Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe sluit ik de Sonoff mini aan achter de schakelaar

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Mijn vraag
Hoe sluit ik de Sonoff mini aan achter de wandschakelaar?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Via ip kan ik hem schakelen en via schakelaar ook.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OpOavLRIggocZoxsHe7FzO2W/thumb.png

Aansluitschema van Sonoff mini:

aansluitschema

Schakelaar werkt wel maar uiteraard ziet hij de lamp niet. Volgens sommige bronnen moet de sonoff dan in de centrale doos boven de lamp, maar daar is geen ruimte voor. In de wandschakelaar komen maar twee draden, voor de schakelaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qp1aNynhLqPMq1xjJlrnpbjK/thumb.jpg

Is er een manier hoe ik dit kan aansluiten achter de wandschakelaar?

[ Voor 15% gewijzigd door PerlinNoise op 12-01-2020 14:09 ]

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

Alle reacties

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:12
Je hebt nu de Sonoff in serie met de lamp aangesloten. Zo gaat de lamp nooit werken.

Die zwarte draad uit de muur zit in het verkeerde contact, die moet in het vierde contact. Op het eerste contact wat dan vrijkomt moet je een nuldraad (blauw) aansluiten. Die zul je dus moeten bij trekken. Of toch een plek zien te vinden waar je wel alles beschikbaar hebt.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• PerlinNoise
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Het betreft een huurwoning, dus bijtrekken ga ik niet doen. Ik zal kijken of het boven de lamp past.

Is dit met een Shelly 1 wel mogelijk met twee draden?

[ Voor 61% gewijzigd door PerlinNoise op 12-01-2020 14:25 ]

Alternatief Neostrada/Vimexx/Versio met Hetzner en MXroute

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:12
PerlinNoise schreef op zondag 12 januari 2020 @ 14:18:
Het betreft een huurwoning, dus bijtrekken ga ik niet doen.
Zie niet wat dat er mee te maken heeft. Een paar meter draad bijtrekken is nou niet zoveel ingrijpender dan schakelmateriaal vervangen. De paar euro die je het gaat kosten lijken me ook het probleem niet. En als je de woning weer verlaat doe je er een lasklem op en plaats je er weer een conventionele schakelaar voor...
Is dit met een Shelly 1 wel mogelijk om twee draden?
Nee. Dat had een simpele blik op het aansluitschema je ook wel kunnen vertellen. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+