.

Ik heb inmiddels tegen mijn geloof in een aantal marketingcursussen gevolgd, gericht op het verkrijgen van klanten die niet schrikken van hoge prijzen en die je niet ghosten (in het midden van een project geen info meer aanleveren), of de eeuwige nachtmerrie van de "nog 1 aanpassing maar" geven, of nog erger, het gaan van "het ziet er top uit, MAAR" en dan eisen dat je knipperende GIFjes integreert.

Ik ben vrij huiverig om mijn identiteit bloot te geven, maar heb inmiddels al een aantal €10k+ proposals gedaan met goed resultaat en ik zou eigenlijk hier mijn ervaringen willen delen maar vooral willen leren van mensen die hetzelfde dilemma hebben. Als er animo is zal ik een succesvol voorstel van mij anonimiseren en hier posten zodat men er wat aan heeft.

Disclaimer: niet beginnen over Fiverr ofzo, heb geen zin in Pakistanen die ons underminen om een project voor 100 rupees te voltooien met de nodige spelfouten, thank you sir. Dit is een serieus topic, ik wil graag informatie delen maar ben geen gekke henkie dus ik hoop op een paar replies.

TL;DR

Kunnen we hier tactieken bespreken waarmee we als web developers high ticket clients kunnen closen? Zonder de noodzaak van een commerciële partner. Naar mijn mening is het enige verschil tussen een klant van 500€ en 1.000€ hun budget, en het verschil tussen een klant van €1.000 en €10.000 jouw overtuigingsvermogen.

Zou graag mijn proposal-template posten als andere mensen hier inbreng op zouden hebben.

Alle reacties

Acties:
  • +192Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 22:31

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse 3 ja!

Ik zie niet wat dit met Internetmarketing & Social Media te maken heeft (zie Waar hoort mijn topic?). Ik verplaats je topic dan ook naar Persoonlijke Financiën, Studie en Loopbaan.

Ik ga verder niet al te ver inhoudelijk op je topic in, maar, op persoonlijke noot, kan ik je wél eerlijk zeggen dat je me een ontzettend onplezierig persoon in de omgang lijkt. Dat is misschien niet zo, maar zo kom je wél over. En dat zag ik niet om je zwart te maken, maar om je bewust te maken van de manier waarop je praat en op mensen over komt. Ik dénk dan ook, eerlijk gezegd, dat daar je grootste uitdaging ligt. Je geeft zelf al aan dat men je op andere plaatsen een narcist noemt, je noemt jezelf verwend en... zo kom je ook over; ontzettend "dat is allemaal onder mij" maar ondertussen heb je, ook weer volgens eigen zeggen, eigenlijk amper skills die (anno 2020), hier in Nederland althans, wel van een beetje webdeveloper verwacht worden.

Kennis van OOP is hetzelfde als op je sollicitatie vertellen dat je met mes en vork kunt eten; er is geen hond die dat tegenwoordig niet beheerst. Als je geen frameworks kent dan zou ik me daar (naast je people-skills) eens op storten; je zegt zelf dat je dat binnen 2 weken onder de knie kunt hebben: nou, hup, wat let je dan?
Ook zeg je teams geleid te hebben maar de alinea die over 'in het midden van een project geen info meer aanleveren' en 'knipperende GIFjes' gaat zegt mij, eigenlijk, dat 't projectmanagement op die projecten dus zo goed als niet aanwezig was.

Je zegt niet in teams te kunnen functioneren; dan blijft er natuurlijk sowieso weinig anders over dan voor jezelf beginnen (en ook dat duidt weer op gebrekkige people skills). Wat ik zo even destilleer uit je topic is dat je dus al een hele poos (zo goed als?) in je eentje werkt en, omdat je wat klussen hebt gedaan voor een leuk centje, daardoor misschien ook wel een beetje een hogere dunk van jezelf hebt gekregen dan je waard bent in de markt. Dan zal solliciteren, zéker op senior functies, inderdaad tegenvallen. Sowieso is één van de 'eisen' die men aan een senior stelt dat 'ie zijn team naar een hoger niveau tilt door zijn team te supporten, kennis te delen, mentoren en meer van dat soort zaken. Daar heb je inherent people-skills voor nodig. Technisch skilled zijn is, uiteraard, ook een vereiste, en daar hoort ook méér bij dan "OOP kennen".

Je zegt proposals van €10K enzo gedaan te hebben, maar hier in Nederland zeggen we: het is maar wat de gek er voor geeft. In principe zegt dat dus niet zo veel, hooguit dat je wellicht een gek (of een aantal) hebt gevonden die jou 10K hebben willen overhandigen. Of het die 10K waard was is natuurlijk vers twee ;) (En daarmee zeg ik niet dat 't dat niet was, alleen maar dat we dat natuurlijk niet kunnen zien / ruiken ;) ).

Om dan toch even op je eigenlijke vraag, "tactieken bespreken waarmee we als web developers high ticket clients kunnen closen", in te haken: ongeacht de grootte van de order(s) die je binnen wil halen zal er altijd een gunfactor mee spelen. En ik vrees dat die je parten speelt.

Klinkt allemaal misschien wat hard, maar zachte heelmeesters maken stinkende wonden ;) Ik ben gewoon eerlijk hoe je op mij overkomt. Doe er je voordeel mee :) Verder NOFI.

RobIII wijzigde deze reactie 13-01-2020 10:46 (31%)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• Vipeax
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 18:27
@RobIII slaat de spijker op z'n kop.

Vipeax wijzigde deze reactie 13-01-2020 11:55 (56%)

• Bulder
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 16:42
High ticket proposals voor webdevelopment is nog steeds redelijk breed.

Wat wil je exact bouwen voor welk type bedrijf, en waarom moeten die bedrijven met jou in zee gaan in plaats van jouw directe concurrent?

• psy
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

psy

Kennis is macht

Wat is nu weer een "high ticket proposal"? Sorry, maar ben maar een simpele SAP consultant die gewend is aan betalen per uur.

• drooger
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 19:30

drooger

Falen is ook een kunst.

illusiones schreef op maandag 13 januari 2020 @ 06:57:
Wat ik vooral wil leren is het marketingaspect, inzake het verkrijgen van klanten.

...

Ik heb inmiddels tegen mijn geloof in een aantal marketingcursussen gevolgd, gericht op het verkrijgen van klanten die ...
Misschien dat ik de enige ben die hiervan in de war raakt, maar spreek je jezelf niet tegen?

Wat ik vooral lees is dat je reeds bestaande "trucjes" hebt gepakt en die herhaaldelijk in Spanje hebt ingezet. Geen eigen innovatie, maar ook mis ik enig teken waarin je aangeeft dat jouw kennis en kunde up-to-date is voor de Nederlandse markt.
Misschien dat het aan mij ligt, maar zonder bovengemiddelde kennis en kunde in JavaScript (react, angular en/of vue), CMS, PHP of eventuele andere web developer gerelateerde zaken zul je moeilijk boven het maaiveld uitkomen qua beloning.

De vraag is volgens mij vooral: wat biedt jij nu, maar ook over pakweg 5 jaar, aan meerwaarde ten opzichte van een net afgestudeerde mbo'er, hbo'er of pas begonnen autodidact?
Die vraag moet je kunnen beantwoorden voor jezelf en het antwoord kan je gebruiken in de pitch naar potentiële klanten/werkgevers.

“Half of seeming clever is keeping your mouth shut at the right times.” ― Patrick Rothfuss, The Wise Man's Fear

• PROnline
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 20:26
Ik zit zelf niet in de web development, maar heb er wel bijna dagelijk mee te maken. Ik denk dat in Nederland de grote orders bij bedrijven (commerciële partners) terecht komen, omdat er ook zoiets is als continuïteit en support. Dat is bij een zeflstandige een stuk onzekerder. Wat als je een andere opdracht hebt, op vakantie bent, of onder de bus beland...

Daarbij heb je door je werk in Spanje met zoals je zelf zegt verouderde technieken niet echt een portefeuille met indrukwekkend werk om jezelf te verkopen.

Tevens is de tijd van pioniers in Web Development voorbij. In het begin is autodidact meer regel dan uitzondering. Nu komen studenten van het MBO en HBO (zoals @drooger al aangeeft) met klaargestoomde bassiskennis voor een startersloon op de markt. Hoe onderscheidend is je CV nu nog?

Klinkt een beetje als de kolenboer die altijd gouden tijden gewend is geweest, maar niet mee overgestapt is op gas.

• Widow
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 18:48
Moest echt even nadenken hoe ik hier op ga reageren. De topicstart heeft een bepaalde bijsmaak die niet echt lekker is. Je kan van alles leren, wil allerlei zaken niet, en nu moeten wij bedenken hoe je daar een bedrijf mee kan runnen. Kort antwoord: dat antwoord ga je hier niet kant-en-klaar krijgen.

Maar nu even concreet. Je hebt e.e.a. met marketing gedaan. Dat zal vast wel over klantsegmenten zijn gegaan. Hoe ziet je klantsegment eruit? Wat kan jij die klanten bieden? En hoe kom je nu in contact met je klanten? Als je komt met iets dat alle bedrijven je klant zijn, dat je gewoon maakt wat ze vragen, en je in contact komt via-via dan heb ik nieuws: dat doet de rest van de wereld ook. Inclusief de Pakistanen die voor 100 rupees een website maken. Daar ga je niet mee kunnen concurreren.

Je zal moeten komen met iets dat jij wel kan bieden, maar je concurrentie niet. Bedenk hoe je met jouw kennis bijvoorbeeld een nieuw product op een bestaande markt aanbieden, of een bestaand product op een nieuwe markt. Wat is jouw onderscheidend element daarin? Je hoeft niet op alle vlakken onderscheidend te zijn - soms is op één vlak iets kunnen wat een concurrent niet kan al voldoende.

Als laatste, stel een simpel bedrijfsmodel op. Veel simpeler dan "business model generation" wordt het niet. Ik gebruik die methode om anderen te helpen, bijvoorbeeld bij het bedenken van nieuwe bedrijfsmodellen, of het verbeteren van wat ze al hebben. Er zit een "business model canvas" in, print die heel groot uit en plak dat aan de muur. Plak vervolgens post-its met hoe jij bepaalde dingen nu doet in de betreffende vlakken. De vlakken waar je weinig (of niks) invult kan zomaar wel eens de zwakke schakel in je bedrijfsmodel zijn. Vervolgens kan je gaan nadenken hoe je dat invult.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• hyptonize
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 19:45

hyptonize

Mr. Awesome

psy schreef op maandag 13 januari 2020 @ 11:18:
Wat is nu weer een "high ticket proposal"? Sorry, maar ben maar een simpele SAP consultant die gewend is aan betalen per uur.
Ik, als webdeveloper, heb ook geen idee wat het is. :?

• Joey117
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 16:19
hyptonize schreef op maandag 13 januari 2020 @ 11:57:
[...]

Ik, als webdeveloper, heb ook geen idee wat het is. :?
Als ik de openingspost zo lees, is dat zonder toegevoegde waarde t.o.v. je concurrentie toch 10x zoveel geld willen vragen voor hetzelfde werk. Maar dit zal wel te ongenuanceerd zijn :P

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mijn kunstje was altijd om trucjes uit Nederland in Spanje uit te voeren, daar lopen ze immers jaren achter. Dat werkt nu niet meer
Dus je wist tactisch gebruik te maken van een situatie die inmiddels is achterhaald en je kan nu met 'lullen als brugman' blijkbaar mensen 10x zoveel laten betalen voor een opdracht en daar blijkbaar trost op zijn?
maar heb inmiddels al een aantal €10k+ proposals gedaan met goed resultaat
Goed als in 'we gaan er naar kijken' of 'we nemen deze mee', of niveau 'we tekenen direct'?

Maar welk segment praten we nu eigenlijk? Een installateur van audio/hifi van de mediamarkt zal een compleet ander 'niveau' hebben als iemand die uitsluitend super-highend bij mensen gaat installeren, waar alleen de kabel al 10k mag kosten.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Amras
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 15:08
Misschien snap ik het niet, maar wat bedoel je met een €10k+ proposal? Is dat een fixed-price project voor een website of webapplicatie? Dan ligt het er toch nogal aan hoeveel werk het is of dit indrukwekkend is of niet? Wat als je het terug rekent naar een uurloon, waar hebben we het dan over?

Verder sluit ik mij aan bij de rest: je komt in je post niet erg over als iemand die goed in een team mee draait, terwijl ik dit vaak belangrijker vind dan je huidige kennisniveau (dat valt namelijk te verbeteren).

• PetervdM
  • Registratie: augustus 2007
  • Niet online
ik ben het volledig met @RobIII eens!
áls je al ergens een baan vindt lig je met deze instelling en attitude zéér ruim binnen je proeftijd weer buiten, zeker in NL. en als je mij als klant zo zou benaderen denk ik dat onze besprekingen zeer snel afgelopen zouden zijn.
als ze dat in ES pikken kun je misschien het beste daar blijven.

• vanaalten
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 15:52
Ik denk uit de context van de TS op te maken dat 'high ticket proposals' betekent:
Niet de website voor de slager op de hoek ontwikkelen, maar een serieuzer groot project als de nieuwe website van de Nederlandse Spoorwegen ofzo. Beetje overdreven misschien, maar zo voelt het voor mij.

• SmurfLink
  • Registratie: juni 2016
  • Niet online
Ik zou eerst eens gaan werken aan je people skills, daarna maar 'even' dat framework in 2 weken leren... dan kom je er wel achter dat je niet zo geniaal bent als je zelf denkt.

Als je geen noemenswaardige kennis hebt zou ik ook niet op senior functies solliciteren, je bent dan nl geen senior, hoeveel je in spanje hebt gedaan... het gaat om het kennisniveau hier. Kijk eens wat een senior allemaal moet kennen, zowel harde als zachte skills, en ga daarmee aan de slag. Of solliciteer op een 'lagere' functie, zoals jij dat ziet, accepteer het mindere salaris en ga jezelf omhoog werken door daadwerkelijk wat nuttigs te leren. Ipv de boel te proberen te flessen.

• Qwerty-273
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 21:33

Qwerty-273

Meukposter

Drobanir is de held!

Ik denk dat een ander probleem zal zijn dat het gros van de mensen in NL weten hoe ze kunnen zoeken op het internet. En graag voor een duppie op de voorste rij willen zitten. (en ja dan krijg je gedrochten van opleveringen van maar dat terzijde). Dan zijn al je concurrenten met veel goedkopere prijzen echt een issue.

De klanten die wel (diep) in de buidel willen tasten voor goed werk, weten wat goed werk waard is. En willen bovendien in zee gaan met een bedrijf dat voortzetting kan garanderen, niet een zwervende éénpitter waarvan het niet duidelijk is wat er op de middellange en lange termijn mee gaat gebeuren.

Neem ook mee dat een recruiter mee neemt dat een zelfstandige van vrijheid houdt, en een werknemer echt wel de bedrijfsstrategie zal moeten volgen. Tuurlijk kan dat met het aandragen van ideeën, maar je zal ook echt dingen moeten uitvoeren waar je zelf als zelfstandige niet aan zou willen branden.

Erzsébet Bathory | iPod mini met 16GB | Torn-City

• Blokker_1999
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 09:07
psy schreef op maandag 13 januari 2020 @ 11:18:
De term high ticket kan volgens mij op 2 dingen slaan:
- iets met veel aanzien. Voor een bekende klant dus, een site die veel bezoekers trekt, veel aandacht krijgt en mogelijks dus ook nieuwe opdrachten binnenbrengt.
- iets met veel waarde. Projecten waar je goed aan kunt verdienen

En laten dat nu net projecten zijn die je niet zomaar in de schoot geworpen worden. Dat is onderaan beginnen en je weg naar boven opwerken. Connecties opbouwen, voorbeelden bouwen in de lokale markt waarmee niet alleen jij kunt aantonen dat je het aankan, maar waarbij je klanten ook weer bij anderen kunnen gaan getuigen van hoe goed je bent. Dat is een werk van jarenlang opbouwen naar de top toe.

En dat botst enorm met deze alinea:
Ik heb inmiddels tegen mijn geloof in een aantal marketingcursussen gevolgd, gericht op het verkrijgen van klanten die niet schrikken van hoge prijzen en die je niet ghosten (in het midden van een project geen info meer aanleveren), of de eeuwige nachtmerrie van de "nog 1 aanpassing maar" geven, of nog erger, het gaan van "het ziet er top uit, MAAR" en dan eisen dat je knipperende GIFjes integreert.
Ja, marketing hoort erbij. Als je je diensten wenst te verkopen, moet je je in de markt zetten natuurlijk. Maar ook, als je klanten wenst die niet schrikken van hoge prijzen heb je ook klanten die met wensen afkomen en geen betweter wensen die hen gaat dicteren hoe het moet. Technische beperkingen? Ja, die kan je uitleggen. Die 16de laatste aanpassing? Die reken je door in je factuur met een goede beschrijving van waarom er meerkost is. En dat knipperende GIFje? Voor wat zij jouw betalen plaats je dat met de glimlach. Dat is wat zo een klant verwacht.

En wat die klant ook verwacht, zoals anderen al aangeven, is dat je ook ondersteuning blijft leveren. Niet van: project is opgeleverd, ik ben weg en ze trekken er hun plan maar mee. En dat is waar die commerciële partner van pas komt. Want als die site gehacked wordt terwijl jij op vakantie in de Bahamas zit kan die commerciële partner iemand anders op het probleem zetten. Jij bent moeilijk bereikbaar (hey, het is vakantie) en als je dan toch je telefoon opneemt moet je nog zin hebben om je vakantie op te offeren.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• OverSoft
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 17:46
Ik (als uni drop-out die op z'n 19e een bedrijf is begonnen) kan me ergens wel vinden in jouw vragen / werkethiek, maar denk dat je de insteek volledig verkeerd legt.

Ten eerste is de development sector (web-dev of iets anders) onderhevig aan continue ontwikkeling en je zult dus absoluut bij moeten blijven op het gebied van frameworks (zowel client als server side) wil je opdrachten binnen halen.
Wil je dat niet, dan zul je misschien een andere development sector op moeten zoeken (.NET of Java bijvoorbeeld), waar ook continu veranderingen optreden, maar natuurlijk veel minder heftig dan bij webdev.

Daarnaast moet je nu gaan kiezen: wil ik een bedrijf met klanten of wil ik voor een bedrijf werken?
Beiden tegelijk kan, maar dat gaat niet makkelijk worden. Ook moet je bedenken dat als je klanten wil, deze afgaan op een gun factor, niet op snelle praatjes en buzzwords.

De markt voor developers is niet meer zo "makkelijk" als 10 jaar geleden. Er zijn er meer en de markt is internationaler (lees: goedkoper). Je zult je echt moeten onderscheiden.
Een opleiding hierin maakt niet zoveel uit, maar als je kan aantonen (bijvoorbeeld met certificaten) dat je bepaalde skills hebt, dan ben je wel een stuk aantrekkelijker voor werkgevers.

Wil je meer vrijheid en heb je een mooi portfolio? Denk dan ook eens aan remote werken voor bedrijven in het buitenland. Het gemiddelde loon in Nederland is echt zwaar karig als je dat spiegelt aan wat je kan verdienen in bijvoorbeeld de VS, Canada of het verre oosten (Japan, Singpore, Zuid-Korea) en met remote werken kan je daar toch van mee-eten.

OverSoft wijzigde deze reactie 13-01-2020 13:25 (12%)

• TheDirk
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 19-02 13:46
De manier om beter betaalde opdrachten te krijgen is je te onderscheiden. Dat hoeft niet alleen met de laatste web frameworks te zijn. Dat kan bijvoorbeeld ook zijn door in plaats van alleen project uit te voeren, een meer strategische rol aan te nemen. Hoe wordt acquisitie van bezoekers gedaan, hoe structureren we een site zodat 'ie briljant ranked in Google en bezoekers werkelijk converteert, contentstrategie, welke webtechnologieën zijn geschikt, etc.

TheDirk wijzigde deze reactie 13-01-2020 13:49 (6%)

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Tja, high ticket proposal, dat kan natuurlijk van alles betekenen. € 10K is IMHO kruimelwerk. Dan ben je nog maar net de Wordpress site van de slager op de hoek ontgroeid en nog ver verwijderd van het grote werk.
Ik denk bij high ticket proposal aan doorlopende overeenkomsten om een site te bouwen, te onderhouden, support te leveren, advies, etc, vaak gedurende meerdere jaren. En dat betekent dat jouw bedrijf continuiteit moeten bieden, moet laten zien dat de expertise er is, en dat elke discipline die nodig is om dat te bouwen of te supporten aanwezig is.

Maarre... zo’n term als high ticket proposal moet je niet gebruiken zonder eerst uit te leggen wat dat voor jou betekent. Anders wordt dit weer zo’n ontspoord topic waarin iedereen langs elkaar heen praat omdat iedereen denkt te weten wat die term betekent maar intussen iedereen wat anders bedoelt.

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Eerlijk gezegd was dat mijn eerste indruk ook: high ticket proposals vind ik niet echt matchen met 10k aan omzet (dan heb je het met een uurtarief van 70 euro over minder een maand werk). En echte high ticket proposals vind ik nou weer niet echt passen bij een PHP-expert, dan denk ik toch echt aan developers die meer kunnen dan PHP. En bovendien zou ik dan eerder aan een team van developers denken, want als ik een project van een paar 100k zou willen wegzetten, zou ik wel het vertrouwen willen hebben dat het project gewoon doorgaat wanneer er één iemand wegvalt (of dat er even iemand bijgeschakeld kan worden als dat nodig blijkt te zijn in de loop van het project).

AGee wijzigde deze reactie 13-01-2020 18:21 (5%)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• svenk91
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 27-02 21:10
Kunnen we hier tactieken bespreken waarmee we als web developers high ticket clients kunnen closen? Zonder de noodzaak van een commerciële partner. Naar mijn mening is het enige verschil tussen een klant van 500€ en 1.000€ hun budget, en het verschil tussen een klant van €1.000 en €10.000 jouw overtuigingsvermogen.
Mooi verhaal, maar om op je tl:dr te focussen. Kom vooral erg professioneel over.

Je tekst komt over als een 'beuner/handy-man' imo, ik kan het verkeerd hebben maar dat is de perceptie die ik krijg van je schrijfstijl. Ondanks dat vaak de beste mensen in een vak zo zijn, kijken klanten ook naar veel andere zaken. Ik geloof best dat je pixel perfect web development kan leveren, maar zelfs als je potentiële klanten daarvan overtuigd is dat op zichzelf niet genoeg voor een premium prijs. Helaas is dat gewoon lastiger over te brengen als je op jezelf werkt en zullen klanten meer risico's zien in het contracten gunnen aan jou.

Misschien een idee om met de minder betalende klussen te beginnen en zo een bedrijf op te zetten waar je later ook andere mensen bij inhuurt? Die helpen met de professionaliteit en het verminderen van risico (zoals eerder aangegeven, dat het geen ramp is als 1 persoon wegvalt). Als het lekker loopt en je kan je dedicated marketing guy inhuren kan je zelf juist weer meer op web development focussen. Kost wel wat jaartjes om dat te bereiken helaas.

• Tom
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Je denkfout is dat het om overtuigingskracht gaat. Hoewel dat ook zal meespelen (daar valt vast wat winst mee te behalen, je bericht hier is nogal onsamenhangend en qua persoon lijk je ook moeilijk in omgang), moet je natuurlijk ook meer gaan leveren als je hogere facturen wilt sturen. Dat geldt zowel in kwaliteit als alle randzaken zoals projectmanagement en gedegen onderzoek. Met wat bluf zul je misschien een paar keer ermee weg komen, maar bedrijven die meer te besteden hebben zijn in de regel beter ingelicht in wat ze van je kunnen verwachten.

Met websites is nog steeds veel te verdienen, maar de markt is volwassen geworden. Als éénpitter kun jij niet dezelfde kwaliteit leveren als een bedrijf waar ze voor elke discipline (dat zijn er nogal wat tegenwoordig) een persoon of team hebben zitten, waar men werkt met SLA's en garanties, enzovoort.

Verder lijk je nogal ver verwijderd te zijn van de realiteit. Je hebt totaal geen kennis van PHP frameworks, maar je solliciteert wel op de functie van Senior PHP Developer? Dan sla je de plank nogal mis. De eisen voor developers zijn niet hetzelfde als 10 jaar geleden.

Ik ben mijn gymspullen vergeten. Hoezo je gymspullen vergeten? Wat heb je aan dan.

• Anoniem: 93248
  • Registratie: september 2003
  • Niet online
Wat gaat je toekomstig werkgever er van vinden als zijn nieuwe Senior PHP Developer in zijn vrije tijd (voor zichzelf) 10k+ high ticket proposals aan het binnenhalen is?

Ga eerst maar eens bedenken wat je echt kan en wilt en kom dan nog maar eens vragen wat we van jouw onsamenhangende verhaal vinden.

• flyyy
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 10:29
Voegt niks toe.

Ardana wijzigde deze reactie 13-01-2020 16:57 (82%)

• svenk91
Bonswah85 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 15:57:
Wat gaat je toekomstig werkgever er van vinden als zijn nieuwe Senior PHP Developer in zijn vrije tijd (voor zichzelf) 10k+ high ticket proposals aan het binnenhalen is?

Ga eerst maar eens bedenken wat je echt kan en wilt en kom dan nog maar eens vragen wat we van jouw onsamenhangende verhaal vinden.
Om eerlijk te zijn, zolang je het ethisch doet (niet onder werktijd voor die baas, niet op zijn materiaal, en niet via leads die je direct of indirect uit dat werk krijgt, etc.) dan is het none of his business van die werkgever.Zeker als je op een ander soort klanten mikt en niet concurreert.

• Fulgora
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 27-02 18:38
svenk91 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 17:17:
[...]

Om eerlijk te zijn, zolang je het ethisch doet (niet onder werktijd voor die baas, niet op zijn materiaal, en niet via leads die je direct of indirect uit dat werk krijgt, etc.) dan is het none of his business van die werkgever.Zeker als je op een ander soort klanten mikt en niet concurreert.
Dit klopt niet. Wanneer jij bijvoorbeeld code schrijft voor een ander in je vrije tijd terwijl je een arbeidsovereenkomst als programmeur hebt, dan is je werkgever eigenaar van de auteursrechten op die code.

Fulgora wijzigde deze reactie 13-01-2020 17:35 (3%)

• eL_Jay
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 15:17
Heb zelf ervaring met het opzetten van een eigen bedrijf (collectief) in IT en het binnenhalen van 'dikke deals' Wat gratis tips:

-voor grote partijen heb je een lange adem nodig. Meer dan een jaar investeren in een relatie (grote zorgverlener, overheid) om dan die dikke deal te landen is niet ongewoon.
-onderscheid je van de concurrentie om de gunfactor te verhogen. Focus op jouw USP's en laat de markt bepalen wat die USP's waard zijn. Land je daarmee niet de klussen die je wilt? Onderscheid je dan op andere wijze of berust erin dat jou waarde inschatting van jouw USP's niet marktconform is.
- het is prettig als je je klanten meer kan bieden dan wat 1 dev kan bieden. Development betreft meer expertises dan alleen back-end of zelfs full-stack development. Als losse dev ben je eigenlijk alleen interessant voor zeldzame talen/frameworks. Waarom als bedrijf het risico bij 1 persoon leggen als je dat over 1 of meerdere teams kan spreiden.
-Ga je ontwikkelen in exotische oldskool talen en frameworks en dan heb je echt een skills waarmee je makkelijk in je eentje high tickets landen (financials in UK zijn/waren lucratief).

Succes

• Jampot007
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 22:10
Het is eigenlijk heel simpel: wees beter als je buurman, je gaat je opdrachtgevers moeten overtuigen dat jij beter en betrouwbaarder bent dan de andere aanbieders. Hoe je dat doet? Dat is de vraag waar alle ondernemers/zelfstandigen 24/7 mee bezig zijn.

• PcDealer
  • Laatst online: 20:35

PcDealer

HP ftw \o/

Een 10 k website is toch niet zo spannend? Een cms, database, front-end, backend, ogo, custom template... Je zit er zo aan. Maar dat weet @curry684 veel beter dan ik.

PcDealer wijzigde deze reactie 13-01-2020 17:54 (3%)

LinkedIn WoT Cash Converter

• svenk91
Fulgora schreef op maandag 13 januari 2020 @ 17:30:
[...]

Dit klopt niet. Wanneer jij bijvoorbeeld code schrijft voor een ander in je vrije tijd terwijl je een arbeidsovereenkomst als programmeur hebt, dan is je werkgever eigenaar van de auteursrechten op die code.
Zover ik het begrijp klopt het wel, mits je de code niet gebruikt voor je werk, en je niets van je werk gebruikt voor je code (fysieke zaken zoals computers/software en niet-fysieke zaken zoals tijd, connecties insights etc.). Als je ook maar iets gebruikt, een telefoontje/mailtje lezen onder werktijd of de klant opzoeken met een auto van je werk dan heeft je werkgever pas een poot om op te staan. Intellectueel eigendom ligt bij de maker en, dat wordt gedefinieerd door in wiens dienstverband het werk gemaakt is. Is het werk dus volledig buiten het dienstverband van de werkgever om gemaakt, dan is het in eigen dienstverband.

Bovenstaande argument baseer ik op artikel 7 van het auteursrecht:
Artikel 7 Indien de arbeid, in dienst van een ander verricht, bestaat in het vervaardigen van bepaalde werken van letterkunde, wetenschap of kunst, dan wordt, tenzij tusschen partijen anders is overeengekomen, als de maker van die werken aangemerkt degene, in wiens dienst de werken zijn vervaardigd.
Wat ik zo snel googlend kan vinden geld die dienstverband regel ook enkel voor dingen die expliciet tot je taakverband horen. Waar die grens ligt is aan een rechter bij twijfel maar een voorbeeld dat ik kon vinden is dat een algemeen dienstverband al snel zorgt dat je zelf als werknemer alle rechten houd (dit gebeurd vaak in de academische wereld bijv. las ik).

Je kan wel in het contract een uitzondering op artikel 7 bedingen, maar ik denk niet dat een rechter hier snel in mee gaat als dit ten nadele van de werkgever, gezien de oneven machtsverhouding. Al zullen werkgevers je vast graag anders laten geloven ;)

Anyway, mocht je in zo'n situatie zitten, vraag het eerst even aan je advocaat. Die zal het beter weten dan iemand als ik die een paar vakken in bedrijfsrecht en auteursrecht tijdens zijn studies heeft gehad.

• curry684
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 01-02 22:56

curry684

left part of the evil twins

[...]

Sec gezien staat dit niet zo in de wet, maar is het werkgeversauteursrecht in de regel altijd een vangnet dat in het voordeel van de werkgever valt bij de minste twijfel. Speel daar absoluut geen spelletjes mee en regel je shit goed in contracten voor je het uitdaagt. Met name als je werkzaamheden concurreren met de handel van je werkgever ben je kansloos.

Zie bijv. https://www.declercq.com/kennisblog/werkgeversauteursrecht/

En idd 10k is relatief kleingeld voor een serieus online traject.

Professionele website nodig?

• curry684
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 01-02 22:56

curry684

left part of the evil twins

Ik ben trouwens directeur van een internetbureau en als je nooit een framework hebt gebruikt kom je niet eens op gesprek als je meer dan minimumloon verwacht. Je klinkt als iemand die zichzelf fantastisch vindt omdat ie een triangel kan aantikken en nu denkt dat ie daarmee met Taylor Swift op wereldtournee kan.

Professionele website nodig?

• wimjongil
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online
RobIII schreef op maandag 13 januari 2020 @ 10:11:
Ik zie niet wat dit met Internetmarketing & Social Media te maken heeft (zie Waar hoort mijn topic?). Ik verplaats je topic dan ook naar Persoonlijke Financiën, Studie en Loopbaan.

Ik ga verder niet al te ver inhoudelijk op je topic in, maar, op persoonlijke noot, kan ik je wél eerlijk zeggen dat je me een ontzettend onplezierig persoon in de omgang lijkt. Dat is misschien niet zo, maar zo kom je wél over. En dat zag ik niet om je zwart te maken, maar om je bewust te maken van de manier waarop je praat en op mensen over komt. Ik dénk dan ook, eerlijk gezegd, dat daar je grootste uitdaging ligt. Je geeft zelf al aan dat men je op andere plaatsen een narcist noemt, je noemt jezelf verwend en... zo kom je ook over; ontzettend "dat is allemaal onder mij" maar ondertussen heb je, ook weer volgens eigen zeggen, eigenlijk amper skills die (anno 2020), hier in Nederland althans, wel van een beetje webdeveloper verwacht worden.

Kennis van OOP is hetzelfde als op je sollicitatie vertellen dat je met mes en vork kunt eten; er is geen hond die dat tegenwoordig niet beheerst. Als je geen frameworks kent dan zou ik me daar (naast je people-skills) eens op storten; je zegt zelf dat je dat binnen 2 weken onder de knie kunt hebben: nou, hup, wat let je dan?
Ook zeg je teams geleid te hebben maar de alinea die over 'in het midden van een project geen info meer aanleveren' en 'knipperende GIFjes' gaat zegt mij, eigenlijk, dat 't projectmanagement op die projecten dus zo goed als niet aanwezig was.

Je zegt niet in teams te kunnen functioneren; dan blijft er natuurlijk sowieso weinig anders over dan voor jezelf beginnen (en ook dat duidt weer op gebrekkige people skills). Wat ik zo even destilleer uit je topic is dat je dus al een hele poos (zo goed als?) in je eentje werkt en, omdat je wat klussen hebt gedaan voor een leuk centje, daardoor misschien ook wel een beetje een hogere dunk van jezelf hebt gekregen dan je waard bent in de markt. Dan zal solliciteren, zéker op senior functies, inderdaad tegenvallen. Sowieso is één van de 'eisen' die men aan een senior stelt dat 'ie zijn team naar een hoger niveau tilt door zijn team te supporten, kennis te delen, mentoren en meer van dat soort zaken. Daar heb je inherent people-skills voor nodig. Technisch skilled zijn is, uiteraard, ook een vereiste, en daar hoort ook méér bij dan "OOP kennen".

Je zegt proposals van €10K enzo gedaan te hebben, maar hier in Nederland zeggen we: het is maar wat de gek er voor geeft. In principe zegt dat dus niet zo veel, hooguit dat je wellicht een gek (of een aantal) hebt gevonden die jou 10K hebben willen overhandigen. Of het die 10K waard was is natuurlijk vers twee ;) (En daarmee zeg ik niet dat 't dat niet was, alleen maar dat we dat natuurlijk niet kunnen zien / ruiken ;) ).

Om dan toch even op je eigenlijke vraag, "tactieken bespreken waarmee we als web developers high ticket clients kunnen closen", in te haken: ongeacht de grootte van de order(s) die je binnen wil halen zal er altijd een gunfactor mee spelen. En ik vrees dat die je parten speelt.

Klinkt allemaal misschien wat hard, maar zachte heelmeesters maken stinkende wonden ;) Ik ben gewoon eerlijk hoe je op mij overkomt. Doe er je voordeel mee :) Verder NOFI.
Offtopic: Sorry hoor, maar wat een reactie. 8)7

Je zegt dat TS je een ontzettend onplezierig persoon lijkt in een reactie van een A4'tje waarin je TS volledig afzeikt. Feitelijk beweer jij natuurlijk nergens geen ontzettend onplezierig persoon te zijn, maar je epistel komt nogal over als de pot die de ketel verwijt...

• onetime
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online
[...] Dit klopt niet. Wanneer jij bijvoorbeeld code schrijft voor een ander in je vrije tijd terwijl je een arbeidsovereenkomst als programmeur hebt, dan is je werkgever eigenaar van de auteursrechten op die code.
Als dat in je kontrakt staat. Ik kreeg ooit een kontrakt aangeboden wat me niet zinde wat dit betreft, maar ik wist dat dat bedrijf ook een ander modelkontrakt had waar dat niet in stond. Het is de 2e soort geworden.

2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd' en opnieuw begonnen.

• McGryphon
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 13:08

McGryphon

Moderator General Chat

Brothers of the mine rejoice!

wimjongil schreef op maandag 13 januari 2020 @ 20:32:
[...]

Je zegt dat TS je een ontzettend onplezierig persoon lijkt in een reactie van een A4'tje waarin je TS volledig afzeikt. Feitelijk beweer jij natuurlijk nergens geen ontzettend onplezierig persoon te zijn, maar je epistel komt nogal over als de pot die de ketel verwijt...
Van de andere kant staat zijn reactie op +110 as we speak, dus zal hij niet de enige zijn die die indruk van TS krijgt. En het is nog allemaal gewoon netjes en opbouwend verwoord, dus wat is nou helemaal het probleem?

Just like Jesus I'm a carpenter
Forging shelves with the hammer of Thor
Gloria patri furnituribus
In nomine IKEA!

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

wimjongil schreef op maandag 13 januari 2020 @ 20:32:
[...]

'Subtiel' verschil zit hem in het feit wie om advies vraagt en en wie advies geeft :P

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Blue-eagle
  • Registratie: september 2000
  • Niet online
Pffff. Dit gaat een beetje tegen de gedragsregels in vermoed ik maar fuck it. Wat een belachelijk rare post is dit, zeg. TS: Je hebt een probleem waar je volgens mij zelf nog niet van op de hoogte bent, los van dit hele topic. Je persoonlijkheid komt erg vervelend over.
Ik ben een web developer met jarenlange ervaring. Woon in Spanje maar wegens gebrek aan noemenswaardige economie aldaar ben ik recent begonnen met het opzetten van een bedrijf in Nederland. Ik ben het al jaren zat om websites voor een habbekrats te maken, ook al heb ik dit letterlijk aan de lopende band gedaan op het moment toen in 2008 de crisis toeslog in de westerse wereld.. Ik kan werkelijk alles betreft web development maar ben autodidact, heb nooit iets zoals Laravel frameworks geleerd ook al ben ik overtuigd dat ik dat binnen een week of 2 kan leren.
Alles? Maar schijnbaar geen frameworks?

Wie zet jouw backend op dan? Ben je in staat een AWS of Azure of Google Cloud service op te zetten en de hele CI/CD pipeline stabiel op te zetten? Krijg jij een relationele database up & running, high performant? Wanneer kies je voor MySQL en wanneer Postgres? Of misschien flat file storage? Weet je wat een caching laag is, en welke je moet gebruiken? Weet je wat een reverse proxy is? Kan je mij alles vertellen over semantic HTML, SASS, CSS-in-JS, een frontend framework zoals Angular en Vue of een library zoals React? Zijn jouw web apps opgezet met volledige ondersteuning voor offline capabilities? Service workers? Responsiveness? Accessibility en meertalig? Integreer jij met externe tools for Business Intelligence metingen en A/B-tests? Interpreteer jij die ook? Schrijf jij je eigen integratie en UI tests? Heb jij een gedegen unit test coverage voor al je projecten? Beheers jij je eigen Scrum board? Design jij je eigen web apps en knip je alles op in de soort plaatjes die het project nodig heeft? Schalen je JPG plaatjes mooi op naar hogere pixel densities? En lagere? En ik neem aan dat je dit allemaal ook test op 20 verschillende devices met verschillende resoluties, screen orientations, pixel densities, en uitsparingen voor bestaande notches? En dan beheers je ook nog eens alles wat met geld te maken heeft, inclusief onderhandelingen over features en design? Doe je Node.js? Perl? PHP? Java? .Net? Ruby?

En je kan ook nog OOP? :o (Grapje, OOP kan iedereen die de 't eerste jaar van de TU heeft gevolgd. Soms zelfs al jaren eerder als ze het "internet" en "Google" hebben gevonden.)

Ik zeg niet dat jij 't niet kan. Maar je wekt sterk de indruk dat je eigenlijk helemaal niks kan behalve goed bluffen en een eindeloze rij "bakker op de hoek"-websites produceren. Let me guess, een lading Wordpress "websites" met de nodige plugins?
Ik heb een huis in Nederland wat ik voorheen altijd had verhuurd, maar ben sinds kort hierheen "verhuisd" omdat ik partner ben in een ander bedrijf, maar dat doet er niet toe. Ik werk graag of 0, of 80 uur per week
Of je doet niet als iemand die bipolair is en gaat gewoon 32 of 40 uur werken zoals de rest van de wereld.
dus ik heb gesolliciteerd voor een baan als Senior PHP Developer in de randstad, maar eigenlijk zou het me niet uitmaken waar - ik kan me overal heen verplaatsen want het zou voor mij toch remigratie betekenen.
Je bent een dertiger die achterloopt op de hele wereld. Er zijn tieners die meer te bieden hebben voor minder. Niks aan de manier waarop jij jezelf hier presenteert suggereert dat jij een senior developer bent.
Helaas nemen ze mij niet aan, ik kan niet in een team functioneren (ondanks dat ik teams aangestuurd heb, waarbij ik er nu achter kom dat dat waarschijnlijk niet heel correct ging zoals in NL gebruikelijk is) en ik heb totaal geen kennis van PHP frameworks ofzo. OOP uiteraard wel. Heb trouwens wel ooit een keer CakePHP uitgescholden.
Charming. (Dat is sarcasme.)
Toch weiger ik pertinent om op halverwege 30 jaar oud aan de slag te gaan voor 3 kop per maand zolang ik mijn vorige verdiensten nog niet vergeten ben, gaat 'm gewoon niet worden, ben teveel verwend en verwaand (in andere subfora noemen ze me een narcist).
Dat ben je ook.

En als je 3k per maand kan krijgen als junior web developer op je 30e is dat simpelweg realiteit. Grijp die kans aan en spendeer de komende 12 tot 24 maanden om jezelf op te werken naar een senior positie. Werk 32 tot 40 uur per week, en gebruik die overige 40 tot 48 uur (want je gaf aan 80 te willen werken) om jezelf thuis om de hoogte te brengen van de bleeding edge van web development.

Geloof me, je loopt grandioos achter.
Ik ben ook niet bereid om elke dag 1.5 uur heen, en 1.5 uur terug in 2e klasse openbaar vervoer op de scharnier van een treindeur te leunen zodat ik aan het eind van de maand mijn leaseauto kan betalen.
Toch zou ik dat overwegen als ik jou was. Je hebt namelijk nog heel veel te leren. Een soort van bescheidenheid is daar onderdeel van.
Ik wil mijn enige echte kunde als web developer verder ontwikkelen, omdat ik het gewoon echt leuk vind om echt iets goeds te ontwikkelen en dat is dan ook vaak hetgeen waar ik mij volledig voor inzet. Wat ik vooral wil leren is het marketingaspect, inzake het verkrijgen van klanten. Hoop dat ik op dit forum like-minded people vind, dus voordat dit teveel een blog van persoonlijke ervaringen wordt, let's cut to the chase.
Je liep hier achter. Je bent daar je achterblijvende kennis in de kleine markt wezen verkopen omdat ze niet beter weten. En je loopt in het minder ontwikkelde land tegen de inmiddels ontwikkelde lamp aan?

Klanten krijg je als jij weet waar je 't over hebt en resultaten levert. Klanten weten tegenwoordig een stuk meer dan wat ze 10 jaar geleden wisten.
Mijn kunstje was altijd om trucjes uit Nederland in Spanje uit te voeren, daar lopen ze immers jaren achter. Dat werkt nu niet meer. Ik heb mijn mediabedrijf aldaar jaren geleden verkocht en heb inmiddels verdiensten in andere bedrijfstakken maar aangezien mijn enige echte passie ligt bij pixel perfect web development wil ik dit daarom toch echt doorzetten.

Ik heb inmiddels tegen mijn geloof in een aantal marketingcursussen gevolgd, gericht op het verkrijgen van klanten die niet schrikken van hoge prijzen en die je niet ghosten (in het midden van een project geen info meer aanleveren)
Ik heb een sterk vermoeden dat het "ghosten" te maken heeft met jouw persoonlijkheid.
of de eeuwige nachtmerrie van de "nog 1 aanpassing maar" geven, of nog erger, het gaan van "het ziet er top uit, MAAR" en dan eisen dat je knipperende GIFjes integreert.
Kortom, je bent niet goed in het zakelijke aspect van het beheersen van een klant.
Ik ben vrij huiverig om mijn identiteit bloot te geven, maar heb inmiddels al een aantal €10k+ proposals gedaan met goed resultaat en ik zou eigenlijk hier mijn ervaringen willen delen maar vooral willen leren van mensen die hetzelfde dilemma hebben. Als er animo is zal ik een succesvol voorstel van mij anonimiseren en hier posten zodat men er wat aan heeft.
... Je doet alsof dat veel geld is. Die 10k verdient een goede freelancer in 2 tot 3 weken tijd ook. Een kleine detacheerder gaat niet voor minder dan een halve ton per maand op bezoek bij een klant.

Je denkt erg klein. Niks mis mee, maar je blaast wel erg hoog van de toren...
Disclaimer: niet beginnen over Fiverr ofzo, heb geen zin in Pakistanen die ons underminen om een project voor 100 rupees te voltooien met de nodige spelfouten, thank you sir. Dit is een serieus topic, ik wil graag informatie delen maar ben geen gekke henkie dus ik hoop op een paar replies.
Het grappige is dat die Pakistanen waar jij je zo laag over uitlaat waarschijnlijk meer kunnen dan jijzelf.
TL;DR

[b]Kunnen we hier tactieken bespreken waarmee we als web developers high ticket clients kunnen closen?
"High ticket" & "Closen" :D :F

Gozerrrrr (sterk rollende R), staat de kraag van je polo wel strak en omhoog? Smeer nog even wat gel in je haar voordat je een reply gaat tikken.
Zonder de noodzaak van een commerciële partner. Naar mijn mening is het enige verschil tussen een klant van 500€ en 1.000€ hun budget, en het verschil tussen een klant van €1.000 en €10.000 jouw overtuigingsvermogen.[/b]

Zou graag mijn proposal-template posten als andere mensen hier inbreng op zouden hebben.
De enige tactiek die je nodig hebt is dit, in 3 stappen:
  1. Get off of your high horse /3
  2. Ga eerst eens bedenken wat je wil doen en LEER dat ook;
  3. Don't get back up on that poor innocent horse /3
Bonus punten als je aan je persoonlijkheid gaat werken. Da's niet als belediging bedoeld maar oprecht als een tip, want je hebt zo te horen niet-gediagnosticeerde persoonlijkheidsproblemen. Daar weet ik persoonlijk ook het nodige van, er zijn medicijnen die je ermee kunnen helpen.

• Naji
  • Registratie: oktober 2016
  • Laatst online: 16-01 14:37
Als je opdrachtgevers op dezelfde manier aanschrijft als dat je topictekst bakt ben ik bang dat je qua branding toch niet ver zal komen. Een normale tekst ziet er bijvoorbeeld zo uit:

Ik ben een web developer met meer dan tien jaar ervaring en ben bereid mezelf ook nieuwe dingen te leren. Ik woon in Spanje, maar wil graag weer in Nederland aan het werk. Daarom wil ik terugkeren naar Nederland. Ik heb een woning in de randstad die ik momenteel verhuur. Ik zou daar weer kunnen gaan wonen, maar iets anders kan ook.

Laatst heb ik gesolliciteerd als senior php developer, maar ik ben niet aangenomen. De feedback van deze werkgever was dat zij mij niet makkelijk in een team zagen functioneren. Daarnaast waren zij niet overtuigd van mijn kennis van PHP frameworks. Ik wil me daarom graag zelfstandig als webdeveloper ontwikkelen. De vaardigheden die ik daarvoor op wil doen zijn onder andere branding en klantverwerving.

Ondertussen heb ik een aantal marketingcurssusen gevolgd. Ook heb ik bedrijven benaderd om als zelfstandige klussen aan te nemen. Dit verloopt redelijk goed en ik heb enkele opdrachten van meer dan €10.000 euro binnengehaald. Graag zou ik tips met jullie uitwisselen om meer opdrachtgevers developmentvoorstellen te doen, waarbij ze ook overtuigd raken van dat goede kwaliteit best wat mag kosten. Ik gebruik bijvoorbeeld een template voor proposals dat ik wel met jullie wil delen. Alvast bedankt voor de feedback.

Zo moeilijk is het niet, maar misschien ben ik gewoon wat bescheidener geworden aangezien ik wel anderhalf uur per dag tegen een metrodeur moet leunen om op m'n loonslavenkantoorplek te gaan zitten voor een armzalig 3k per maand.

• PcDealer
  • Laatst online: 20:35

PcDealer

HP ftw \o/

Naji schreef op maandag 13 januari 2020 @ 21:20:
Zo moeilijk is het niet, maar misschien ben ik gewoon wat bescheidener geworden aangezien ik wel anderhalf uur per dag tegen een metrodeur moet leunen om op m'n loonslavenkantoorplek te gaan zitten voor een armzalig 3k per maand.
Voor dat geld zou ik graag op een loonslavenkantoorplek zitten terwijl ik elke ochtend tegen een metrodeur moet leunen.

LinkedIn WoT Cash Converter

• rickboy333
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 09:16
Beste lezers,

Ik heb een huis in Nederland wat ik voorheen altijd had verhuurd, maar ben sinds kort hierheen "verhuisd" omdat ik partner ben in een ander bedrijf, maar dat doet er niet toe. Ik werk graag of 0, of 80 uur per week, dus ik heb gesolliciteerd voor een baan als Senior PHP Developer in de randstad, maar eigenlijk zou het me niet uitmaken waar - ik kan me overal heen verplaatsen want het zou voor mij toch remigratie betekenen.

Helaas nemen ze mij niet aan, ik kan niet in een team functioneren (ondanks dat ik teams aangestuurd heb, waarbij ik er nu achter kom dat dat waarschijnlijk niet heel correct ging zoals in NL gebruikelijk is) en ik heb totaal geen kennis van PHP frameworks ofzo. OOP uiteraard wel. Heb trouwens wel ooit een keer CakePHP uitgescholden. Toch weiger ik pertinent om op halverwege 30 jaar oud aan de slag te gaan voor 3 kop per maand zolang ik mijn vorige verdiensten nog niet vergeten ben, gaat 'm gewoon niet worden, ben teveel verwend en verwaand (in andere subfora noemen ze me een narcist). Ik ben ook niet bereid om elke dag 1.5 uur heen, en 1.5 uur terug in 2e klasse openbaar vervoer op de scharnier van een treindeur te leunen zodat ik aan het eind van de maand mijn leaseauto kan betalen.

TL;DR

Pff wat moet ik hier nou van vinden. Je klinkt een beetje als iemand die een enorme plaat voor z'n kop heeft.

Advies over ICT zaken moet je niet bij mij zijn. Maar tegenwoordig is het zo dat geen een werknemer meer zit te wachten op een anti-sociale (sorry, maar zo kom je gewoon over) vent die een hele hoge dunk van zichzelf heeft en denkt het allemaal beter te weten. Sterker nog, bij ons op de opleiding kan je niet eens slagen als de competenties van de opleiding niet haalt. En onder deze competenties vallen dus sociale vaardigheden en zelfreflectie. Met andere woorden, je kan voor elk tentamen alsnog een 10 hebben. Als je niet beschikt over voldoende sociale vaardigheden en zelfreflectie krijg je geen diploma. En dat komt omdat de markt hier in Nederland niet zit te wachten op een betweter.

Verder heb je een beetje een vreemde schrijfstijl. Nu weet ik niet of je ook zo schrijft in een sollicitatiebrief. Maar ik kan me prima voorstellen dat als een sollicitatiebrief in zo'n stijl is geschreven dat PZ deze heel elegant door het proposal-template van den versnipperaar zal ''ghosten''.

Maar goed, nu maar hopen dat dit geen troll is.13-01-20 een account gemaakt en nog niet gereageerd ;w Maar we gaan er vanuit dat het niet zo is :)

Wat ik dus zou adviseren is minimaal een cursus zelfreflectie en sollicitatietraining. Problemen met sociale vaardigheden kan je nog altijd afwentelen als ''ligt autistisch maar wil er aan werken'' of zoiets. (maar ook een cursus daarin kan geen kwaad).

Succes!

TIME TO UPGRADE !!!

• Compizfox
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 17:43

Compizfox

I use Arch, btw

[...]

Kan best zijn dat werkgevers dat in hun contract zetten maar daar zou ik nooit mee akkoord gaan (ben dan ook geen programmeur van beroep) en ik kan me ook niet voorstellen dat dat standhoudt voor de rechter.

Je werkgever beschikt toch verdomme niet over jouw vrije tijd buiten werktijd? Het moet niet gekker worden.

Voor de duidelijkheid: ik ga hier uit van het geval waar je uiteraard geen resources van je werkgever gebruikt bij deze vrijetijdsbezigheden.

Compizfox wijzigde deze reactie 14-01-2020 00:19 (10%)

There is no system but GNU and Linux is one of its kernels

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Compizfox schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 00:16:
[...]

Kan best zijn dat werkgevers dat in hun contract zetten maar daar zou ik nooit mee akkoord gaan (ben dan ook geen programmeur van beroep) en ik kan me ook niet voorstellen dat dat standhoudt voor de rechter.
Ik denk wel dat het stand houdt voor een rechter. Je hebt er immers zelf voor getekend enne...
  • Als developer ben je slim genoeg om te weten waar je voor tekent.
  • Voor developers is er volop werk. Er is geen sprake van dat je wel moest tekenen omdat je anders nergens meer aan de bak komt.
  • Het beperkt je op geen enkele manier in je toekomstige broodwinning.
Rechters zijn niet gek. Ze verwachten wel van je dat jij weet wat je tekent en je eraan houdt.
Je werkgever beschikt toch verdomme niet over jouw vrije tijd buiten werktijd? Het moet niet gekker worden.
Als jij dat niet wilt dan moet je geen contract tekenen waarin jij dat afspreekt.

• Compizfox
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 17:43

Compizfox

I use Arch, btw

downtime schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 01:22:
[...]

Ik denk wel dat het stand houdt voor een rechter. Je hebt er immers zelf voor getekend enne...
  • Als developer ben je slim genoeg om te weten waar je voor tekent.
  • Voor developers is er volop werk. Er is geen sprake van dat je wel moest tekenen omdat je anders nergens meer aan de bak komt.
  • Het beperkt je op geen enkele manier in je toekomstige broodwinning.
Rechters zijn niet gek. Ze verwachten wel van je dat jij weet wat je tekent en je eraan houdt.
Zo zwart-wit is het niet. Zelfs als is een contract "eerlijk getekend", dan kunnen in sommige omstandigheden bepaalde clausules onrechtmatig zijn. Je kunt sommige van je rechten simpelweg niet tenietdoen. Als ik bijvoorbeeld een arbeidscontract teken waarin staat dat ik minder verdien dat het minimumloon, dan is dat gewoon niet geldig, ook al zijn beide partijen slim genoeg om te weten wat ze tekenen. Dit is een veel extremer voorbeeld maar hopelijk zie je m'n punt.

Op dezelfde manier kan ik niet voorstellen dat mijn werkgever legaal over mijn vrije tijd zou mogen beschikken.
[...]
Als jij dat niet wilt dan moet je geen contract tekenen waarin jij dat afspreekt.
Ik zei toch al als eerste in mijn bericht dat ik dat persoonlijk nooit zou doen?

Compizfox wijzigde deze reactie 14-01-2020 01:34 (15%)

There is no system but GNU and Linux is one of its kernels

• sir_xavier
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 20-02 20:49
Blue-eagle schreef op maandag 13 januari 2020 @ 21:16:
Pffff. Dit gaat een beetje tegen de gedragsregels in vermoed ik maar fuck it. Wat een belachelijk rare post is dit, zeg. TS: Je hebt een probleem waar je volgens mij zelf nog niet van op de hoogte bent, los van dit hele topic. Je persoonlijkheid komt erg vervelend over.

[...]

Alles? Maar schijnbaar geen frameworks?

Wie zet jouw backend op dan? Ben je in staat een AWS of Azure of Google Cloud service op te zetten en de hele CI/CD pipeline stabiel op te zetten? Krijg jij een relationele database up & running, high performant? Wanneer kies je voor MySQL en wanneer Postgres? Of misschien flat file storage? Weet je wat een caching laag is, en welke je moet gebruiken? Weet je wat een reverse proxy is? Kan je mij alles vertellen over semantic HTML, SASS, CSS-in-JS, een frontend framework zoals Angular en Vue of een library zoals React? Zijn jouw web apps opgezet met volledige ondersteuning voor offline capabilities? Service workers? Responsiveness? Accessibility en meertalig? Integreer jij met externe tools for Business Intelligence metingen en A/B-tests? Interpreteer jij die ook? Schrijf jij je eigen integratie en UI tests? Heb jij een gedegen unit test coverage voor al je projecten? Beheers jij je eigen Scrum board? Design jij je eigen web apps en knip je alles op in de soort plaatjes die het project nodig heeft? Schalen je JPG plaatjes mooi op naar hogere pixel densities? En lagere? En ik neem aan dat je dit allemaal ook test op 20 verschillende devices met verschillende resoluties, screen orientations, pixel densities, en uitsparingen voor bestaande notches? En dan beheers je ook nog eens alles wat met geld te maken heeft, inclusief onderhandelingen over features en design? Doe je Node.js? Perl? PHP? Java? .Net? Ruby?

En je kan ook nog OOP? :o (Grapje, OOP kan iedereen die de 't eerste jaar van de TU heeft gevolgd. Soms zelfs al jaren eerder als ze het "internet" en "Google" hebben gevonden.)

Ik zeg niet dat jij 't niet kan. Maar je wekt sterk de indruk dat je eigenlijk helemaal niks kan behalve goed bluffen en een eindeloze rij "bakker op de hoek"-websites produceren. Let me guess, een lading Wordpress "websites" met de nodige plugins?

[...]

Of je doet niet als iemand die bipolair is en gaat gewoon 32 of 40 uur werken zoals de rest van de wereld.

[...]

Je bent een dertiger die achterloopt op de hele wereld. Er zijn tieners die meer te bieden hebben voor minder. Niks aan de manier waarop jij jezelf hier presenteert suggereert dat jij een senior developer bent.

[...]

Charming. (Dat is sarcasme.)

[...]

Dat ben je ook.

En als je 3k per maand kan krijgen als junior web developer op je 30e is dat simpelweg realiteit. Grijp die kans aan en spendeer de komende 12 tot 24 maanden om jezelf op te werken naar een senior positie. Werk 32 tot 40 uur per week, en gebruik die overige 40 tot 48 uur (want je gaf aan 80 te willen werken) om jezelf thuis om de hoogte te brengen van de bleeding edge van web development.

Geloof me, je loopt grandioos achter.

[...]

Toch zou ik dat overwegen als ik jou was. Je hebt namelijk nog heel veel te leren. Een soort van bescheidenheid is daar onderdeel van.

[...]

Je liep hier achter. Je bent daar je achterblijvende kennis in de kleine markt wezen verkopen omdat ze niet beter weten. En je loopt in het minder ontwikkelde land tegen de inmiddels ontwikkelde lamp aan?

Klanten krijg je als jij weet waar je 't over hebt en resultaten levert. Klanten weten tegenwoordig een stuk meer dan wat ze 10 jaar geleden wisten.

[...]

Ik heb een sterk vermoeden dat het "ghosten" te maken heeft met jouw persoonlijkheid.

[...]

Kortom, je bent niet goed in het zakelijke aspect van het beheersen van een klant.

[...]

... Je doet alsof dat veel geld is. Die 10k verdient een goede freelancer in 2 tot 3 weken tijd ook. Een kleine detacheerder gaat niet voor minder dan een halve ton per maand op bezoek bij een klant.

Je denkt erg klein. Niks mis mee, maar je blaast wel erg hoog van de toren...

[...]

Het grappige is dat die Pakistanen waar jij je zo laag over uitlaat waarschijnlijk meer kunnen dan jijzelf.

[...]

"High ticket" & "Closen" :D :F

Gozerrrrr (sterk rollende R), staat de kraag van je polo wel strak en omhoog? Smeer nog even wat gel in je haar voordat je een reply gaat tikken.

[...]

De enige tactiek die je nodig hebt is dit, in 3 stappen:
  1. Get off of your high horse /3
  2. Ga eerst eens bedenken wat je wil doen en LEER dat ook;
  3. Don't get back up on that poor innocent horse /3
Bonus punten als je aan je persoonlijkheid gaat werken. Da's niet als belediging bedoeld maar oprecht als een tip, want je hebt zo te horen niet-gediagnosticeerde persoonlijkheidsproblemen. Daar weet ik persoonlijk ook het nodige van, er zijn medicijnen die je ermee kunnen helpen.
_/-\o_

• T-Rut
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 12:51
rickboy333 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 23:54:
[...]

Maar goed, nu maar hopen dat dit geen troll is.13-01-20 een account gemaakt en nog niet gereageerd ;w Maar we gaan er vanuit dat het niet zo is :)

[...]
Misschien is het een troll, maar misschien ook wel iemand die dit niet onder zijn echte account wilde plaatsen. In het laatste geval begrijp ik dat, want ik vind het geen topicstart om trots op te zijn.

10k+ 'tickets' (??).. hoe naïef. Dat is écht peanuts. Dat draait 1 persoon in 1 á 2 sprints hier.

Ik kan me niet voorstellen iemand met dergelijke kwaliteiten in mijn scrumteam te hebben. Lijkt me heel moeilijk samenwerken. :X Dan heb ik liever een starter, die nog alles moet leren, maar wel openstaat voor zijn wereld.

• Yucon
  • Laatst online: 22:16

Yucon

*broem*

Je praat volledig vanuit jezelf. Begin eens ons te vertellen waar je meent dat de markt behoefte aan heeft, dan kunnen we dan eens een reality check doen om te zien of je op het goede spoor zit.

• Sethro
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 20:19
Ik denk dat het ego van TS een klein deukje heeft opgelopen en dat we hem hier niet meer terug gaan zien.

• Vipeax
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 18:27
@Compizfox,
https://www.arbeidsrechte...rsist/verbod-op-nevenwerk
http://www.wetrecht.nl/nevenwerkzaamheden/

En ja, als werkgever zijnde is dit om meerdere redenen logisch. Dit gaat zowel om competes als dat je niet wilt dat je werknemer overwerkt raakt van zijn eigen nevenactiviteiten en daardoor niet meer kan functioneren op z'n baan.

Zelf heb ik bij mijn eerste baan een ammendum laten toevoegen op mijn contract voor een nevenactiviteit waarvan iedereen het eens was dat de werkgever niet aan dergelijke software zou gaan werken en zo heb ik het prima naast m'n eerste jaar werken blijven doen. Bij ontwikkelaars zou het ontbreken van zo'n clausule in je contract erg vreemd zijn...

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 20:32
Sethro schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 07:48:
Ik denk dat het ego van TS een klein deukje heeft opgelopen en dat we hem hier niet meer terug gaan zien.
(Des)illusiones

Woont in Helsinki

• RM-rf
  • Laatst online: 19:39
[...]

sorry, maar dat is niet correct.

Een werkgever geld als 'maker' en dus eigenaar van een werk als dit binnen de arbeidsovereenkomst tot stand gekomen is..
dus de werknemer hiervoor opdracht gekregen heeft en onder werktijd gemaakt.

Werken gemaakt buiten werktijd zijn dus geen eigendom van een werkgever.

Wel kan het zijn dat je andere clausules van een arbeidsovereenkomst schend als je buiten de werktijden andere betaalde werkzaamheden doet.
Dat moet dan ofwel nde arbeidsovereenkomst of CAO schriftelijk beperkt zijn en ook moet er een zeker belang van de werkgever meespelen dat opweegt tegen het belang van vrije werkkeuze (dat in de grondwet staat als recht van iedere burger).
In zulke gevallen heeft een werkgever het recht dit enkel toe te staan als de werknemer dat vooraf meld en toestemming vraagt.
Overtreding hiervan kan een boete of schadevergoeding opleveren maar soms ook tot beeindiging van de arbeidsovereenkomst leiden als de belangen vane en werkgever daadwerkelijk zwaar geschonde zijn (zeker in combinatie met een concurrentiebeding kan dit zware gevolgen hebben)

Hierbij hoeft het niet enkel om betaalde werkzaamheden te gaan, ook bv vrijwilligerswerk kan evengoed hieronder vallen, maar een werkgever kan dit enkel verbieden als deze kan aantonen dat het tegen zijn belangen ingaat (het dus gaat om concurrerende werkzaamheden of er een direkt belang van de werkgever geschonden wordt).

Op geen enkel moment kan een werkgever zomaar auteursrecht gaan 'opeisen' voor werk dat niet onder zijn controle tot stand gekomen is.
Ook als ze dat in een arbeidscontract zetten is dat onzin en houd het nooit stand, het zou ook wel belachelijk zijn.

Wat betreft de Topicstarter;
Als ik je verhaal lees vraag ik me een beetje af waarom je Developer zegt te willen worden:
in het verhaal komt naar voren dat je kennis daarvan niet erg goed of overtuigend is.
Je neiging te doen alsof dat een 'trucje' is, doet me vermoeden dat je ook nooit een goede ontwikkelaar zult worden
En ook je manier van schrijven komen op mij eeder over als een (telefonische) verkoper, of een medewerker buitendienst, iemand die het meer van een babbel moet hebben dan werkelijk bepaalde talenten om succevol projecten af te ronden.

RM-rf wijzigde deze reactie 14-01-2020 09:49 (14%)

1 2 3 4 5 7 6 8 9

• Piet_Piraat7
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 19:48
Ik gok dat we niks meer gaan horen van de topic starter

• CodeCaster
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

👌👀 good shit ✔💯

Ik heb dat klok-en-klepelverhaal ook onlangs tegen iemand opgehangen, en heb mezelf moeten terugfluiten. Het kan niet simpelweg zo zijn dat als jij in dienst bent van een bedrijf dat software ontwikkelt, 's avonds thuis geen software meer voor jezelf kan maken. Die software is niet per definitie auteursrechtelijk of licentietechnisch van je werkgever.

Dit verhaal komt volgens mij van deze 12 jaar oude blog van Arnout Engelfriet:
In eigen tijd gemaakte software kan toch van uw baas zijn
[...]
Met andere woorden, hij erkende zelf dat hij de opdracht had gekregen. En als je iets maakt in opdracht, ligt het auteursrecht bij je werkgever. Ook als het totaal niet tot je werkzaamheden behoort om het te maken. Je zou de opdracht kunnen weigeren omdat het niet tot je werk behoort, maar als je de opdracht aanvaardt, dan is het deel van je werk en dan liggen de rechten bij je werkgever. Je kunt niet een opdracht van je werkgever aanvaarden en dan auteursrecht op delen van het resultaat claimen.
Een developer programmeerde in z'n eigen tijd aan tools/libraries/frameworks die hij daarna op z'n werk inzette, en dáár wilde hij auteursrecht van claimen. Dat was dus lastig, omdat het (indirect) in opdracht van opdrachtgever gemaakt is.

As always, we are nailed to a cross of our own construction.

• RM-rf
  • Laatst online: 19:39
Dat is wel een andere situatie dan het voorbeeld van in je eigen tijd andere opdrachten doen, voor andere opdrachtgevers...

Die blog gaat over over een werknemer die een opdracht voor zijn 'normale' werk, in zijn eigen tijd uitvoert.
Een situatie die wel vaker voorkomt, waarbij bv een ontwikkelaar in zn normale werkzaamheden bv en probleem van zijn werkgever vind en er op eigen initiatief een oplossing voor bedenkt en dat dan bv in een weekend of avonduren uitvoert en daarna toepast voor de werkgever.

in dat geval is er zeker een kans dat het gewoon opgevat kan worden als een werk dat deel uitmaakt van je gewone werkzaamheden, en dan is het niet doorslaggegevend of je dat bv in het weekend afgemaakt hebt (en ook daarvoor geen overuren betaald gekregen hebt)..

Maar, dat komt enkel omdat dat binnen je arbeidsovereenkomst valt en als werk dat je werkgever je toegewezen heeft... Overigens is het ook dan wel degelijk noodzakelijk dat ofwel de werkgever een duidelijke opdracht gaf en je het werk naar 'richtlijnen' creert, of om een bepaald probleem op te lossen dat direkt in belang van de werkgever is en dus gekoppeld aan je normale werkzaamheden.

ik denk dat een belangrijke les uit dat voorbeeld vooral is dat je zulke uren voor je werkgever altijd goed moet schrijven, en als overuren zien bij je normale werk, maar nooit als een freelance klusje ernaast, omdat er dan geen goed e scheiding is tussen je contractuele verplichting als werknemer en je rechten als freelancer.

RM-rf wijzigde deze reactie 14-01-2020 10:17 (11%)

1 2 3 4 5 7 6 8 9

• Theo
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 21:23

Theo

moederbord

Het feit dat @illusiones nu niet meer reageert past exact bij zijn persoonlijkheid. Hij leeft in z'n eigen wereld, en nu deze kapot wordt geprikt kijkt 'ie stil toe vanuit een hoekje.

Ik meen het oprecht dat ik het niet slecht bedoel. Maar waarom ga je niet op zoek naar een startersfunctie. Of nog een stap terug; zoek een stageplek. Daarbij kun je vooral leren hoe het is om a) in een bedrijf te werken en b) met personen te werken. Je technische kennis is wellicht voldoende, maar dat is slechts 1/3e deel van je skills dat je nodig hebt. Met mensen omgaan en werken in een bedrijf zijn de andere twee heel belangrijke skills die je nodig hebt...

7400 Wp op het dak

• Mel33
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 20:34
@Theo Of de eerste reactie was gelijk raak, en ziet hij het zelf nu ook zo. en gezien de plusjes kan dat best zo zijn.

Ontopic
@illusiones Je mist de structuur en opleiding en omgevings- variabelen van het leven van een developer of ict in het geheel zal maar zeggen.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• s0ulmaster
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 16:03
Wel interessant dat ts spreekt over high proposal en daarna bedragen noemt wat je in een maand erdoor hebt.

Bij grote klussen denk ik meer aan een half jaar-jaar werk.

Without magic smoke, it ain't broken!

• Wilke
  • Nu online
s0ulmaster schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 12:33:
Wel interessant dat ts spreekt over high proposal en daarna bedragen noemt wat je in een maand erdoor hebt.

Bij grote klussen denk ik meer aan een half jaar-jaar werk.
Een maand red je nog niet eens. fulltime is 10k/160 uur, zit net boven de 60 per uur, dat is dan wel een erg laag uurtarief.

• Config
  • Laatst online: 22:22
Ik heb je een +1 gegeven. Een echt goede dev heeft alleen maar een goed idee nodig, geen managementskills. Zie Zuckerberg. Go for it.

• BFmango
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 17:45
svenk91 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 14:01:
[...]

Mooi verhaal, maar om op je tl:dr te focussen. Kom vooral erg professioneel over.
Hmm...
Misschien een idee om met de minder betalende klussen te beginnen en zo een bedrijf op te zetten waar je later ook andere mensen bij inhuurt? Die helpen met de professionaliteit en het verminderen van risico (zoals eerder aangegeven, dat het geen ramp is als 1 persoon wegvalt). Als het lekker loopt en je kan je dedicated marketing guy inhuren kan je zelf juist weer meer op web development focussen. Kost wel wat jaartjes om dat te bereiken helaas.
Zo, en dat ingenieuze, unieke bedrijfsplan schud jij zo uit je mauw? Dat komt wél professioneel over.

Gewoon klein beginnen, daarna iemand inhuren en dan als laatste genadeslag een 'marketing guy' inhuren.

Mind blown door je zakelijke inzicht.

• s0ulmaster
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 16:03
Wilke schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 12:44:
[...]

Een maand red je nog niet eens. fulltime is 10k/160 uur, zit net boven de 60 per uur, dat is dan wel een erg laag uurtarief.
Ja dat dus :X
Wellicht dat TS in een andere omgeving gewerkt heeft dan ik gewend ben van de ZZP'er om mij heen, maar ook dat besef hoort bij het totaalplaatje van zijn verwachtingen t.o.v. zijn kennis.

Without magic smoke, it ain't broken!

• GSX-MAN
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 18:55

GSX-MAN

अग्लो पहाड, मानिस!

Her is hier geen HK.

Ardana wijzigde deze reactie 16-01-2020 12:22 (93%)

रातो चटनीमा ती बलहरू, तपाईलाई थाहा छ?

• TheUninvited
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 14:13
TS heeft één forumpost gemaakt en daarna niet meer gereageerd. Denk dat het wel duidelijk is dat deze persoon niet tegen eerlijke feedback kan (gezien zijn reactie op eerdere sollicitaties) en een beetje in zijn eigen wereld leeft. Verder eens met wat de rest noemt.

• svenk91
BFmango schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 12:51:
[...]

Hmm...

[...]
Zo, en dat ingenieuze, unieke bedrijfsplan schud jij zo uit je mauw? Dat komt wél professioneel over.

Gewoon klein beginnen, daarna iemand inhuren en dan als laatste genadeslag een 'marketing guy' inhuren.

Mind blown door je zakelijke inzicht.
Zeker niet professioneel, ik probeer er dan ook geen 10K orders mee binnen te halen.

Maar als jij wel met businessplannen van die kwaliteit komt wordt dat vast en zeker gewaardeerd, go for it.

• Anakha
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 14:30
TheUninvited schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 14:31:
TS heeft één forumpost gemaakt en daarna niet meer gereageerd. Denk dat het wel duidelijk is dat deze persoon niet tegen eerlijke feedback kan (gezien zijn reactie op eerdere sollicitaties) en een beetje in zijn eigen wereld leeft. Verder eens met wat de rest noemt.
TS is zo te zien sinds een paar minuten na zijn post niet meer ingelogd geweest, dus hij heeft zelfs de eerste reactie nog niet gelezen (tenzij hij het topic heeft bezocht zonder in te loggen).

• kezzza
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 20:07
Als je niks zinnigs te melden hebt, post dan niet.

Ardana wijzigde deze reactie 16-01-2020 12:24 (83%)

• Mel33
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 20:34
Blowtje gerookt/biertje gedronken, hoogmoed, en een stuk hier geplempt?
Kan ook.

Mel33 wijzigde deze reactie 14-01-2020 18:56 (21%)

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Config schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 12:46:
Ik heb je een +1 gegeven. Een echt goede dev heeft alleen maar een goed idee nodig, geen managementskills. Zie Zuckerberg. Go for it.
Als Zuckerberg geen management skills had dan was hij allang opzij geschoven door de aandeelhouders van Facebook. Hij zou niet de eerste zijn die uit zijn eigen bedrijf wordt gegooid.

• Rukapul
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online

Rukapul

Moderator General Chat
Helaas zijn er weer velen die in steeds grovere bewoordingen hun plasje over dit topic menen te moeten doen of zelfs het geduld niet kunnen opbrengen om rustig te wachten of er een reactie volgt of niet. Daardoor zullen we niet te weten komen wat topicstarter met de bijdrages in dit topic gaat doen in zijn quest naar high ticket proposals.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True