Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterke
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-03-2023
Hoe moeilijk kan dat Bluetooth nou zijn??

Ik heb een LG TV (49SM8200PLA) waarmee ik met een goedkope koptelefoon ook via Bluetooth naar kan luisteren.
Nu heb ik sindskort ook een Sony koptelefoon (WH1000XM3) welke comfortabeler en beter is.

Maar helaas.. deze krijg ik maar niet gekoppeld met de TV, overigens wel met telefoon en laptop.

Volgens de specs hebben beide dezelfde Bluetooth standaard, dat zou dus moeten passen.
Maar wat ik ook probeerde de sony wordt maar niet gedetecteerd door de LG.
Daarbij probeer ik dezelfde procedure als met de goedkope. Koptelefoon BT actief zoekend, TV ook zoeken en afwachten.

Iemand enig idee??

Walterke

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

BT versie verschil ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:03
Verschil in Bluetooth versies is geen probleem aangezien Bluetooth backwards compatible is.

De Sony WH1000XM3 kan maar met één device tegelijk pairen, reset jouw Sony hoofdtelefoon en probeer het opnieuw. Daarnaast is de Bluetooth chip in de LG tv's van matige kwaliteit, wanneer je jouw Sony hoofdtelefoon wilt pairen doe dit dan binnen een range van 2 meter tussen hoofdtelefoon en tv.

Wellicht dat bovenstaande je verder helpt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dthomas
  • Laatst online: 01-01-2024
misschien een beetje off topic, maar juist dat is de reden geweest om voor de bose ipv de sony kop telefoon te kiezen, die kan je aan 2 apparaten tegelijk koppelen. Maar reset van kop telefoon zou moeten helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterke
Bedankt voor de suggesties.
Helaas heb ik nog steeds geen koppeling, ook niet met de koptelefoon tegen de TV aan en met de koptelefoon opnieuw opgestart (BT telefoon uit zelfs).
Ik heb ook nog geprobeerd de andere koptelefoon te laten vergeten, maar dat helpt niet.
Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterke
LG meldt nu doodleuk dat inderdaad sommige apparaten niet kunnen verbinden, dat is nu eenmaal zo.
Niet bevredigend....

Alternatief zou een USB Bluetooth dongle moeten kunnen zijn toch?
maar ik vrees dat de TV software dat weer niet toestaat.

Is dat toch te realiseren of met een omweg te hacken?

Ook die ene koptelefoon die wel verbinding maakte weigerde gisteren contact te maken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Laatst online: 19:03
walterke schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 08:38:

LG meldt nu doodleuk dat inderdaad sommige apparaten niet kunnen verbinden, dat is nu eenmaal zo.
Niet bevredigend....
Dat is balen.
Alternatief zou een USB Bluetooth dongle moeten kunnen zijn toch?
maar ik vrees dat de TV software dat weer niet toestaat.

Is dat toch te realiseren of met een omweg te hacken?

Ook die ene koptelefoon die wel verbinding maakte weigerde gisteren contact te maken..
Dit is prima te realiseren, de software van de tv heeft hier geen enkele invloed op.

Er zijn een paar aandachtspunten waar je rekening mee moet houden:
  1. Je hebt een Bluetooth-zender nodig i.p.v. een ontvanger.
  2. Wanneer je voor een Bluetooth-zender kiest via aux kun je geen gebruik meer maken van de ingebouwde tv-speakers. Een Bluetooth-zender met een optical aansluiting verhelpt dit, bijkomend voordeel is dat dit in theorie ook een betere geluidskwaliteit oplevert.
Ugreen is een goed merk met een uitstekende prijs/ kwaliteit verhouding: https://nl.aliexpress.com...602_10,searchweb201603_53

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marsli
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-05 18:54
walterke schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 15:41:
Hoe moeilijk kan dat Bluetooth nou zijn??

Ik heb een LG TV (49SM8200PLA) waarmee ik met een goedkope koptelefoon ook via Bluetooth naar kan luisteren.
Nu heb ik sindskort ook een Sony koptelefoon (WH1000XM3) welke comfortabeler en beter is.

Maar helaas.. deze krijg ik maar niet gekoppeld met de TV, overigens wel met telefoon en laptop.

Volgens de specs hebben beide dezelfde Bluetooth standaard, dat zou dus moeten passen.
Maar wat ik ook probeerde de sony wordt maar niet gedetecteerd door de LG.
Daarbij probeer ik dezelfde procedure als met de goedkope. Koptelefoon BT actief zoekend, TV ook zoeken en afwachten.

Iemand enig idee??

Walterke
had identiek probleem met lg tv. opgelost.
even handleiding gelezen van de sony, schijnbaar moet je na de eerste paar koppelingen de aan uit knop van de koptelefoon 7 seconden indrukken voor een volgende koppeling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miek
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-06-2023
Kan bovenstaande oplossing beamen. Ingedrukt houden tot de Sonydame "Bluetooth pairing" zegt. Vervolgens kan mij LG C8 OLED hem vinden. Opgelost. Dank! 😌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lupukski
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 27-04-2024
Heb hetzelfde probleem met Sony WH-1000XM3 koptelefoon die ik al drie dagen probeer te verbinden via bluetooth van een (pas gekochte) Samsung QE43Q64TAS tv.
INDERDAAD aan/uit knop van de koptelefoon zevental seconden ingedrukt houden tijdens zoeken op tv en ik krijg het bevrijdende bericht in mijn oortjes van de koptelefoon: bluetooth verbonden.
DANK U !!!!!!
Pagina: 1