Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Macbook kapot, wat zal ik nu kopen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• jorisjacob
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-10 18:40
Ik heb een macbook pro 2016 met touchbar, maar vandaag was plots het scherm kapot |:(
Heb al vaker problemen met dat ding gehad dus ben er behoorlijk klaar mee.

Nu is de vraag, wat zal ik kopen om hem te vervangen. Toen was een mac logisch, door studie etc. Nu heb ik een werk laptop, dus gebruik mijn eigen voornamelijk voor browsen, youtube kijken etc.
Daarnaast backup ik mijn fotos van mobiel naar TimeCapsule en een 2e backup op een HDD. Dus dat wil ik ook graag blijven doen.
Maar, ik heb echt een hekel aan een trage laptop. Dus ik wil wel dat mijn nieuwe lang snel blijft.

Wat zouden jullie aanraden? Ik zit niet vast aan macOS. Zelf al even gekeken naar surface tablet bijvoorbeeld. Hebben jullie goede suggesties?

Wat is je budget?
Niet echt een vast budget. Maar vind 2000 (nieuwe mbpro) wel erg duur. Dus graag goedkoper.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Zou chill zijn als hij niet te zwaar is. Hoeft 13/15 inch is prima..

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Niet echt, maar vind het ook wel belangrijk dat hij er een beetje mooi uit ziet :p.

[ Voor 6% gewijzigd door jorisjacob op 12-01-2020 09:52 ]

Beste antwoord (via jorisjacob op 13-01-2020 19:37)

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Waarom geen surface laptop 3, mooi, strak en een heel stuk goedkoper dan een MacBook Pro.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Alle reacties

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Als het alleen voor browsen, YouTube etc, is waarom geen iPad? Voor elk budget wel iets en dan blijf je toch nog een beetje binnen het Apple ECO systeem.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:44

Barrycade

Through the...

Chromebook?

Ga je voor de rest van het geld lekker op vakantie.

Edit: al je foto's backuppen is wat anders dan wat browsen en youtuben.
Ken je flow niet, dus moet je even kijken of een Chromebook daarin past.

[ Voor 53% gewijzigd door Barrycade op 11-01-2020 22:13 ]

• jorisjacob
@Greatsword goeie, heb ik ook over nagedacht, maar ben bang dat ik mijn USB poort ga missen. Ik sla al mijn fotos op mijn timecapsule op, en maak daarvan een backup op een HDD. Dat doe (deed) ik via mijn laptop. En ben bang dat dat via een ipad niet lukt.

Acties:
  • Beste antwoord

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Waarom geen surface laptop 3, mooi, strak en een heel stuk goedkoper dan een MacBook Pro.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
@jorisjacob De nieuwe iPad Pro's hebben USB-C dus dat moet volgens mij wel lukken. Backup kan anders altijd nog naar cloud o.i.d. toch? Heb je geen NAS of zo?

• frankyfn126
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-11 11:31
Nog een optie is een "simpele" laptop kopen. Bijv iets uit de best buy guide dan ben je max 800 euro uit. Een i5 lijkt mij meer dan voldoende.

Mocht je macos willen houden kan je wellicht een MacBook air kopen (900e) of een 2de hands pro.

• MrParis
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-04-2023
Wat dacht je van deze nieuwe Acer Swift 3? reviews: Acer Swift 3 - Project Athena en 3:2-scherm of Ryzen 4000
Wil je een beetje gamen dan misschien de Lenovo S540 15IWL.

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:31
jorisjacob schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 21:56:
Ik heb een macbook pro 2016 met touchbar, maar vandaag was plots het scherm kapot |:(
Heb al vaker problemen met dat ding gehad dus ben er behoorlijk klaar mee.

Nu is de vraag, wat zal ik kopen om hem te vervangen. Toen was een mac logisch, door studie etc. Nu heb ik een werk laptop, dus gebruik mijn eigen voornamelijk voor browsen, youtube kijken etc.
Daarnaast backup ik mijn fotos van mobiel naar TimeCapsule en een 2e backup op een HDD. Dus dat wil ik ook graag blijven doen.
Maar, ik heb echt een hekel aan een trage laptop. Dus ik wil wel dat mijn nieuwe lang snel blijft.

Wat zouden jullie aanraden? Ik zit niet vast aan macOS. Zelf al even gekeken naar surface tablet bijvoorbeeld. Hebben jullie goede suggesties?

Wat is je budget?
Niet echt een vast budget. Maar vind 2000 (nieuwe mbpro) wel erg duur. Dus graag goedkoper.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Zou chill zijn als hij niet te zwaar is. Hoeft 13/15 inch is prima..

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Niet echt, maar vind het ook wel belangrijk dat hij er een beetje mooi uit ziet :p.
Aangezien je een mooi uiterlijk gewend bent met een Macbook, zou ik gaan voor een Dell XPS.

I don't have dreams, I have goals!!

• jorisjacob
Bedankt allemaal! Heb voor de surface gekozen!

Verwijderd

jorisjacob schreef op maandag 13 januari 2020 @ 19:37:
Bedankt allemaal! Heb voor de surface gekozen!
Dan ben ik (en misschien meer Tweakers) wel benieuwd waarom je voor de Surface hebt gekozen :)

Ik neem aan de Laptop 3?
Hoe bevalt ‘ie tot nu toe?
Hoe ervaar je de overstap MacBook —> Windows laptop?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2020 19:34 ]

Pagina: 1