Jablotron 106K SIM kaart

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nonkelsue
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 10-12-2023
Hallo,

Recent heb ik mijn onderhoudscontract stopgezet voor mijn Jablotron 106K alarminstallatie. Dit had als gevolg dat de installateur is langsgekomen om de SIM kaart uit de centrale te verwijderen (was een M2M of Machine to Machine kaartje van Proximus). Ik heb ook de code van het systeem ontvangen en kan dus in principe de centrale zelf gaan tunen.

Ik dacht het M2M kaartje gewoon te vervangen met door een Proximus Pay & Go kaartje daar er uiteindelijk toch niet zo veel Smissen verzonden worden om daar een abonnement aan te gaan spenderen. De vervanging blijkt dan toch wel iets moeilijker te verlopen dan gedacht...

De SIM kaart wordt wel degelijk herkend door het systeem en geeft een signaal van tussen de 60 à 80 weer in de software. Echter, blijkbaar kan ik nu wel niet meer via de App aan mijn centrale geraken om deze in of uit dienst te zetten. Daardoor is het ook niet meer mogelijk om deze berichten te ontvangen.

Mijn vraag: Is een M2M kaartje een absolute must, en waarom? Ik lees dat er blijkbaar GPRS moet zijn om alles vlot te laten draaien, maar weet eigenlijk niet goed of dat inderdaad zo is. En ik neem aan dat een Pay & Go kaartje wel geen GPRS communicatie kan realiseren en een M2M kaartje wel.

Heeft iemand ervaring met het herinstellen van een nieuw nummer of kan dit enkel door een erkende installateur? Met andere woorden, ben ik verplicht om opnieuw mijn vorige installateur te contacteren om een nieuwe SIM kaart (M2M waarschijnlijk dan) geactiveerd te krijgen?

Graag enige duiding indien je er ervaring mee hebt.

GreetZ;
NS

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop Goedkoop
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 31-12-2023