Wat is prijstechnisch de beste moment om een laptop te kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 6.056 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InPieces
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 07-03 08:15
Hi iedereen,

Ik ben me al een tijdje aan het orienteren op een nieuwe laptop. Die van mij wordt dit jaar 10 jaar. Wat is het beste moment om een laptop te kopen tegen een mooie prijs? Ik hoopte rond Black Friday en Cyper Weekend een mooie slag te slaan, maar ik zag niets interessant. Geduld heb ik dus wel. Ik las ergens dat rond het moment voordat de scholen weer beginnen veel acties zijn, maar jullie hebben daar vast meer inzicht in.

Alvast bedankt iedereen!

Wat ga je met je laptop doen?
In ieder geval muzieksoftware installeren zodat ik muziek kan opnemen.

Wat is je budget?
500-800 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, het is belangrijk dat het een laptop is die ik makkelijk in mijn tas kan meenemen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Allesbehalve Apple.

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Voor 500-800 euro maakt het niet heel veel uit wat je koopt als je specs ongeveer hetzelfde zijn, alles in dat segment is een beetje hetzelfde en komt van dezelfde referentie designs. Acties zijn leuk, maar het beste moment om iets te kopen is op het moment dat je het nodig hebt.

Ga je hoger, denk richting 1400-1900 segment, dan beginnen er USPs te zijn waar door het ene model echt beter is dan het andere.

Los van model/merk/eigenschappen zijn de andere variabelen bij het aankopen van een laptop je eigen gebruik, wensen en termijn. Stel dat je wil dat je er 10 jaar mee kan werken, hem niet verplaatst, open laat, en je hardware eisen/wensen niet veranderen, dan maakt bijv. de materiaalkeuze van de behuizing en scharnieren minder uit, en de accu en energiebeheer dan ook minder belangrijk. Dan zou je dus met een basis model van Acer aan de slag kunnen.

Aan de andere kant: als je je laptop niet zo zeer als gereedschap gebruikt maar voornamelijk als doel ziet, dan zal je minder hebben aan een apparaat dat gebouwd is om as-is te gebruiken voor X tijd, maar wil je waarschijnlijk wel een behuizing die niet meteen uit elkaar valt als je hem 1 of 2 keer open moet maken. Dan valt alle Fantastic Plastic met metal inserts af om maar wat te noemen.

[ Voor 69% gewijzigd door johnkeates op 12-01-2020 19:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Eind van de maand zijn de BTW-weg-ermee dagen van de MM. De grote jongens zullen daar ook wel op inspelen. Maar ik zou een laptop kopen als je hem nodig hebt en de prijs goed vindt. Ik weet zeker dat je een laptop die je vandaag koopt goedkoper kunt krijgen. Maar ook tijdens een aanbieding geldt dat en op die manier blijf je altijd wachten.

Ik zou trouwens tweedehands kijken. Als je op V&A een kijkje neemt, vind je al veel goede ex-bedrijfslaptops. Zo heb ik meerdere laptops met een nieuwwaarde van 2500-3000 euro voor max 230 euro kunnen krijgen. LCD blijft altijd een dingetje waar je op moet letten, maar verder zijn ze geweldig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
hoi1234 schreef op zondag 12 januari 2020 @ 19:58:
Eind van de maand zijn de BTW-weg-ermee dagen van de MM. De grote jongens zullen daar ook wel op inspelen. Maar ik zou een laptop kopen als je hem nodig hebt en de prijs goed vindt. Ik weet zeker dat je een laptop die je vandaag koopt goedkoper kunt krijgen. Maar ook tijdens een aanbieding geldt dat en op die manier blijf je altijd wachten.

Ik zou trouwens tweedehands kijken. Als je op V&A een kijkje neemt, vind je al veel goede ex-bedrijfslaptops. Zo heb ik meerdere laptops met een nieuwwaarde van 2500-3000 euro voor max 230 euro kunnen krijgen. LCD blijft altijd een dingetje waar je op moet letten, maar verder zijn ze geweldig.
Niet vergeten dat zo'n beetje alle winkels met periodieke acties hun prijzen constant aanpassen en eigenlijk eerst die 20% opbouwen om het daarna weer weg te halen en het als 'korting' te bestempelen.

'Echte' acties zijn vaak zaken als oudere modellen, overtollige voorraad en package deals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InPieces
johnkeates schreef op zondag 12 januari 2020 @ 19:00:
Voor 500-800 euro maakt het niet heel veel uit wat je koopt als je specs ongeveer hetzelfde zijn, alles in dat segment is een beetje hetzelfde en komt van dezelfde referentie designs. Acties zijn leuk, maar het beste moment om iets te kopen is op het moment dat je het nodig hebt.
Bedankt voor je reactie. Het maakt dus in mijn geval niet veel uit aangezien ik niet in het hoger segment zit. Dat maakt het wat makkelijker.
hoi1234 schreef op zondag 12 januari 2020 @ 19:58:

Bedankt voor je reactie. Goed om te weten dat de BTW-dagen eraan komen bij de Mediamarkt. Jammer dat ik dan het land uit ben, maar misschien dat ik het alsnog in de gaten kan houden.
Ik kende Vraag & Aanbod van Tweakers niet echt, maar ik neem aan dat dit kwalitatief beter is dan via Marktplaats?
johnkeates schreef op zondag 12 januari 2020 @ 20:42:
[...]

Niet vergeten dat zo'n beetje alle winkels met periodieke acties hun prijzen constant aanpassen en eigenlijk eerst die 20% opbouwen om het daarna weer weg te halen en het als 'korting' te bestempelen.

'Echte' acties zijn vaak zaken als oudere modellen, overtollige voorraad en package deals.
Bedankt voor je reactie. Ik ben het helemaal eens met je dat de prijzen ook opgeblazen worden en er daarna een kortingssticker op geplakt wordt. Via Pricewatch kan je het prijsverloop wel inzien toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:54

Croga

The Unreasonable Man

Je vraag is eigenlijk best eenvoudig te beantwoorden....

Wanneer kun je het beste <willekeurig welk IT product> kopen?
Als je het nodig hebt.

Heb je het niet vandaag nodig? Dan is vandaag niet het juiste moment om het te kopen. Morgen is alles beter, sneller, groter, goedkoper, kleiner en/of ge-ver-innoverender.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
InPieces schreef op maandag 13 januari 2020 @ 13:49:
[...]

Bedankt voor je reactie. Het maakt dus in mijn geval niet veel uit aangezien ik niet in het hoger segment zit. Dat maakt het wat makkelijker.
Ik vind het inderdaad beter dan Marktplaats. Helaas zijn de laatste tijd een aantal accounts gehackt, waardoor het reviewsysteem helaas minder betrouwbaar is gebleken. Ik zou dus als het even kan dure spullen ophalen of desnoods een paar dagen wachten met betalen en dit ook netjes aangeven. Mocht het om een hacker gaan, heeft de eigenaar van het account tenminste nog de tijd om dingen recht te zetten.

[ Voor 56% gewijzigd door hoi1234 op 13-01-2020 14:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
''Wat is prijstechnisch de beste moment om een laptop te kopen''

zoiets bestaat niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
InPieces schreef op maandag 13 januari 2020 @ 13:49:
[...]

[...]

Bedankt voor je reactie. Goed om te weten dat de BTW-dagen eraan komen bij de Mediamarkt. Jammer dat ik dan het land uit ben, maar misschien dat ik het alsnog in de gaten kan houden.
Ik kende Vraag & Aanbod van Tweakers niet echt, maar ik neem aan dat dit kwalitatief beter is dan via Marktplaats?

[...]

Bedankt voor je reactie. Ik ben het helemaal eens met je dat de prijzen ook opgeblazen worden en er daarna een kortingssticker op geplakt wordt. Via Pricewatch kan je het prijsverloop wel inzien toch?
Ik zou even kijken naar je huidige specs en huidige gebruik; wat heb je nodig wat je nu niet hebt (dus, wat mis je, en dat kan features zijn maar ook performance), en wat zou je later willen gebruiken (maar niet te ver in de toekomst want hoe verder weg hoe onzekerder ;-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InPieces
Ziet er goed uit Hackus! Ik stel de aanschaf alleen uit naar minimaal halvewege februari vanwege vakantie maar ik zal de verkoper in de gaten houden. Thanks!
johnkeates schreef op maandag 13 januari 2020 @ 16:38:
[...]

Ik zou even kijken naar je huidige specs en huidige gebruik; wat heb je nodig wat je nu niet hebt (dus, wat mis je, en dat kan features zijn maar ook performance), en wat zou je later willen gebruiken (maar niet te ver in de toekomst want hoe verder weg hoe onzekerder ;-) )
Een overzicht van wat ik precies nodig heb moet ik nog maken. Ik ben nog aan het orienteren, maar zodra ik dit gedaan heb, heb ik wel getrechterd naar waar mijn laptop precies aan moet voldoen. Thanks!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.