Downloadsnelheid stort in

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-10 12:29
Situatie: als ik mijn pc net heb opgestart haal ik altijd de max download snelheid die Ziggo beloofd (250 Mb/s). Na verloop van tijd zakt de snelheid naar ca. 30 Mb/s, opnieuw opstarten helpt niet. PC een tijdje uitzetten helpt wel. De Ziggo connectbox en mijn Asus router ingesteld als access point halen wel altijd de max snelheid getest met mijn tablet of telefoon via wifi.

Als ik op mijn PC via een NordVPN connectie test blijft de snelheid altijd steken op ca. de helft (125 Mb/s). Upload is altijd constant, hier geen probleem. Mijn PC is beschermt met Eset Internet Security.

Ik probeer een troubleshoot strategie te bedenken maar dat lukt me niet echt, te kort kennis. Iemand een goeie suggestie?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

zonder VPN ?
zonder Router ?
Modem van Ziggo al eens gereset ?
Knik in je kabel ?
Wat zijn je instellingen in Eset ? (FW)
(MS Def. is gratis en voldoet prima.evt malwarebytes ernaast)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit je direct op de Ziggo modem met een kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:25
met vpn blijft het stabiel
zonder vpn niet

ziggo zal best wel wat klooien met torrenting of usenet als je dat gebruikt
dus dat zal de verklaring wel zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-10 17:02
4tune schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 17:44:
Situatie: als ik mijn pc net heb opgestart haal ik altijd de max download snelheid die Ziggo beloofd (250 Mb/s). Na verloop van tijd zakt de snelheid naar ca. 30 Mb/s, opnieuw opstarten helpt niet. PC een tijdje uitzetten helpt wel. De Ziggo connectbox en mijn Asus router ingesteld als access point halen wel altijd de max snelheid getest met mijn tablet of telefoon via wifi.

Als ik op mijn PC via een NordVPN connectie test blijft de snelheid altijd steken op ca. de helft (125 Mb/s). Upload is altijd constant, hier geen probleem. Mijn PC is beschermt met Eset Internet Security.

Ik probeer een troubleshoot strategie te bedenken maar dat lukt me niet echt, te kort kennis. Iemand een goeie suggestie?
Hoe meet je dit?
Kan het ook zo zijn dat je 250Mbit later ergens bekijkt en het dan leest met een andere waarde?

bijv als Byte... dus 30MByte want dat is wel wat bit naar Byte is, bit /8= Byte

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Al heb je 100GIGABIT, 1000TERABIT verbinding, wanneer de remote site niet kan uploaden door te weinig bandbreedte dan heb je er ook niks aan. Stel de site waar je download, heeft een 1gbps uplink. Je kan dan daar downloaden met je 250bps. Nu gaan er nog 10 mensen downloaden, dan wordt het 100mpbs per sessie. Hoe meer er downloaden hoe lager de snelheid wordt van een ieder.

Dus er hoeft niks mis te zijn. En het zal je op meerdere sites gebeuren. En niet iedere site heeft een dikke internet pijp liggen, of die hebben ze wel, maar die knijpen ze gewoon om de kosten te drukken.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4tune
@Hackus, alles wat je noemt al getest, is niet de oorzaak.
@Emielvanputten, ja.
@boyette, ik hoop maar dat het Ziggo is die loopt te klooien en niet een partij met wat mindere bedoelingen.
@Mel33, meten doe ik met speedtest en downloaden van usenet. Die geven beiden steeds dezelfde uitkomst. Bits en bytes zijn duidelijk en ok.
@Wim-Bart er is echt iets mis.

Waarmee kan ik mijn verkeer goed en duidelijk monitoren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
boyette schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 18:26:
ziggo zal best wel wat klooien met torrenting of usenet als je dat gebruikt
dus dat zal de verklaring wel zijn
En heb je hier harde bewijzen voor, want ik hoor dit al roepen sinds 1993, bij elke provider.
Maar NIEMAND heeft het bewijs kunnen leveren.

Je zou toch denken dat dat dan het best bewaarde (bedrijfs)geheim is van allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:00

Speedmaster

Make my day...

En welke netwerkkaart heb je in gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:51
Edit: laat maar, je hebt al andere apparaten getest.

[ Voor 74% gewijzigd door MarcoC op 11-01-2020 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:29

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Vroegâh in de good-old-days bij Sprinter/Chello/UPC hielp het om een constantere snelheid te hebben door je eigen bandbreedte up/down vast te zetten op je netwerkadapter net onder de maximale up/down van je abbonement.

Programma die ik daarvoor op win2k/xp voor gebruikte was BandwidthController.

Geen idee of dat tegenwoordig nog helpt..dit was 20 jaar terug. Toen was de traffic shaping van de provider niet snel genoeg en zorgde voor instabiele resultaten.

[ Voor 14% gewijzigd door Falcon op 11-01-2020 20:45 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mel33
Upload bandbreedte overhouden is ook een must voor snel downen

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09:27

jurroen

Security en privacy geek

Heb je de Connectbox met de volle functionaliteit aan staan of staat die in bridge? Is jouw PC bekabeld of draadloos aangesloten?

Heb je de ESET firewall al eens uitgezet en het opnieuw geprobeerd? Ik heb zelf niets dan slechte ervaring met hun crappy driver/virtuele IF.

Draaien er meer applicaties mee op de achtergrond? Waarmee test je de throughput?

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:31
Heb je een managed switch ergens tussen hangen waar meerdere apparaten opzitten? Wellicht dat er iets niet goed ingesteld staat wat betreft de prioriteit van de poorten, vaak genoeg meegemaakt namelijk.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
@jerroen Eset checken is een goeie suggestie, connectbox staat niet in bridge mode maar aangezien de box zelf wel altijd de max throughput haalt zoek ik het daar niet.
@AntonyterHorst geen switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
@4tune dus alles kakt in met een Speedtest.net en je upload is niet op max

Zal het aan het wegschrijven van de data liggen?
Heb je een hele trage hdd ofzo
Of veel ram fouten
Vertel eens iets meer aub

Dus je haalt 250Mbit wel? en dan zakt het in. Dat is het steeds? En dat is op een pc met windows 10

verwacht nu niet alleen een ja van jou hoor haha

Wat gebeurt er als je windows in veilige modus met netwerkondersteuning opstart?
Is het dan oke?
Zo nee, Ja dan zit het in je pc
En dan willlen we weten... ben je up to date, is en malware gescand, is er virusgescand
Dat zijn zo wat dingen die je kan doen

En er word naar je netwerk gevraagd
Zijn daar updates van?

Maar doe eerst eens veilige modus en dan een speedtest

En
Hoe is het met eset nu

Edit
Oja en dat wat hackus zegt, een modem reset, en dan echt een reset met het pennetje of door ziggo laten uitvoeren

Ben benieuwd. Een van deze dingen zou een goed resultaat moeten geven namelijk

[ Voor 11% gewijzigd door Mel33 op 12-01-2020 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
Morgen weer verder :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14:00

Speedmaster

Make my day...

En nogmaals de vraag welke netwerkkaart gebruik je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
Speedmaster schreef op zondag 12 januari 2020 @ 20:52:
En nogmaals de vraag welke netwerkkaart gebruik je
Onboard Intel 82579V. Ik ga eerst eens een netwerkkaart / wifi dongle scoren om fouten in deze nic uit te sluiten. Het is vandaag de hele dag weer bijzonder onvoorspelbaar, dan weer goed dan weer niet. Er is voor mij geen touw aan vast te knopen :/

Nog eens samengevat, Connectbox naar ISP is altijd in orde. Asus AC68U als access point lijkt niks mis mee, wifi werkt naar behoren. Bekabeling heb ik al meermaals uitgewisseld, geen verschil.

Upload nooit een problemen, download dan weer ok en vervolgens weer bagger.

Oja, ESET aan of uit maakt ook al geen verschil.

[ Voor 3% gewijzigd door 4tune op 12-01-2020 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
@4tune heb je de upload al geknepen bijv?
Zit bijv google fotos te uploaden als je een speedtest doet. als je upload helemaal vol is dan kan er weinig 'oke download het volgende pakket' gecommuniceerd worden naar de server waar je het van binnen haalt..

Dat inkakken heeft echt te maken met het 'vollopen' van iets, of dat de pc de binnenkomende data niet snel genoeg of foutloos kan wegschrijven of dat een firewall of virusscanner tegenwerkt.
Ik hoor ook niets over de veilige modus, en of het daar ook inkakt. en of je de harde modem reset al hebt geprobeerd, dat het altijd goed was wil niet zeggen dat het nu ook zo is.

we zijn heel erg afhankelijk van jouw feedback, om een volgende tip te geven.
Je laatste bericht gaf wel meer duidelijkheid ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Mel33 op 13-01-2020 09:12 ]

Pagina: 1