Hoi,
Ik merk dat ik in deze materie nog totaal niet thuis ben. Ik heb me wat ingelezen op internet maar voel me nog steeds een noob.
De HTPC komt in een standaard ikea TV-meubel (de TV is het beeldscherm) en zal voornamelijk gebruikt worden voor het volgende:
- 1080p video afspelen/streamen
- Torrents downloaden via ethernet aansluiting
- Occasioneel webbrowsen/youtube op de bank, via draadloze muis/toetsenbordcombinatie
Vraagteken ivm meerprijs:
- Doorsturen van (semi)-hoogwaardige kwaliteit muziek (320 kbs/lossless) naar stereoinstallatie.
- spelen oudere computerspellen (t/m 2002) en SNES emulator (ik veronderstel dat dit geen extra meerprijs is)
- Netwerkopslag
Vereisten:
- Snel, stil en energiezuinig
- Zo compact mogelijke behuizing
- Ethernet, HDMI, en een paar USB-aansluitingen
- Moet Windows 10 kunnen draaien. Mijn ervaring met android devices voor Kodi was niet goed.
- Liefst zo goedkoop mogelijk
Mijn huidige lijst van onderdelen heb ik samengesteld op basis van een recente best buy guide:
- Processor: AMD 200GE: 50 euro
- SSD: Kingston A400 2,5" 240 GB: 30 euro
- Geheugen: heb ik nog liggen (8gb)
- Barebones: ASRock DeskMini A300 - 144 euro
- Koeler: Noctua NH-L9a-AM4 - 40 euro
Totaal: 264 euro.
Is dit iets, of kan het goedkoper zonder in te boeten aan de vereisten? Vergeet ik iets?
Kan ik een dergelijke device de hele dag laten aanstaan ikv brandgevaar? En ook niet onbelangrijk: wat met de stroomkosten?
Elk advies is welkom!
Ik merk dat ik in deze materie nog totaal niet thuis ben. Ik heb me wat ingelezen op internet maar voel me nog steeds een noob.
De HTPC komt in een standaard ikea TV-meubel (de TV is het beeldscherm) en zal voornamelijk gebruikt worden voor het volgende:
- 1080p video afspelen/streamen
- Torrents downloaden via ethernet aansluiting
- Occasioneel webbrowsen/youtube op de bank, via draadloze muis/toetsenbordcombinatie
Vraagteken ivm meerprijs:
- Doorsturen van (semi)-hoogwaardige kwaliteit muziek (320 kbs/lossless) naar stereoinstallatie.
- spelen oudere computerspellen (t/m 2002) en SNES emulator (ik veronderstel dat dit geen extra meerprijs is)
- Netwerkopslag
Vereisten:
- Snel, stil en energiezuinig
- Zo compact mogelijke behuizing
- Ethernet, HDMI, en een paar USB-aansluitingen
- Moet Windows 10 kunnen draaien. Mijn ervaring met android devices voor Kodi was niet goed.
- Liefst zo goedkoop mogelijk
Mijn huidige lijst van onderdelen heb ik samengesteld op basis van een recente best buy guide:
- Processor: AMD 200GE: 50 euro
- SSD: Kingston A400 2,5" 240 GB: 30 euro
- Geheugen: heb ik nog liggen (8gb)
- Barebones: ASRock DeskMini A300 - 144 euro
- Koeler: Noctua NH-L9a-AM4 - 40 euro
Totaal: 264 euro.
Is dit iets, of kan het goedkoper zonder in te boeten aan de vereisten? Vergeet ik iets?
Kan ik een dergelijke device de hele dag laten aanstaan ikv brandgevaar? En ook niet onbelangrijk: wat met de stroomkosten?
Elk advies is welkom!
[ Voor 53% gewijzigd door Tweaker2020 op 11-01-2020 18:30 ]