Ik ben op zoek naar een ventilatiewarmtepomp lucht/lucht.
Eigenlijk net als de boilerwarmtepomp maar dan eentje die de inkomende lucht kan opwarmen.
Wij hebben namelijk nu een afzuigsysteem die 250 m3/uur afzuigt.
De boilerwarmtepomp zuigt hiervan 130 m3/h af.
Nu had ik het idee als ik een ventilatiewarmtepomp neem die ook 130 m3/h afzuigt en die afkoelt in de winter en dan de inkomende lucht 150-180 m3/h kan opwarmen.
De opgewarmde lucht blaas ik dan in het trapgat op zolder en kan vanuit daar worden verspreid naar de diverse ruimten.
Ik kan het niet vinden, is er zoiets, en als het er niet is waarom niet. Het lijkt mij het ei van Columbus.
Voordeel is dat als het omkeerbaar is kan ik ook koelen.
Eigenlijk net als de boilerwarmtepomp maar dan eentje die de inkomende lucht kan opwarmen.
Wij hebben namelijk nu een afzuigsysteem die 250 m3/uur afzuigt.
De boilerwarmtepomp zuigt hiervan 130 m3/h af.
Nu had ik het idee als ik een ventilatiewarmtepomp neem die ook 130 m3/h afzuigt en die afkoelt in de winter en dan de inkomende lucht 150-180 m3/h kan opwarmen.
De opgewarmde lucht blaas ik dan in het trapgat op zolder en kan vanuit daar worden verspreid naar de diverse ruimten.
Ik kan het niet vinden, is er zoiets, en als het er niet is waarom niet. Het lijkt mij het ei van Columbus.
Voordeel is dat als het omkeerbaar is kan ik ook koelen.
[ Voor 4% gewijzigd door martijn v o op 11-01-2020 16:52 ]
PV Output 12*suntech 325wp met Enphase IQ7+ op zuid-oost 116 en 45 graad. WP Panasonic J serie 5kw. Gasloos sinds juni 2021. ID-4