Upgrade van mijn oude pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• eblackadder1967
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 25-04-2025
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Nieuw mainboard, processor, geheugen(16 of 32gb) m2 ssd (Minimaal 250gb). Ik heb nu een echt oud systeem Mainboard Asrock p67 Extreme 6, Cpu Intel Core i7 2600K, Geheugen 2 x 4gb ddr3 1600mhz SSD opstartschijf Kingston 120gb

Wat is je budget?
+/- 550 Euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Mainboard niet echt. Processor AMD Ryzen 5 1600(nieuwe model) 2600(x) of AMD Ryzen 7 2700(x) Geheugen en ssd ook niet echt een voorkeur.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Games zijn totaal niet belangrijk voor me. Genoeg SATA 3 en USB aansluitingen op het mainboard vind ik belangrijk. Het encoderen naar HEVC lijkt me ook wel fijn. Streamen. Vaak doe ik een hoop gelijk. Muziek luisteren, browsen, bestanden downloaden en uitpakken van bestanden, decoderen van gedownloade bestanden en grote bestanden van een sata600 HD naar een andere.

Alvast vriendelijk bedankt voor alle hulp en suggesties!

Alle reacties

• eblackadder1967
Wat ik nu in mijn hoofd heb is:

Processor: AMD Ryzen 7 2700X Wraith Boxed
Geheugen: G.Skill Aegis 16GB DDR4-3000 CL16 kit
SSD: Toshiba RC500 500GB

Nu alleen nog het moederbord. Kan iemand me daar advies in geven wat een goed moederbord is. Gamen is totaal niet belangrijk. Voor het moederbord wil ik tot ongeveer 250 Euro gaan.

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-01 14:35

EMP

Krulloos!

Als ik het goed begrijp wil je een hele desktop kopen.

Je zou een modje kunnen vragen je topic naar Desktop Aankoopadvies te verplaatsen, daar krijg je waarschijnlijk beter advies. In dat topic worden er meer vragen over je (toekomstige) systeem gesteld waardoor we je je beter kunnen helpen:

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Verder kun je in de Desktop BBG ook al heel veel informatie vinden, met goede voorbeeldconfigs.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Ik raad aan om voor de pricewatch: AMD Ryzen 5 3600 Boxed te gaan in plaats van de 2700X. Deze is een stuk recenter en zal iets betere prestaties geven.

Als je geen wens tot overklokken hebt is een bordje als deze pricewatch: Gigabyte Aorus B450 M (rev. 1.0) een prima keuze.

• Erazher
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-01 09:01
Aangezien je geen videokaart gaat gebruiken of overzet kan je beter voor de 3400G gaan omdat hier een geintegreerde video chip in zit en bij de andere cpu zoals 2700/3600 niet.
Wil je wel een 2700/3600 dan moet je een videokaart erbij nemen.

Het moederbord ondersteund als goed is direct de 3400 CPU want bij ouders kan het voorkomen dat je een BIOS update moet uitvoeren voordat de CPU werkt.
Keuze moederbord kan je aanpassen als je het in elkaar laat zetten door de winkel, dan doen zij de BIOS update wel.

32GB ga je nooit gebruiken, zeker niet met hardware zoals dit. Houd het op 16GB.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3400G Boxed€ 145,-€ 145,-
1MoederbordenMSI A320M-A PRO M2€ 64,20€ 64,20
1BehuizingenSharkoon S1000€ 36,90€ 36,90
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2666C16€ 64,-€ 64,-
1VoedingenCooler Master MWE Gold 550 Full Modular€ 65,05€ 65,05
1Solid state drivesKingston A400 2,5" 480GB€ 49,90€ 49,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 425,05

• eblackadder1967
Dank jullie wel voor alle advies en hulp. Hier heb ik zeker iets aan! Ik heb een hele goedkope videokaart. NVidia Geforce GT710. Ik speel totaal geen games, heeft het dan zin om een betere /goede videokaart aan te schaffen? Ik weet zo niet meer welke voeding ik heb, maar volgens mij wel een vrij goede, volgens mij een 650 watt voeding. Helaas kan ik niet zo gemakkelijk bij mijn pc en kan ik pas doen als ik alle onderdelen weer heb op ze in mijn tower te zetten.

• Erazher
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-01 09:01
Hier heb je met een videokaart en een 3600.
Prijs is natuurlijk hoger, je verliest wel speel ruimte op de moederbord om voor 1 te gaan met iets meer mogelijkheden.

Je kan bij je huidige videokaart blijven en het erin te stoppen.
Dan heb je 80 euro extra voor een betere moederbord.

Voeding zal ik wel gewoon vervangen omdat die een goed aantal jaar draait, gewoon voor betrouwbaarheid.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 195,05€ 195,05
1MoederbordenMSI A320M-A PRO M2€ 63,89€ 63,89
1VideokaartenGigabyte GT 1030 Low Profile 2G€ 78,85€ 78,85
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2666C16€ 64,-€ 64,-
1VoedingenCooler Master MWE Gold 550 Full Modular€ 65,05€ 65,05
1Solid state drivesKingston A400 2,5" 480GB€ 49,90€ 49,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 516,74

• eblackadder1967
Ik heb redelijk veel gelezen de afgelopen dagen en het blijft toch een vrij moeilijke keus.

Mijn keuze op dit moment:
Mainboard: ASRock X570 Steel Legend
cpu: Ryzen 5 3600
Geheugen: G.Skill Aegis 16GB DDR4-3000 CL16 kit
m2 SSD: Toshiba RC500 500GB

Ik kijk ook nog voor een videokaart, nieuwe behuizing en voeding. Dan maar een iets groter budget.

Is mijn keuze zover een goede upgrade van mijn huidige pc configuratie(zie post 1) ?

Nogmaals bedankt voor alle hulp en suggesties die ik heb gekregen!
Pagina: 1