Netwerk klasse moet ingesteld worden foutcode 56

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NathanVerkerk
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 09-07 20:57
Mijn vraag
Ik heb voor een probleem met mijn wifi dongle de netwerkinstellingen van mijn windows 10 pc gereset. Na deze reset zijn ook alle netwerkverbindingen van windows gedeleted. Nu kan ik dus geen verbinding meer maken met mijn netwerk (ethernet).

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik heb een switch staan die zorgt dat mijn pc van ethernet voorzien kan zijn. Wifi dongle is niet meer aangesloten. Ik heb alleen nog maar een Bluetooth dongle aangesloten.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Drivers opnieuw geinstalleerd (realtek pcie gbe family controller).
Ik krijg bij device manager in de informatie van de realtek de foutcode 56 klasseconfiguratie niet volledig ingesteld. Soms krijg ik bij mijn Wan-minipoort sstp dezelfde melding, deze heeft ook vaak de melding code 45 dat het device niet aangesloten is. Ik heb even nagekeken, en alle devices bij netwerk in device manager hebben het probleem dat windows zegt dat ze niet aangesloten zijn (foutcode 45), dus ook de devices die te zien zijn als je verborgen apparaten weergeeft. Er is een device die correct werkt: Microsoft kernel debug network adapter.
Ik heb geprobeerd de drivers te installeren terwijl de firewall en anti virusprogrammas uit staan.
Ik heb ook een keer de stekker (terwijl de pc uiteraard uit stond ) er 10 seconden uit gehaald en opnieuw weer de pc aangezet.

De poort kan niet kapot zijn aangezien mijn switch wel aangeeft dat de pc aangesloten is (door middel van een lampje). Ook heb ik niet echt iets gedaan met de kabel, een andere kabel alleen maar geprobeerd, maar dit hielp niet.

Zelf denk ik dat ik op een manier moet zorgen dat de pc weer binnenkomende verbindingen heeft in dit menu: instellingen - netwerk en internet - adapter opties wijzigen. In dit menu staat niks meer.

Misschien dat jullie nog iets weten wat ik kan doen? Zelf ben ik al aardig bang geworden dat mijn hele systeem kapot is en dat ik een systeemreset moet doen.

[ Voor 11% gewijzigd door NathanVerkerk op 12-01-2020 21:00 . Reden: Nog info toegevoegd ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-10 20:30
ik denk verkeerde driver eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NathanVerkerk
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 09-07 20:57
Ik heb een msi thomahawk mobo. Ik heb zelfs de installatie cd hiervan gebruikt voor de installatie van de driver. Dus ik denk dat ik de goede heb.

[ Voor 96% gewijzigd door NathanVerkerk op 12-01-2020 20:56 ]