Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin1992
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 13-05 18:27
goedenavond,

ik heb een usg in mijn netwerk echter heb ik (zoals zovelen) het probleem dat ip tv over een apart vlan loopt.

is het mogelijk om aan lan 2 op de usg een apart vlan te koppelen die ik direct kan gebruiken zonder er een managed switch tussen te hangen?

wat ik ook probeer in de interface ik krijg het niet voor elkaar, tevens heb ik ook geen soortgelijke post gevonden meer die het over 1 kabel willen sturen echter heb je daar een managed switch voor nodig en die heb ik niet

Beste antwoord (via rens-br op 13-01-2020 08:54)

• Robin1992
Ik heb het inmiddels werkend ik heb er een unify switch 8 60 tussen gehangen bovenstaande is een leuk projectje voor de volgend weekend ;)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:54

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Robin1992 het zal wel helpen om even te posten welke provider je hebt.

Maar voor zover ik weet kan de USG het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vokx
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-05 22:02
Volgens mij kan dit idd niet zonder managed switch. Ik heb in m’n tv meubel een 15€ tp link zitten die mijn iptv/lan op de poortjes zetten. Heb zelf een UniFi8 in de meterkast om dit te regelen. Maar ik denk dat het ook wel met die 15€ switch kan. Scheelt je iig de kosten als je daarom die dure UniFi switches wilt ontlopen ;-). Ik had op diverse fora gelezen dat je via SSH ook veel kan hacken op die dingen, maar volgens mij is dat hacken geen langdurige oplossing ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin1992
rens-br schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 23:14:
@Robin1992 het zal wel helpen om even te posten welke provider je hebt.

Maar voor zover ik weet kan de USG het niet.
Mijn excuus t-mobile thuis
op de asus rt-ac3200 zit een mooie optie om het internet (vlan 300) te scheiden met tv (vlan 640)
net de zyxel er maar ff tussen gezet tegenwoordig werken ze ook met routed echter heb ik de statische routes uit de zyxel kunnen halen maar krijg nog steeds geen verbinding.

kreeg via de chat optie in de controller wel te horen dat het via een json file mogelijk zou moeten zijn echter weet ik hier vrij weinig van af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin1992
Vokx schreef op zondag 12 januari 2020 @ 00:00:
Volgens mij kan dit idd niet zonder managed switch. Ik heb in m’n tv meubel een 15€ tp link zitten die mijn iptv/lan op de poortjes zetten. Heb zelf een UniFi8 in de meterkast om dit te regelen. Maar ik denk dat het ook wel met die 15€ switch kan. Scheelt je iig de kosten als je daarom die dure UniFi switches wilt ontlopen ;-). Ik had op diverse fora gelezen dat je via SSH ook veel kan hacken op die dingen, maar volgens mij is dat hacken geen langdurige oplossing ;-).
klopt, dat heb ik ook gelezen.
echter weet ik basis dingen van ssh echter gaat zelf commando's schrijven mij 'nog' wat te ver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-05 13:25
De USG kan prima 2 VLANs over 1 aansluiting binnen laten komen. Snuffel even rond in dit topoic: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie
Waarschijnlijk staan hierin al veel van de vragen die je hebt al beantwoord.

Let wel op dat de USG veel meer kan dan in de GUI mogelijk is. Maar dan moet je wel van JSON houden.

[ Voor 17% gewijzigd door chickpoint op 12-01-2020 13:23 ]

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthion-nl
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 18-05 19:32
@chickpoint

Ik ben aantal dagen ook op onderzoek uit hier over maar zover ik kan lezen kan de usg geen dual vlan op de wan zijde hebben...
Wordt tot heden niet ondersteund en kan alleen verholpen worden door een managed switch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-05 13:25
Arthion-nl schreef op zondag 12 januari 2020 @ 13:34:
@chickpoint

Ik ben aantal dagen ook op onderzoek uit hier over maar zover ik kan lezen kan de usg geen dual vlan op de wan zijde hebben...
Wordt tot heden niet ondersteund en kan alleen verholpen worden door een managed switch.
Toch heb ik hier een USG werkend die alles vanaf de WAN poort regelt. Je moet alleen met JSON aan de slag. Om de VLANs uit te splitsen heb je het volgende nodig in de JSON:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
{ 
    "interfaces": {
        "ethernet": {
            "eth0": {               
               "vif": {
                    "300": {
                        }
                    },
                    "640": {
                }
            }
        }
    }
}

Voor nog wat extra lees materiaal, kijk ook eens hier: https://help.ubnt.com/hc/...SG-Advanced-Configuration

[ Voor 4% gewijzigd door chickpoint op 12-01-2020 13:45 ]

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Robin1992
Ik heb het inmiddels werkend ik heb er een unify switch 8 60 tussen gehangen bovenstaande is een leuk projectje voor de volgend weekend ;)
Pagina: 1