Hoe een groot kwetsbaar LCD-bord versturen?

Pagina: 1
Acties:

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-11 23:49
Ik wil een groot LCD tekstbord naar een vriend in Tsjechië versturen. Het betreft een tekstbord wat ooit in een bus heeft gezeten (wij verzamelen deze dingen, hij biedt een model aan wat hier niet te krijgen is en i.p.v. het te kopen mag ik 'm ruilen omdat hij hetgeen wat ik over heb niet heeft).

Het bord is 177(L)x32(H)x10(D)cm en weegt 14kg.

Voorkant, Achterkant, Als het aan is

Alleen, ik zit er nogal mee hoe ik het kan inpakken :? Het weergaveoppervlak (LCD-glazen zonder bescherming) is erg kwetsbaar voor drukplekken/breuk, kwetsbaarheid is minimaal even groot als dat van een TV-scherm. En er zit uiteraard geen passende verpakking omheen.

Hoe zou ik dit kunnen inpakken zodat het heel aankomt in Tsjechië?

Wat het verzenden zelf betreft is zo'n beetje de enige website waar ze aangeven pakketten tot dit formaat te accepteren van particulieren deze: https://www.parcelparcel.com

Prijzen variëren onverzekerd van rond 155 (TNT Economy Europe) tot over de 250 euro (FedEx/DHL Express).

Is dit echt het enige of bestaan er nog beter betaalbare alternatieven? Ik vind het best prijzig, omdat ik waarschijnlijk ook de verzendkosten voor het andere exemplaar die deze kant op komt moet betalen.

En er staat dit:
Zorg voor een geschikte doos
Om jouw pakket zo veilig mogelijk te versturen, is het belangrijk dat de doos ook goed afgestemd is op de afmetingen van de inhoud van jouw pakket. Weet dat je relatief goedkoper uit bent als je de verpakking zo klein mogelijk houdt. Let op, een vervoerder is niet aansprakelijk voor eventuele schade, diefstal of vermissing als de zending zonder verpakkingsmateriaal wordt verzonden. Bekijk op deze pagina de verpakkingsrichtlijnen per vervoerder
en
De verpakkingstest
Een pakket moet onbeschadigd blijven bij een val van 1 meter om te testen of je het pakket goed hebt verpakt.
Het klinkt alsof er niet voorzichtig mee omgegaan gaat worden, vooral dat over vallen vanaf 1 meter :?

Voor TNT verwijzen ze ook naar deze richtlijnen:
https://www.parcelparcel....ackaging%20Guidelines.pdf

Betekent het nu dat het ook per se in een kartonnen doos moet zitten? Waar zijn dozen te vinden in dit formaat? :?

Zelf brengen met de auto (en de andere mee terugnemen) is een allerlaatste oplossing omdat het 900km verderop is, best pittig om te rijden. Kosten daarentegen waarschijnlijk niet gek veel duurder blijkbaar met zo'n €260,- (brandstof+2 overnachtingen+beetje eten).

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 11:56
Josefien schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 19:02:

Zelf brengen met de auto (en de andere mee terugnemen) is een allerlaatste oplossing omdat het 900km verderop is, best pittig om te rijden. Kosten daarentegen waarschijnlijk niet gek veel duurder blijkbaar met zo'n €260,- (brandstof+2 overnachtingen+beetje eten).
Lijkt mij toch een goede oplossing voor een weekje vakantie? Desnoods ergens onderweg slapen, vergeet niet dat het hem ook evenveel aan verzendkosten bespaart dus kan je daar prima wat voor vragen :-)

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je hebt ook 'ride sharing'.
https://www.blablacar.nl

Als de juiste rit erbij zit kun je die persoon contacten met de vraag of hij/zij dat zou willen doen.
Veel zijn er erg relax.

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:58
verzenden op een (box-)pallet of in een rolcontainer geeft de beste bescherming.

Verwijderd

Hout halen. Een goede doos timmeren (transportbox waar ook mengpanelen van een muziekstudio in getransporteerd worden)

• Illusion
  • Laatst online: 11:45

Illusion

(the art of)

Je moet daar gewoon een houten kist omheen timmeren. Alternatief (zeker als gewicht uitmaakt) is misscien een gratis skibox van marktplaats halen?

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bel eens een internationaal verhuisbedrijf. Dit is geen "pakketje" meer en ik snap heel goed dat dat niet aan particulieren aangeboden wordt. Zoals je zelf al aangeeft kost de verpakking en verzekering behoorlijk wat, en die kosten wil je als bedrijf niet voor je rekening nemen als je niet 100% zeker weet dat het goed ingepakt is. En bij een particulier weet je dat als bedrijf nooit.

Ik zou hem zelf gaan brengen. Dan heb je behalve een bord ook nog een ervaring die je nooit meer vergeet. En Tsjechie is stiekem best mooi :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:04

Yucon

*broem*

Je hebt idd een houten verpakking nodig, en ook vooral dik genoeg hout. Triplex veert nog steeds teveel door. Ik denk dat je toch wel 18mm plaatmateriaal moet gebruiken.

En zoals gezegd: zelf brengen :)

Je zou eventueel nog even kunnen kijken of het mogelijk een stuk goedkoper is als je het vanuit Duitsland verstuurt. Dat is al een stuk minder ver rijden.

[ Voor 27% gewijzigd door Yucon op 11-01-2020 20:26 ]

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 08:39
Zoals de andere ook zeggen gewoon een houten kist eromheen, dit gebeurt altijd met zulk soort dingen. 18mm plaatmateriaal en framepje van 2*3 tjes

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

• Josefien
Ik heb even naar hout bij de Gamma gekeken... dat is behoorlijk prijzig zeg... voor 2x timmerhout van 200x40cm + 2x 200x20cm en 18mm dikte zit ik al op €87,-. En dan wordt het geheel meer dan 2x zo zwaar in gewicht... ik woon op de 2e verdieping en er is praktisch geen sjouwhulp aanwezig voor "even" 30-40kg naar beneden te brengen... dat gaat 'm alleen al door het gewicht niet worden, simpelweg omdat ik 'm niet meer verplaatst krijg :/

Een gratis skibox :P Staan er 3 op Marktplaats waarvan maar eentje waar dit bord misschien in past... is meteen 230cm. Zou dat door TNT als geschikte verpakking bevonden worden? :P

Verzenden vanuit Duitsland lijkt lastig zonder de Duitse taal te beheersen. DHL voor particulieren heeft een Engelse pagina maar doet i.i.g. niet meer dan 120cm/31kg. Dit bord is te lang ervoor :/
President schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 19:05:
[...]

Lijkt mij toch een goede oplossing voor een weekje vakantie? Desnoods ergens onderweg slapen, vergeet niet dat het hem ook evenveel aan verzendkosten bespaart dus kan je daar prima wat voor vragen :-)
Ik ga niet ervan uit dat ik compensatie ervoor krijg van die vriend. Hij bood namelijk zijn bord te koop aan, het was mijn voorstel om 'm te ruilen omdat ik hier ook iets had staan waar ik vanaf wil en hij wil hebben. Ik bedoel: als ik 'm met geld gekocht had moest ik ook opdraaien voor de verzendkosten.
The Eagle schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 20:19:
Bel eens een internationaal verhuisbedrijf. Dit is geen "pakketje" meer en ik snap heel goed dat dat niet aan particulieren aangeboden wordt. Zoals je zelf al aangeeft kost de verpakking en verzekering behoorlijk wat, en die kosten wil je als bedrijf niet voor je rekening nemen als je niet 100% zeker weet dat het goed ingepakt is. En bij een particulier weet je dat als bedrijf nooit.

Ik zou hem zelf gaan brengen. Dan heb je behalve een bord ook nog een ervaring die je nooit meer vergeet. En Tsjechie is stiekem best mooi :)
Er een vakantie van maken is juist niet de bedoeling. Ik ben 2 jaar geleden in de zomer al in Tsjechië geweest incl. Praag (waar dit bord heen moet, ben toen ook bij deze vriend op bezoek geweest) + er is dit voorjaar al een vakantie met m'n vriendin gepland ergens anders heen. Als ik dit bord echt zelf moet brengen moet dat waars. in de koude februari.

Een verhuisbedrijf gaat het vermoedelijk niet goedkoper doen, als ik kijk naar wat alleen een binnenlandse verhuisrit al kost :o
TheGhostInc schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 19:29:
Je hebt ook 'ride sharing'.
https://www.blablacar.nl

Als de juiste rit erbij zit kun je die persoon contacten met de vraag of hij/zij dat zou willen doen.
Veel zijn er erg relax.
Even gekeken... komende 2 maanden geen ritten van Rotterdam naar Praag te vinden. En je kunt niet alleen op bestemming zoeken zodat misschien ritten vanuit bijv. Groningen of Maastricht ook tevoorschijn komen.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 11:56

Fiber

Beaches are for storming.

1. Vraag bij de MediaMarkt of de BCC of zo of ze een lege doos inclusief piepschuim van een hele grote flatscreen tv hebben staan. Of inderdaad toch gewoon zelf aan de slag met balkjes, triplex en piepschuim.
  2. Bel even rond bij lokale vrachtwagenbedrijven of ze op Oost Europa rijden en eventueel iets voor je kunnen betekenen. Als je geen haast hebt en ze moeten toch al die kant op dan hoeft dat niet per se heel duur te zijn als je de juiste persoon treft.
  3. Vraag dan ook gelijk even wat voor documentatie en vrachtbrieven er bij moeten

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• The Eagle

The Eagle

Kan die vriend van je in Praag niks betekenen? Transport is daar volgens mij een stuk goedkoper en die gaan wel regelmtig naar NL. Kwestie van rondzoeken. Er zal vast wel een bedrijfje te vinden zijn die het voor een redelijk bedrag wil doen daar.
Out of the box denkend zou je ook een taxi in Praag kunnen bellen en die op en neer sturen. Kost je ca 700 euro. Twee oud collega's van me hebben ooit de taxi van Praag naar Amsterdam gepakt, iets met een vliegtuig dat niet ging vanwege een IJslandse vulkaan-met-onuitspreekbare-naam :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Voor die prijzen zou ik zelf lekker rijden gaan...

Achter in de auto en gaan
Like een rit van 8 a 9 u zonder stops..

Airbnbtje ofzo in Praag en een dag later terug rijden

[ Voor 38% gewijzigd door SMSfreakie op 11-01-2020 22:36 ]

404 Signature not found

• Illusion
  • Laatst online: 11:45

Illusion

(the art of)

Josefien schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 21:04:
Ik heb even naar hout bij de Gamma gekeken... dat is behoorlijk prijzig zeg... voor 2x timmerhout van 200x40cm + 2x 200x20cm en 18mm dikte zit ik al op €87,-. En dan wordt het geheel meer dan 2x zo zwaar in gewicht... ik woon op de 2e verdieping en er is praktisch geen sjouwhulp aanwezig voor "even" 30-40kg naar beneden te brengen... dat gaat 'm alleen al door het gewicht niet worden, simpelweg omdat ik 'm niet meer verplaatst krijg :/

Een gratis skibox :P Staan er 3 op Marktplaats waarvan maar eentje waar dit bord misschien in past... is meteen 230cm. Zou dat door TNT als geschikte verpakking bevonden worden? :P

Verzenden vanuit Duitsland lijkt lastig zonder de Duitse taal te beheersen. DHL voor particulieren heeft een Engelse pagina maar doet i.i.g. niet meer dan 120cm/31kg. Dit bord is te lang ervoor :/

[...]

Ik ga niet ervan uit dat ik compensatie ervoor krijg van die vriend. Hij bood namelijk zijn bord te koop aan, het was mijn voorstel om 'm te ruilen omdat ik hier ook iets had staan waar ik vanaf wil en hij wil hebben. Ik bedoel: als ik 'm met geld gekocht had moest ik ook opdraaien voor de verzendkosten.

[...]

Er een vakantie van maken is juist niet de bedoeling. Ik ben 2 jaar geleden in de zomer al in Tsjechië geweest incl. Praag (waar dit bord heen moet, ben toen ook bij deze vriend op bezoek geweest) + er is dit voorjaar al een vakantie met m'n vriendin gepland ergens anders heen. Als ik dit bord echt zelf moet brengen moet dat waars. in de koude februari.

Een verhuisbedrijf gaat het vermoedelijk niet goedkoper doen, als ik kijk naar wat alleen een binnenlandse verhuisrit al kost :o

[...]

Even gekeken... komende 2 maanden geen ritten van Rotterdam naar Praag te vinden. En je kunt niet alleen op bestemming zoeken zodat misschien ritten vanuit bijv. Groningen of Maastricht ook tevoorschijn komen.
Je moet geen timmerpanelen kopen, die zijn keiduur. Maar een plaat underlayment kost 30€ en die kan je daar op maat laat zagen.
https://www.gamma.nl/asso...8-mm-244x122-cm/p/B055065

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik denk dat je voor tarieven eens moet zoeken naar internationale transporteurs, met google kom ik bijv. bij freightwatch op een tarief van 55 euro voor een pallet naar tsjechie , en pakketen vanaf ca 10 euro. Nu past 177 cm niet op 1 pallet, en voor pakketen hangt het tarief van het formaat af, maar lijkt me sowieso een stuk goedkoper dan met de reguliere pakketdiensten.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• The Eagle

The Eagle

Zat nog even te denken: bel VDL Bus (het vroegere Bova). https://www.vdlbuscoach.com/nl/contact/zoek-uw-contact En dan Nederland en service selecteren. Die kunnen je vast verder helpen, assemblage vind in Valkenswaard en Eindhoven plaats iirc, dus die zitten onsite.

• Josefien
The Eagle schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 22:29:
Kan die vriend van je in Praag niks betekenen? Transport is daar volgens mij een stuk goedkoper en die gaan wel regelmtig naar NL. Kwestie van rondzoeken. Er zal vast wel een bedrijfje te vinden zijn die het voor een redelijk bedrag wil doen daar.
Out of the box denkend zou je ook een taxi in Praag kunnen bellen en die op en neer sturen. Kost je ca 700 euro. Twee oud collega's van me hebben ooit de taxi van Praag naar Amsterdam gepakt, iets met een vliegtuig dat niet ging vanwege een IJslandse vulkaan-met-onuitspreekbare-naam :P
Helaas, hij heeft daar geen contacten bij transportbedrijven. Alleen maar in het openbaar vervoer.

700 euro... kan ik er beter zelf voor rijden :o
u_nix_we_all schreef op zondag 12 januari 2020 @ 12:05:
Ik denk dat je voor tarieven eens moet zoeken naar internationale transporteurs, met google kom ik bijv. bij freightwatch op een tarief van 55 euro voor een pallet naar tsjechie , en pakketen vanaf ca 10 euro. Nu past 177 cm niet op 1 pallet, en voor pakketen hangt het tarief van het formaat af, maar lijkt me sowieso een stuk goedkoper dan met de reguliere pakketdiensten.
Die zijn er zat, alleen werken ze niet voor particulieren. Ook deze Freightwatch, bij "Offerte aanvragen" staat levensgroot:
LET OP: wij werken alleen voor bedrijven, niet voor particulieren
The Eagle schreef op zondag 12 januari 2020 @ 12:15:
Zat nog even te denken: bel VDL Bus (het vroegere Bova). https://www.vdlbuscoach.com/nl/contact/zoek-uw-contact En dan Nederland en service selecteren. Die kunnen je vast verder helpen, assemblage vind in Valkenswaard en Eindhoven plaats iirc, dus die zitten onsite.
VDL Valkenswaard ken ik en zijn niet echt happig op particulieren die daar langskomen.

De borden worden daar overigens niet gemaakt, ze worden daar als geheel afgeleverd in grote partijen om in bussen ingebouwd te worden.

Ik heb overigens ooit 2 nieuwe borden (oude voorraad) gekregen waar de originele verpakking nog omheen zat, dat was alleen laagjes bubbelplastic met tape dichtgeplakt waar de merknaam op stond. Maar die werden natuurlijk ook niet als pakket verzonden. Een oude verpakking scoren schiet dus ook niet op.
Illusion schreef op zondag 12 januari 2020 @ 11:34:
[...]

Je moet geen timmerpanelen kopen, die zijn keiduur. Maar een plaat underlayment kost 30€ en die kan je daar op maat laat zagen.
https://www.gamma.nl/asso...8-mm-244x122-cm/p/B055065
Hmmm... dat is inderdaad een stuk goedkoper :) Alleen is het gewicht niet minder, helemaal dichtmaken betekent dat er zo'n 25kg bij komt bovenop de 14kg v/h bord. Dat is onverplaatsbaar voor mij :'(

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Josefien schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 19:02:
Ik wil een groot LCD tekstbord naar een vriend in Tsjechië versturen. Het betreft een tekstbord wat ooit in een bus heeft gezeten (wij verzamelen deze dingen, hij biedt een model aan wat hier niet te krijgen is en i.p.v. het te kopen mag ik 'm ruilen omdat hij hetgeen wat ik over heb niet heeft).
offtopic:
ik heb bijzondere dingen op tweakers gezien maar dit is wel weer een nieuwe hoor :+ Hoe kom je überhaupt aan die dingen en waar laat je het in huis

Strava

• SMSfreakie
  • Niet online
dr aankomen is geen kunst aan.. die oude routedisplays worden toch niet hergebruikt..

en die moderne LED paneeltjes zijn best geinig.. full RGB :P

404 Signature not found

• The Eagle

The Eagle

SMSfreakie schreef op maandag 13 januari 2020 @ 18:24:
dr aankomen is geen kunst aan.. die oude routedisplays worden toch niet hergebruikt..

en die moderne LED paneeltjes zijn best geinig.. full RGB :P
Het is dat die dingen zo breed zijn, anders had ik er wel eentje voor de achterruit van de auto willen hebben. Kunnen mooi toepasselijke teksten als "rechtshouden l*l" of "telefoon weg, eikel" op ;)

Ontopic: jammer dat je VDL bus al kent en er slechte ervaringen hebt. Qua verpakking, heeft de lokale mediamarkt geen TV doos staan ofzo? Of desnoods haal je er een bij de afvalstoffenoverslag, willen ze vast wel achterhouden als je het lief vraagt. En boor de rest flink bubbelplastic er omheen idd. Dat houdt wel. Moet je alleen nog een transporteur vinden.

• SMSfreakie
  • Niet online
The Eagle schreef op maandag 13 januari 2020 @ 19:34:
[...]

Het is dat die dingen zo breed zijn, anders had ik er wel eentje voor de achterruit van de auto willen hebben. Kunnen mooi toepasselijke teksten als "rechtshouden l*l" of "telefoon weg, eikel" op ;)

Ontopic: jammer dat je VDL bus al kent en er slechte ervaringen hebt. Qua verpakking, heeft de lokale mediamarkt geen TV doos staan ofzo? Of desnoods haal je er een bij de afvalstoffenoverslag, willen ze vast wel achterhouden als je het lief vraagt. En boor de rest flink bubbelplastic er omheen idd. Dat houdt wel. Moet je alleen nog een transporteur vinden.
bij VDL bus (heerenveen..) kwamen die dingen volgens mij gewoon in bubble wrap binnen.. de kleintjes voor de achterkant in elk geval wel.. maar het is niet onmogelijk dat die dingen vanaf de leverancier wel in (bulk)doos verscheept werden en uitgepakt werden om zo efficienter de magazijn ruimte te kunnen vullen :)

en verder kan je gewoon een lichtkrantje kopen voor aan je achteruit :-D moet je kijken wat een strook "donkere" tape op je bijrijders zonneklepje al doet bij mensen.. :')!

404 Signature not found

• Marber
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10:11
Als er geen haast is en het niet te ver van Vrchlabí/harachov is kan ik t wel een keertje voor je omruilen. Ik heb daar familie wonen en er wordt geregeld heen en weer gereden

• Josefien
vhal schreef op maandag 13 januari 2020 @ 08:35:
[...]

offtopic:
ik heb bijzondere dingen op tweakers gezien maar dit is wel weer een nieuwe hoor :+ Hoe kom je überhaupt aan die dingen en waar laat je het in huis
O.a. sloperijen of als ruil voor hulp bij hun bord.

Heb een hobbykamer met de muren er vol mee, staat nog een foto van in het fotoboek.
SMSfreakie schreef op maandag 13 januari 2020 @ 18:24:
Zou je denken, maar het gros v/d bedrijven/sloperijen zegt al "nee" om de moeite je het terrein op te laten. Een klein deel wil een hoofdprijs ervoor wat het niet waard is.

Tegenwoordig worden de meeste bussen geëxporteerd i.p.v. gesloopt en daar mag sowieso niks uit worden gehaald.
The Eagle schreef op maandag 13 januari 2020 @ 19:34:
[...]

Ik ben nog niet bij een MediaMarkt geweest, heb vandaag een werkdag gehad.

Zit wel te denken hoe groot die TV dan moet zijn om een doos te hebben waar iets van 177cm in past :P Waarschijnlijk eentje van tegen de 75 inch... hoe vaak zou er zo'n dure verkocht worden zonder doos :o
Marber schreef op maandag 13 januari 2020 @ 19:44:
Als er geen haast is en het niet te ver van Vrchlabí/harachov is kan ik t wel een keertje voor je omruilen. Ik heb daar familie wonen en er wordt geregeld heen en weer gereden
Het is in Praag en moet er voor half februari of zo wel zijn.

• The Eagle

The Eagle

Als de doos nog groter moet zijn: fietsenmaker. Die dozen zijn ook plat en lang. Of een bedrijf dat in zonwering doet

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-08 08:20
Een expediteur inschakelen en het op een pallet zetten is eigenlijk de enige logische oplossing. Als je geld wilt besparen kan je er voor zorgen dat de pallet stackable is.

Verwijderd

Past het niet in grote TV doos?

• RoestVrijStaal
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-11 16:39
Als je XYZ door iemand laat doen, kost het altijd meer (geld) dan dat je het zelf doet.

Goedkoop aan (hardboard) hout komen is eigenlijk best simpel: snuffel eens in een afvalcontainer van een bouwplaats of waar ze een woning aan het verbouwen zijn. Vooral als "het project" klaar is wordt veel overbodig spul waar niets mee is gedaan weggegooid.

Is er een reden waarom het per se in februari in Tsjechië moet zijn? Alleen al vanwege de kans op gladheid en sneeuw in Tsjechië met z'n oostblokwegen zou ik het rekken tot april of zo.

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:13

Bob Popcorn

Plop!

Inpakken in bubbelfolie en dan karton er omheen. En je dan volgende keer af gaan vragen of je niet liever pokemonkaarten met iemand wil ruilen in Praag ipv 2 meter lange LCD panelen. :z

Kan niet stoppen met ontploffen!

Pagina: 1