Jamo Svenska E75 foamrand repareren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-10 09:52
Ik heb een Jamo Svenska E75 speakerset staan waarbij van de onderste speakers de foam/rubber rand is vergaan.

Ik zie dat vervangende foamranden nog leverbaar zijn en de reparatie lijkt uitvoerbaar (al heb ik wat angst over het verwijderen van de oude foam van de speaker zelf.

Maar heeft reparatie van deze speakerset uit de jaren 80 nog wel zin?
De speakers hebben wat krassen aan de buitenkant maar hebben verder altijd netjes op de kast gestaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sa.Tan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-07-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
Dank voor de link. De passende foamrand had ik al gevonden maar ik vroeg me af of het nog zinvol is om 20 euro aan foamranden, lijm en verzendkosten en wat arbeid te investeren in deze speakerset?

Ik heb geen idee of dit een goede speakerset is of gewoon een oude set uit de vorige eeuw?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sa.Tan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-07-2024
Die beslissing ligt helemaal aan jou, is het hobby, een leerervaring?
Ik persoonlijk ben niet zo gecharmeerd van het merk ( oud al helemaal niet). We noemden dit altijd hoempapa speakers. Maar niets van aantrekken hoor. Gewoon je hart volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
Wederom dank voor de reactie.

Ik ben geen audiofiel. Heb in de woonkamer een Sony instap model versterker uit de jaren 90 staan, nog compleet met de Sony speakerset (gewoon alleen links en rechts).
Het viel me op dat de Jamo set een stuk zwaarder aanvoelde dan de Sony speakers en met de gedachte aan PC voedingen waar zwaarder vaak betere kwaliteit betekent zetten me dat aan het denken over de speakers in de woonkamer.

Maarja, om de Jamo's met de Sony speakers te kunnen vergelijken moet ik ze eerst repareren.
Ik weet dat de Jamo's aardig geluid gaven voordat de foamranden het opgaven maar dat is wel een paar jaar geleden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-10 18:59

Jag

Het lijkt me een prima investering. Je moet alleen overwegen dan meteen alle woofer foam randen te vervangen als je toch bezig bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

YouTube: Jamo 100 DD Svenska Pioneer A 503R Philips CD 610 part 3

Ik zal echter voor 50 euro wat kwalitatieve betere luidsprekers halen. Ga je veel meer plezier van hebben.

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2020 17:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:05

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Zoiets moet je doen als je er aardigheid in hebt, nieuwe foamranden, misschien het filter even onder handen nemen, de krasjes op de behuizing wegwerken. Dan kan je er weer een tijd mee vooruit.
Zijn ze het "waard" qua geld? Nee, dat niet.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
Dank allemaal!
In het kader van recycling gekozen voor het vervangen van de foamranden en een setje nieuwe randen + lijm besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Leader98 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 13:51:
Dank allemaal!
In het kader van recycling gekozen voor het vervangen van de foamranden en een setje nieuwe randen + lijm besteld.
Het houdt je van straat ;)

Hou de gebruiksaanwijzing goed bij de hand, doe niks overhaast entrek een middag uit om 4 speakers van een nieuw randje te voorzien, het luistert nogal nauw :P Zorg er voor dat hij absoluut in het midden gepositioneerd is, laat de lijm drogen als de box op zijn rug ligt en als je ze aansluit niet gelijk het volume op 100 zetten maar de foam even wat tijd geven om te settlen voor je er echt vermogen doorheen gaat popmen.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Pagina: 1