Copy-Paste issue

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimwarman
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-02-2022
Hoi allen, er is veel te doen al geweest over copy-paste in Windows 10. Gek genoeg vind ik het antwoord van een bij meerdere gebruikers voorkomend probleem niet terug op internet. Vandaar maar eens via deze weg proberen.

Het volgende gebeurt me heel regelmatig bij kopiëren-plakken (of ctrlC-ctrlV) :
Niet het meest recente gekopieerde wordt dan geplakt maar datgene wat ik eerder heb gekopieerd (via "kopiëren" of ctrlC... in beide gevallen gebeurt dit regelmatig.

Na even "undo" probeer ik het een 2e keer en dan doe ik weer copy-paste en dan plakt ie wel wat ik als laatste heb gekopieerd.

Maar echt heel vaak plakt ie dus het vorige gekopieerde en dat is echt super-irritant.
Dit gebeurt overal, dus in WORD, Excel, maar ook in diverse browsers, kladblok, muzieknotatieprogramma's....etc.

Hebben meer mensen hier problemen mee en is er een oplossing voor? In mijn omgeving hoorde ik dat meerdere Windows 10 gebruikers hier last van hebben.

Hartelijke groet van Wim en beste wensen allemaal nog :*)

[ Voor 4% gewijzigd door wimwarman op 12-01-2020 19:06 ]

Beste antwoord (via wimwarman op 22-01-2020 19:08)

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:59

lordsnow

I know nothing

Klinkt als een probleem met de "Clipboard History"
https://www.ricksdailytip...rd-stores-multiple-items/

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CB32
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:14
Met twee of meer vensters kladblok heb ik ook wel eens dat hij iets niet kopieert en plakt. Maar alleen met kladblok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edeboeck
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 13:47

edeboeck

mie noow noooothing ...

Die 2de maal: kopieer je dan ook opnieuw of enkel plakken? M.a.w. is het de copy die niet goed gaat of plakt hij een verkeerde uit de lijst en is de paste een issue?
Kan je het probleem oplossen/omzeilen door een klembord manager te gebruiken?

Succes!
Evert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:25
Klinkt misschien stom, maar is het niet een keyboard-issue? Werkt je CTRL of C-toets nog wel goed?

Ik kan me namelijk voorstellen dat je, al dan niet onbewust, de C-toets bijvoorbeeld harder/anders aanslaat bij de tweede poging, waardoor het dan wel werkt. Vervang je toetsenbord anders is, desnoods tijdelijk, om te kijken of het dat is.

[ Voor 5% gewijzigd door xFeverr op 12-01-2020 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimwarman
Ik kopieer dan ook opnieuw. Het probleem ligt absoluut bij het plakken. Hij plakt dan vaak het verkeerde (zeg maar het vorige gekopieerde).
edeboeck schreef op zondag 12 januari 2020 @ 19:50:
Die 2de maal: kopieer je dan ook opnieuw of enkel plakken? M.a.w. is het de copy die niet goed gaat of plakt hij een verkeerde uit de lijst en is de paste een issue?
Kan je het probleem oplossen/omzeilen door een klembord manager te gebruiken?

Succes!
Evert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimwarman
Nope, dat is het probleem niet.
Toetsenbord is in perfecte staat. Ook bij andere toetsenborden en ook op mijn laptop heb ik hetzelfde.
Ook als ik bijv. met rechtermuisknop voor kopiëren kies en ook met rechtermuisknop voor plakken.

Het is dus een vaak terugkerend dingetje bij het kopiëren en plakken als opdracht.
(hetzij via rechtermuisknop, of via ctrl toetsen)
xFeverr schreef op zondag 12 januari 2020 @ 19:57:
Klinkt misschien stom, maar is het niet een keyboard-issue? Werkt je CTRL of C-toets nog wel goed?

Ik kan me namelijk voorstellen dat je, al dan niet onbewust, de C-toets bijvoorbeeld harder/anders aanslaat bij de tweede poging, waardoor het dan wel werkt. Vervang je toetsenbord anders is, desnoods tijdelijk, om te kijken of het dat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:02

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

wimwarman schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 00:35:
Ik kopieer dan ook opnieuw. Het probleem ligt absoluut bij het plakken. Hij plakt dan vaak het verkeerde (zeg maar het vorige gekopieerde).

[...]
...dan is het dus een copy-probleem en geen paste-probleem. Kan te maken hebben met een foute aanslag of klik, maar als het dat niet is kan het zijn dat Windows je geheugen (“klembord”) niet goed leeg krijgt en het dus een software issue is. Dan zou een re-install van W10 een goed idee zijn om eens mee te beginnen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:59

lordsnow

I know nothing

Klinkt als een probleem met de "Clipboard History"
https://www.ricksdailytip...rd-stores-multiple-items/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:00
Icephase schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 01:47:
[...]

...dan is het dus een copy-probleem en geen paste-probleem. Kan te maken hebben met een foute aanslag of klik, maar als het dat niet is kan het zijn dat Windows je geheugen (“klembord”) niet goed leeg krijgt en het dus een software issue is. Dan zou een re-install van W10 een goed idee zijn om eens mee te beginnen.
een compleet besturingssysteem opnieuw installeren?

8)7

Dat is zoiets als een compleet huis afbreken en opnieuw opbouwen omdat er ergens een bureaula niet goed sluit

[ Voor 10% gewijzigd door boyette op 16-01-2020 02:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:02

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Heb je andere tips dan @boyette ? Ik zie ze niet in jouw post staan....

@lordsnow daarentegen wel; zoiets bedoelde ik. Gelukkig voor TS is er dus een alternatief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimwarman
Icephase schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 01:47:
[...]

Oef, W10 opnieuw installeren? .... om mee te beginnen? Dat wilde ik heel graag als laatste optie houden.
Misschien moet ik klembord gewoon leegmaken en kijken of het dan verholpen is. Hoor ik wel vaker mensen over....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimwarman
Aha, hier heb ik iets aan. Ik zal dit eens goed lezen, want ik hoor vaker over klembord-issue die copy paste problemen veroorzaakt. Zo even in de gauwigheid lijken ze het probleem aan te kaarten, dus alvast bedankt.
Hopelijk is dit wat ik zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimwarman
Nou, voorlopig hou ik hetzelfde probleem en de mensen, die ik ken, hebben dat ook nog steeds.
Helaas is er nog geen goede oplossing hiervoor gegeven.
Voorlopig leer ik er maar even mee leven en da's makkelijk.
Bij copy-paste functie kies ik gewoon 2 of 3x voor copy of ctrl-C.
Dan doet ie eigenlijk het plakken wel op de goede manier.
Als ik daar aan wen, is het al opgelost.
Pagina: 1