Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsn1979
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15-09 13:18
Mijn vraag
Op dit moment heb ik (nog) een SLT-A33 met een 18-55, een 70-300, een 70-210 (f2.8-f3.5), en een 24-80 f3.5-f5.6.

Alhoewel het meeste spul redelijke gedateerd is, ben ik met name over de 70-210 nog erg te spreken.

Sony gaat nu volledig over op e-mount, dus een A-camera is niet aan de orde. De accu prestaties van de huidige A33 nemen af dus ik heb er een aantal W-accu's bijgekocht.

Tot mijn grote vreude ontdekte ik dat de A6100, A6300 en A6400 deze zelfde W-serie gebruiken, net als de A7-ii

Waar ik over twijfel?
Is het nuttig om door te sparen voor de A7-ii en een kitlens + E naar A converter of om een A6100 met 18-105 f4 te kopen en converter.

Ik wil eigenlijk op APS-C blijven vanwege het gewicht en de stedentrips die ik ga maken, aan de andere kant is full frame natuurlijk wel heel erg mooi.

Zijn er ervaringen met Sigma 70-210 a-lenzen op een E naar A converter, ondanks dat de lens scherp en kleurvast is is de AF wel redelijk traag. (serienummer verklapt dat hij uit 1998 komt!)

Zit er wat betreft sensor en fotokwaliteit erg veel verschil tussen een A6000, A6100, A6300 en A6400?

Alvast bedankt voor de moeite, ik raak door al die modellen een beetje het spoort kwijt 8)7

Beste antwoord (via wsn1979 op 12-01-2020 19:18)

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 18:58
Als gewicht belangrijk voor je is, kun je beter bij APS-C blijven.

De adapter om je A-mountlenzen te kunnen gebruiken met fatsoenlijke autofocus, is erg duur en zwaar. Dus ik raad aan om dat idee te laten varen.

Ik heb zelf een A7II gehad. De autofocus van die camera is niet geweldig. De sensor is al oud en niet echt beter dan de nieuwste APS-C-sensoren.

Dus de enige reden die ik zie om te kiezen voor de A7II, is meer speelruimte met scherptediepte. En dat krijg je alleen met objectieven met een groot maximum diafragma, niet met de kitlens, die overigens ook niet geweldig is.

Kortom, mijn advies is om bij APS-C te blijven. En ik adviseer ook om verder te kijken dan alleen Sony. Het is leuk dat je batterijen het ook doen in andere Sony-camera’s, maar daar zou ik mijn keuze voor een camera niet van af laten hangen.

Baseer je keuze op het lenzenaanbod van de verschillende systemen. En probeer verschillende body’s uit om te zien welke je het beste in de hand ligt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andre208
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05:56
Hier alvast iemand met slechte ervaringen met een sony a7RII de tamron 70-210 2.8 werkte helemaal niet en een sigma 50-500 lens van ook rond 2000 gaf in een hoop foto vreemde kleur zwemen.
Heb toen maar besloten om alles upgrade naar nieuwe E lenzen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Kwintessens
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 18:58
Als gewicht belangrijk voor je is, kun je beter bij APS-C blijven.

De adapter om je A-mountlenzen te kunnen gebruiken met fatsoenlijke autofocus, is erg duur en zwaar. Dus ik raad aan om dat idee te laten varen.

Ik heb zelf een A7II gehad. De autofocus van die camera is niet geweldig. De sensor is al oud en niet echt beter dan de nieuwste APS-C-sensoren.

Dus de enige reden die ik zie om te kiezen voor de A7II, is meer speelruimte met scherptediepte. En dat krijg je alleen met objectieven met een groot maximum diafragma, niet met de kitlens, die overigens ook niet geweldig is.

Kortom, mijn advies is om bij APS-C te blijven. En ik adviseer ook om verder te kijken dan alleen Sony. Het is leuk dat je batterijen het ook doen in andere Sony-camera’s, maar daar zou ik mijn keuze voor een camera niet van af laten hangen.

Baseer je keuze op het lenzenaanbod van de verschillende systemen. En probeer verschillende body’s uit om te zien welke je het beste in de hand ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:17
wsn1979 schreef op zondag 12 januari 2020 @ 08:13:
Tot mijn grote vreude ontdekte ik dat de A6100, A6300 en A6400 deze zelfde W-serie gebruiken, net als de A7-ii
Grote vreugde? Haha, je bent de enige volgens mij, want die dingen zijn al leeg als je de camera opstart... De nieuwere FZ100 accu gebruikt de A7III- en IV-serie, A9 serie en A6600 is vele malen prettiger in gebruik.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wsn1979
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15-09 13:18
Geloof het of niet, ik ben de menu's van Sony inmiddels zo gewend dat Nikon of Canon 'vreemd' aanvoelt.