Eerste game pc samenstellen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SEBAS32
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 26-06-2020
Mijn vraag
Ik ga voor het eerste een game pc samenstellen en die zelf bouwen. Hierbij wou ik jullie hulp bij vragen of ik wel de goede componenten heb.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb zelf al een geforce gtx 1650 super en een powersupply corsair van 550 watt thuis liggen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget is rond de 500 euro voor de overige onderdelen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb zelf gekeken en hierop kwam ik uit:

Motherboard : Gigabyte B450M DS3H
CPU : AMD Ryzen 5 2600
werkgeheugen : HyperX Fury 16GB 2 x 8GB DDR4-3200MHz RAM
SSD : Inland Premium 256GB M.2 NVMe SSD
Behuizing : Cooler Master MasterBox Q300L Case

Beste antwoord (via SEBAS32 op 12-01-2020 21:02)

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Welkom op Tweakers! Even starten met wat feedback (sorry gemeen), maakt svp gebruik van een Wenslijst in je profiel. Dat maakt het voor ons een stuk makkelijker om te helpen. Hoe je dat doet vind je hier: Handleiding Pricewatch. Vermeld daarnaast ook even het model power supply wat je nu hebt liggen.

Je build ziet er in de basis goed uit en is ruim onder je budget. Ik raad wel een andere SSD aan omdat ik werkelijk nog nooit van het merk "Inland" gehoord heb. Ik kan het nog geen eens terug vinden in de pricewatch. Een erg goed alternatief is de pricewatch: Intel 660p 512GB.

Aangezien je daarna nog voldoende budget over hebt zou ik je processor upgraden naar een pricewatch: AMD Ryzen 5 3600 Boxed. Dan heb je samen met je GTX 1650S een mooie build.

[ Voor 3% gewijzigd door n9iels op 12-01-2020 19:31 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Welkom op Tweakers! Even starten met wat feedback (sorry gemeen), maakt svp gebruik van een Wenslijst in je profiel. Dat maakt het voor ons een stuk makkelijker om te helpen. Hoe je dat doet vind je hier: Handleiding Pricewatch. Vermeld daarnaast ook even het model power supply wat je nu hebt liggen.

Je build ziet er in de basis goed uit en is ruim onder je budget. Ik raad wel een andere SSD aan omdat ik werkelijk nog nooit van het merk "Inland" gehoord heb. Ik kan het nog geen eens terug vinden in de pricewatch. Een erg goed alternatief is de pricewatch: Intel 660p 512GB.

Aangezien je daarna nog voldoende budget over hebt zou ik je processor upgraden naar een pricewatch: AMD Ryzen 5 3600 Boxed. Dan heb je samen met je GTX 1650S een mooie build.

[ Voor 3% gewijzigd door n9iels op 12-01-2020 19:31 ]