Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicasso
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 28-05-2024
Hallo,

Wie helpt mij weer aan een internet verbinding?

Omdat ik wat lampen in het plafond moest hangen had ik even de bijbehorende stroomgroep uitgeschakeld. Deze groep voorzag blijkbaar ook de meterkast van stroom en dus ook mijn router die daar hangt. Nadat ik de groep weer had ingeschakeld deden mijn lampen het prima alleen was mijn internet verdwenen...

Ik heb een tmobile thuis glasvezel abonnement en hun Daytrek vigor router geeft aan wel fiber te herkennen, tenminste dat lampje brand wel. Alleen het WAN lampje brand niet meer. De helpdesk kon me ook niet echt verder helpen, het resetten naar fabrieksinstellingen had in ieder geval geen zin. Nou komt er later deze week wel een monteur maar ik was eigenlijk benieuwd of iemand hier de gouden tip had zodat ik ‘t zelf kan herstellen. Een hele week zonder internet is namelijk wel wat onhandig...

Ben benieuwd!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320788

Later deze week valt toch wel mee? De monteur komt dus binnen de nog 13uur 55min van deze week :P

Ik vrees dat de helpdesk niet voor niets een monteur naar je toe zend.

Het beste wat ik kan bedenken is alles los stroom er af, en opnieuw aansluiten zonder de netwerkkabels.. daarna inpluggen en hopen op een raar wonder.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 320788 op 12-01-2020 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
dat is vreemd.. het een heeft niet direct met het ander te maken denk ik en niet dat je dit zelf kunt oplossen

als je de draytek al factory default hebt gemaakt

lijkt het alsof er iets veranderd is in de configuratie op de lijn waardoor je box niet meer kan intrainen op de centrale.

Dat moet echt een monteur gaan bekijken.

Technisch gezien kan men dit op afstand maar tmobile heeft geen technische dienst in het weekend voor consumenten dus dat wordt pas morgen op zijn vroegst.

soms kan dit overigens wel eens een tijdje duren voor hij verbinding maakt

[ Voor 8% gewijzigd door boyette op 12-01-2020 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-05 15:45

MrMonkE

★ EXTRA ★

Enige tip die ik je kan geven is probeer de monteur te laten uitleggen/tonen wat hij doet als het iets is dat je zelf ook kunt. Zodat bij de volgende stroomuitval je zelf iets kunt doen.

★ Lijkt joop.nl wel hier ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicasso
Hmmm ok ok. Dank voor de reacties! Dan wacht ik ‘t allemaal maar af. Ik ben erg benieuwd wat de oorzaak is. Zodra de monteur ‘t heeft kunnen oplossen plaats ik nog wel een reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palo Alto
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Nicasso schreef op zondag 12 januari 2020 @ 10:12:
Hmmm ok ok. Dank voor de reacties! Dan wacht ik ‘t allemaal maar af. Ik ben erg benieuwd wat de oorzaak is.
Kun je wel inloggen in de webGUI?

Ik kan mij voorstellen dat een plotselinge stroomuitval op een of andere manier de firmware corrupt heeft gemaakt.

Ik zou het ook aan de monteur overlaten, aangezien je het apparaat van de ISP hebt gekregen. Mensen met deze router in eigen bezit hebben wellicht iets aan deze pagina:
https://www.draytek.com/support/knowledge-base/5425
Nou komt er later deze week wel een monteur
Je zou zeggen dat het opsturen van een nieuw modem makkelijker is, met een retoursticker voor jouw exemplaar. Blijkbaar doen ze het liever zo.
Nicasso schreef op zondag 12 januari 2020 @ 10:00:
Deze groep voorzag blijkbaar ook de meterkast van stroom en dus ook mijn router die daar hangt.
Mosterd na de maaltijd, maar plak labels/nummer bij de groepen, test welke groep wat voorziet en maak een overzicht. Dat overzicht hang je in de meterkast (samen met een zaklamp). Zitten er weinig apparaten op een groep, dan kun je uiteraard ook direct de namen bij de groep plakken.

Op die manier kun je in de toekomst de apparaten uitschakelen op de voorgeschreven manier, voordat je de stroom uitschakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicasso
Nou, je raadt het nooit. Ik werd vanochtend wakker en plots had mijn router het WAN weer gevonden hoor... Na 2 dagen lang geen WAN te herkennen is het plots opgelost. Heel vreemd verhaal maar goed, het is opgelost!
Pagina: 1