Nieuwe microfoon

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• BertDeDikkerd
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 27-01 09:44
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?Ik zoek een microfoon (geen usb ik heb gehoord dat deze niet goed werken)

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Ongeveer 100 Euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Nee maar ik zou wel een mounting arm willen( boom arm)

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?Ik ga deze microfoon gebruiken voor gamen/streamen/recording

Bedankt, Bert

Alle reacties

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:12

br00ky

Moderator Harde Waren
Okay, en nu? Welke heb je zelf gevonden? En waarom zijn die niet goed?

• MsD
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:52

MsD

En waarom usb niet werken?

Ik heb zelf een Devine usb-1 mic (zoek even bij een grote audio webwinkel...)
Kost geen snars, en doet echt alles wat je wilt. Zo te merken ben je (ook) beginner, dan heb je hier echt een leuke aan.

Even nog een goed statief erbij scoren en voilá. En met dit soort bedragen kan je echt wel een risico nemen. Maar ik ben er tevreden mee. Al gebruik ik 'm voornamelijk om instrumenten mee op te nemen. En af en toe wat stem...

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik heb voor ~25 euro een hele set https://soundreview.org/s...denser-microphone-review/ in 1 keer + apart een Behringer Uphoria UM2 gehaald en werkt perfect, is even afstellen maar iedereen waarmee ik op Teamspeak/Discord zit vind het geweldig klinken.

Amp+Mic(en arm/pop filter etc) was bij elkaar ~ 45 euro.

Hier nog een random review : YouTube: Excelvan BM-800 Condenser Mic Review / Test

Zoek naar BM-800 en je komt er wel.

[ Voor 20% gewijzigd door prutser001 op 11-01-2020 15:49 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• BertDeDikkerd
br00ky schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 15:31:
Okay, en nu? Welke heb je zelf gevonden? En waarom zijn die niet goed?
Ik heb dit hier gelezen dat usb microphones not reccomended zijn: https://www.reddit.com/r/...ease_read_before_posting/
"4. Usb microphones are not reccomended"

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:53
Daar vind ik niet veel van onderbouwing

Zelf gebruik ik voor mijn podcast/Dj deze Samson Meteor Mic USB Studio Microphone

Deze geeft een voller stemgeluid waardoor hij niet vlak klinkt zoals andere microfoons van onder de 100 euro.
Vond hem zelfs beter klinken dan de Blue Yeti en die is een heel stuk duurder.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:10
BertDeDikkerd schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 15:51:
[...]

Ik heb dit hier gelezen dat usb microphones not reccomended zijn: https://www.reddit.com/r/...ease_read_before_posting/
"4. Usb microphones are not reccomended"
Er staat niet eens uitleg bij, dus waarom zou je dat maar gelijk voor waar aannemen?

The devil is in the details.

• BertDeDikkerd
Hahn schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 16:04:
[...]

Er staat niet eens uitleg bij, dus waarom zou je dat maar gelijk voor waar aannemen?
Ik dacht dat het waar was omdat het een forum is specefiek voor microfoons maar nu ik er even heb naar gekeken bedoelden ze We raden alleen maar non usb microfoons aan en bedoelden ze niet dat de usb microfoons slecht zijn, sorry iedereen

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:12

br00ky

Moderator Harde Waren
Ik bedoelde eigenlijk, en nu, welke modellen heb je wél gevonden ;)?

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Voor jouw budget is USB eigenlijk de enige optie. En dan lijkt de pricewatch: Marantz Pod Pack 1 USB microfoon met statief en kabel mij een prima optie. Ook nog ruim binnen budget.

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:40
Ik begrijp wel waar het usb argument vandaan komt. Microsoft kloot al sinds Windows 8 met de universal microfoon driver. Er zijn heel veel usb microfoons die Microsoft’s universal driver gebruiken en heel zacht klinken, alsof er geen power achter zit. Terwijl de settings en volume gewoon vol open staan. Je krijgt dan ook nog es de nodige ruis omdat je die gain vol open zet. Google maar eens op het onderwerp, je schrikt er van.

Ik heb dat zelf ook ervaren met enkele microfoons zoals de Samson Meteor en QU1. Ik was daarom zelf ook van plan over te stappen naar een microfoon met xlr of jack aansluiting. Met xlr moet je wel weer aparte interface nemen.

Uiteindelijk kwam ik erachter dat de Blue microfoons zoals de Yeti een andere driver gebruiken. Ik heb een Blue Yeti voor 6 tientjes op Marktplaats opgedoken ter test en inderdaad, werkt helemaal prima.

[ Voor 3% gewijzigd door JeroenNietDoen op 13-01-2020 07:47 ]

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

JeroenNietDoen schreef op maandag 13 januari 2020 @ 07:46:
Ik begrijp wel waar het usb argument vandaan komt. Microsoft kloot al sinds Windows 8 met de universal microfoon driver.
Ik geloof dat latency van USB ook een rol speelt. Jezelf beluisteren tijdens een opname werkt niet perfect met USB tenzij er een hoofdtelefoon uitgang op de microfoon zelf zit (dus voordat het signaal uberhaupt naar de PC wordt gestuurd).

Maar of dat een probleem is, is natuurlijk helemaal afhankelijk van de toepassing waarvoor je de microfoon gebruikt. Bij sommige toepassingen wil je het eindresultaat meteen kunnen horen terwijl het voor andere toepassingen weinig uitmaakt.

• SirBlade
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-01 22:58
prutser001 schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 15:48:
Ik heb voor ~25 euro een hele set https://soundreview.org/s...denser-microphone-review/ in 1 keer + apart een Behringer Uphoria UM2 gehaald en werkt perfect, is even afstellen maar iedereen waarmee ik op Teamspeak/Discord zit vind het geweldig klinken.

Amp+Mic(en arm/pop filter etc) was bij elkaar ~ 45 euro.

Hier nog een random review : YouTube: Excelvan BM-800 Condenser Mic Review / Test

Zoek naar BM-800 en je komt er wel.
Gaat deze microfoon goed werken als je hem in een 3.5 jack van een onboard soundcard prikt?

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

SirBlade schreef op woensdag 9 september 2020 @ 12:53:
[...]

Gaat deze microfoon goed werken als je hem in een 3.5 jack van een onboard soundcard prikt?
Heb het heel even geprobeerd maar het geluid was vele malen slechter vergeleken met de AMP. Dan kun je beter een microfoon halen die daar echt voor bedoeld is.

Met AMP is het geluid veeeel voller, helderder en fijner te regelen, op de AMP zitten ook mijn speakers (Edifier). Voor het was simpelere werk gebruik ik mijn G633 headset.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• SirBlade
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-01 22:58
prutser001 schreef op zaterdag 12 september 2020 @ 17:44:
[...]

Heb het heel even geprobeerd maar het geluid was vele malen slechter vergeleken met de AMP. Dan kun je beter een microfoon halen die daar echt voor bedoeld is.

Met AMP is het geluid veeeel voller, helderder en fijner te regelen, op de AMP zitten ook mijn speakers (Edifier). Voor het was simpelere werk gebruik ik mijn G633 headset.
Ok, bedankt voor het testen. Ik heb de microfoon en de AMP besteld. Ik twijfel alleen nog of ik hem zal aansluiten via usb of via de audio kabel van de AMP naar mijn soundcard.

/edit: voorlopig aangesloten via USB. Alles lijkt het goed te doen.

[ Voor 6% gewijzigd door SirBlade op 14-09-2020 20:08 ]

Pagina: 1