Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Loewe TV, geluid op maximaal bij inschakelen

Pagina: 1
Acties:

• subwaysurfer
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:41
Mijn ouders hebben een Loewe TV, 7 jaar oud, type 50413w80. Specs staan niet op Tweakers.
Bij het inschakelen gaat het geluid ineens op maximaal. Niet elke keer, maar wel bijna elke keer. Het is oorverdovend en vervormd.

Ik heb alle randapparatuur afgekoppeld, de stroom er een poosje af gehad, maar geen resultaat. Het schudden van het toestel maakt geen verschil als het geluid er eenmaal is.

Heeft iemand een idee of dit nog te repareren is?

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21-11 14:57
Kijk eens naar de instellingen, bij Loewe kan je een maximaal inschakelvolume instellen. Staat standaard op 30 denk ik. Als dit nog steeds op 30 staat dan zal het waarschijnlijk een hardware-probleem zijn.

Je kan ook eens een factory reset proberen. Herstellen zou ik persoonlijk niet aan beginnen, dat model is al bijna 9 jaar oud...

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:19
Goed dat je het er even bij zet.. dan hoeft niemand nog voor te stellen het toestel eens goed door elkaar te schudden...
hoe lang is dit al zo?

• subwaysurfer
Sinds gisteren. Goed idee om naar het maximale volume te kijken, zodra ik er ben ga ik dat nog even bekijken

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:19
mathias82 schreef op zondag 12 januari 2020 @ 18:21:
Kijk eens naar de instellingen, bij Loewe kan je een maximaal inschakelvolume instellen. Staat standaard op 30 denk ik. Als dit nog steeds op 30 staat dan zal het waarschijnlijk een hardware-probleem zijn.

Je kan ook eens een factory reset proberen. Herstellen zou ik persoonlijk niet aan beginnen, dat model is al bijna 9 jaar oud...
factory reset lijkt me ook een goed idee
ik zou denken aan een instelling die dit doet..

• subwaysurfer
Factory reset heb ik niet geprobeerd maar het gekke is dat het niet altijd is, soms gaat de tv normaal aan

• mathias82
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21-11 14:57
subwaysurfer schreef op zondag 12 januari 2020 @ 18:27:
Factory reset heb ik niet geprobeerd maar het gekke is dat het niet altijd is, soms gaat de tv normaal aan
Kan ook een defecte afstandsbediening zijn. Kijk eens of de volume-knop nog soepel gaat en niet blijft hangen (dit kan je zien aan het rode ledje dat bovenaan knippert als er een commando gestuurd wordt).

• subwaysurfer
mathias82 schreef op zondag 12 januari 2020 @ 18:31:
[...]
Kan ook een defecte afstandsbediening zijn. Kijk eens of de volume-knop nog soepel gaat en niet blijft hangen (dit kan je zien aan het rode ledje dat bovenaan knippert als er een commando gestuurd wordt).
Bedankt voor de tip maar dat heb ik al uitgesloten. Dat is het niet
Pagina: 1