Advies videokaart voor i3-3220

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1323356

Topicstarter
Ik heb hier thuis een ouder computer staan. Deze wil ik upgraden met een videokaart.
Het gaat om een Intel i3-3220 met 8GB geheugen. Prijs is niet belangrijk aangezien ik deze toch 2e-hands moet zien uit te halen.
Ik had al gegoogled, maar kwam op 2 resultaten uit. De ene gaf een een HD7870 en een ander een HD 7970. Klopt dit of is er een betere videokaart voor deze processor?
Ik zag wel verschillende merken; Gigabytes, Asus, Sapphire etc. Maakt dit ook nog iets uit?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 14:34

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik mis een doel voor je videokaart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Je kan bijna elke videokaart met een willekeurige processor combineren (oke oke beetje kort door de bocht). Het probleem wat je alleen kan krijgen is een systeem dat niet goed gebalanceerd is. Dit houd in dat, in jouw geval, de videokaart niet optimaal kan presenteren omdat de processor te langzaam berekeningen uitvoert. Wanneer deze zogenoemde bottleneck optreed is echter moeilijk te zeggen omdat het af hangt van wat je doet.

Om een antwoord te kunnen geven op je vraag willen we dus graag weten:
- Wat wil je met deze videokaart doen? (En als dat gamen is: wat voor games? En wil je dan alles bijvoorbeeld op Ultra kunnen spelen?)
- Wat is je budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:45
Zonder te weten welk merk en type voeding wordt gebruikt valt er nog steeds weinig te adviseren.