Toon posts:

Laptop maakt raar en irritant geluid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal. Omdat ik niet precies kan uitleggen hoe het klinkt, heb ik een video gemaakt:

YouTube: 20200112 155445

Kan iemand aub vertellen wat dit is en of het ernstig is? Ik leef van m'n laptop en kan het niet opbrengen dat er uitgerekend nu wat mee gebeurt. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:41

HugoBoss1985

Xenotech

Volgens mij is er ook iets ernstigs met je microfoon want ik hoor niets (bijzonders)...

[ Voor 28% gewijzigd door HugoBoss1985 op 12-01-2020 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het geluid klinkt zoals bij het starten van een laptop en na één seconde klinkt het zoals wanneer een laptop uitgaat. En dat constant achter elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11:34
Hardeschijf die bezig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar het gaat aan en uit. echt heel constant achter elkaar. Om de paar seconden. Of zels minder misschien. Dat zou toch veel langer moeten duren? Doet me denken aan snelle hartkloppingen bij een hartpatiïënt. Oftewel het klinkt niet gezond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Chek SMART status van je HDD als die er in zit.
Ik hoor niets op je filmpje.
Maar als het het geluid is dat bij het starten hoort zou het zomaar de HDD kunnen zijn die aan het sterven is.
Zorg dat je backups hebt als je die niet hebt.

Lig je telefoon op de laptop als je het opneemt. Dan wordt het geluid door de trilling misschien overgenomen, wellicht geeft dat een beeld wat er mis is.

Kan ook gewoon een defragger of indexer zijn.

aw nu hoor ik het.. 3x komt het in het filmpje voor.
Krr-kriek. Moest wel alles op 100% volume zetten om het te horen :P

[ Voor 50% gewijzigd door MrMonkE op 12-01-2020 16:44 ]

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En hoe check ik SMART status van mijn HDD? Sorry ik heb geen idee wat deze dingen zijn. Ben echt een 0 op tech gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

zo iets: https://crystalmark.info/en/software/crystaldiskinfo/

In taskmanager/taakbeheer kun je zien of er veel disk activiteit is.
(rechts klik op ... https://i.imgur.com/yFiXINa.png doe dit )

Backups zijn sowieso belangerijk. Helemaal als dat ding je leven is.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels CrystalDiskInfo gedownload en het geeft aan dat mijn laptop gezond is. Even uitvogelen hoe ik een screenshot plaats hier. Momentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
O, ik zie dat jij precies hetzelfde programma aangeeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ben nu soort van aan het spammen.

Zie screenshot onder. Dat betekent dan toch dat er niks aan de hand is?

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/ceiaop7g.jpg

Ik sla alles sowieso in cloud op. Heb bijna niks op m'n laptop zelf staan dus dat zit wel goed gelukkig.

Bij task manager zijn er vele tabs. ik heb maar een screenshot van een gedeelte van de eerste tab gemaakt. Ziet alles er oké uit?

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/ejd9icbgtqwv.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik vind het eerder klinken als een DVD die niet goed gelezen wordt. Zit er toevallig een DVD in de dvd-speler? If not, zal het ook de HDD kunnen zijn. Als het aan de HDD ligt, kun je het oplossen door de HDD te vervangen met een SSD. Die zal geen geluid maken en zorgt er ook nog eens voor dat de laptop een stuk sneller wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 12 januari 2020 @ 17:17:
Sorry, ben nu soort van aan het spammen.

Zie screenshot onder. Dat betekent dan toch dat er niks aan de hand is?
Kun je een screenshot posten van alle data? De onderste helft mist en daar staat nou juist net wat interessante data :) Maak even een nieuw screenshot en zet daarvoor de Raw values even in beter leesbaar format. Dat doe je via Function -> Advanced Feature -> Raw Values -> 10 [DEC].

Maar belangrijk om te weten is wel: SMART data is niet heilig. Een tikkende harde schijf kan prima SMART data hebben maar is onder geen enkele omstandigheid een goed teken. Dus controleer even of dit echt je HDD is en niet bijv. je DVD. Doe dit door er eens een DVD in te stoppen en check of het geluid weg is of veranderd. Kijk daarnaast bijvoorbeeld eens of het geluid erger wordt als je dingen met je schijf doet, zoals bestand kopiëren naar een USB stick.
Pagina: 1