Ik heb onlangs een nieuw systeem aangeschafd voor 3D-modelling en rendering (zie post: https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/61062232)
Samenstelling nieuw systeem: Asus X570-P/Ryzen 7 3700X/32Gb Ram/RTX2070 Super.
Inmiddels heb ik het systeem enkele dagen in huis, maar ik heb een probleem: Sketchup 2019 draait niet zo soepel en vloeiend als op m'n oude systeem! Specs oude systeem: i5-4670/16Gb Ram/GTX950.
Basis-handeling als rotate en move gaan heel schokkerig. Als ik dezelfde handelingen in hetzelfde bestand op m'n oude pc doe, is er geen enkele hapering.
Bij grafische toepassingen waar de videokaart wordt gebruikt lijkt er niets aan de hand.
Ik vermoed dan ook dat het iets anders te maken heeft dan de grafische kaart.
Alle drivers en windows-updates zijn up-to-date.
Graag jullie hulp!
Samenstelling nieuw systeem: Asus X570-P/Ryzen 7 3700X/32Gb Ram/RTX2070 Super.
Inmiddels heb ik het systeem enkele dagen in huis, maar ik heb een probleem: Sketchup 2019 draait niet zo soepel en vloeiend als op m'n oude systeem! Specs oude systeem: i5-4670/16Gb Ram/GTX950.
Basis-handeling als rotate en move gaan heel schokkerig. Als ik dezelfde handelingen in hetzelfde bestand op m'n oude pc doe, is er geen enkele hapering.
Bij grafische toepassingen waar de videokaart wordt gebruikt lijkt er niets aan de hand.
Ik vermoed dan ook dat het iets anders te maken heeft dan de grafische kaart.
Alle drivers en windows-updates zijn up-to-date.
Graag jullie hulp!