Ik heb op basis van de Januari BBG Mainstream gaming desktop van 800 euro de volgende computer samen gesteld. Mijn budget ligt iets hoger dus heb ik de processor en de videokaart ge-upgrade. Ik ben benieuwd wat jullie hier van vinden en of ik iets over het hoofd heb gezien.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het nieuwe systeem is voornamelijk bedoeld om te gamen, ik heb een goede laptop voor foto en videobewerking dus dat is secundair voor deze desktop. Het systeem moet de meeste games kunnen spelen op minimaal high settings 1080p 60fps (bijvoorbeeld RDR2, Apex Legends, DOOM(2016)). En ik vind het vooral ook belangrijk dat het systeem zo lang mogelijk mee kan gaan. (eventueel over 5-7 jaar upgraden met een nieuwe videokaart.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1000 euro exclusief scherm en toetsenbord. Voor het scherm zat ik te kijken naar de AOC 27G2U (wil onder de 250 euro blijven).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb niks meer op een game muis na, dit betreft de Zowie EC2-B.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merk voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen specifieke eisen/wensen, het hoeft er van mijn van de buitenkant niet fancy uit te zien zolang de games maar goed draaien. RGB lichtjes/doorzichtige kast etc zijn voor mij totaal niet belangrijk. Ik heb er het liefst (na het in elkaar zetten) zo min mogelijk werk aan. Dus geen/heel weinig werk aan overklokken of undervolten.
Ga je overklokken?
Nee, dit is niet de intentie.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben benieuwd wat jullie van mijn huidige build vinden, zijn er bepaalde dingen die jullie anders zouden doen met het budget en de wensen/eisen die ik heb. Iets waar ik zelf aan zat te twijfelen is het upgraden van de processor en de videokaart (in vergelijking met de BBG), eventueel zou ik hier kosten kunnen besparen om over een aantal jaar een upgrade aan het systeem te doen. Verder dacht ik dat het misschien nodig was om een andere (zwaardere) voeding aan te schaffen als ik de processor en videokaart upgrade? (in vergelijking met de BBG).
Ik ben zelf niet erg thuis in alle technische termen en specificaties. Dus bij het beantwoorden van mijn vragen word versimpelde taal gewaardeerd
. Ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven en dat jullie me verder kunnen helpen. Als ik iets fout het gedaan wat betreft forum etiquette verontschuldig ik me alvast en word ik graag terecht gewezen. Ik heb geprobeerd zelf zoveel mogelijk research te doen maar je zal altijd zien dat ik dingen over het hoofd zie.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het nieuwe systeem is voornamelijk bedoeld om te gamen, ik heb een goede laptop voor foto en videobewerking dus dat is secundair voor deze desktop. Het systeem moet de meeste games kunnen spelen op minimaal high settings 1080p 60fps (bijvoorbeeld RDR2, Apex Legends, DOOM(2016)). En ik vind het vooral ook belangrijk dat het systeem zo lang mogelijk mee kan gaan. (eventueel over 5-7 jaar upgraden met een nieuwe videokaart.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1000 euro exclusief scherm en toetsenbord. Voor het scherm zat ik te kijken naar de AOC 27G2U (wil onder de 250 euro blijven).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb niks meer op een game muis na, dit betreft de Zowie EC2-B.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 195,05 | € 195,05 |
1 | Moederborden | MSI B450M PRO-VDH Max | € 74,05 | € 74,05 |
1 | Videokaarten | MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X | € 446,01 | € 446,01 |
1 | Behuizingen | Fractal Design Focus G Mini | € 48,90 | € 48,90 |
1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK | € 73,90 | € 73,90 |
1 | Voedingen | BitFenix Formula Gold 450W | € 65,- | € 65,- |
1 | Solid state drives | Intel 660p 1TB | € 112,90 | € 112,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.015,81 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merk voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen specifieke eisen/wensen, het hoeft er van mijn van de buitenkant niet fancy uit te zien zolang de games maar goed draaien. RGB lichtjes/doorzichtige kast etc zijn voor mij totaal niet belangrijk. Ik heb er het liefst (na het in elkaar zetten) zo min mogelijk werk aan. Dus geen/heel weinig werk aan overklokken of undervolten.
Ga je overklokken?
Nee, dit is niet de intentie.
Wat verwacht je van ons?
Ik ben benieuwd wat jullie van mijn huidige build vinden, zijn er bepaalde dingen die jullie anders zouden doen met het budget en de wensen/eisen die ik heb. Iets waar ik zelf aan zat te twijfelen is het upgraden van de processor en de videokaart (in vergelijking met de BBG), eventueel zou ik hier kosten kunnen besparen om over een aantal jaar een upgrade aan het systeem te doen. Verder dacht ik dat het misschien nodig was om een andere (zwaardere) voeding aan te schaffen als ik de processor en videokaart upgrade? (in vergelijking met de BBG).
Ik ben zelf niet erg thuis in alle technische termen en specificaties. Dus bij het beantwoorden van mijn vragen word versimpelde taal gewaardeerd