Vraag

• Dixie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-06 21:35
Ik heb een net aangeschafte Airport Exstreme A1264 en heb alles geïnstalleerd/geconfigureerd (groen lampje brand,(verbonden met een netwerkkabel van mijn hoofdrouter van Ziggo) en is ook zichtbaar met de Airport App op mijn iPhone. Dus verbinding heb ik).
De mini 3,5 mm jack van de AA1264, zit met 2 tulipstekkers verbonden op een lijn-ingang van mijn versterker.

Als ik nu muziek (van b.v. Songflip) via mijn iPhone wil sturen via de Airport A1264 naar mijn speakers, dan krijg ik samen met de muziek een brom te horen. ;(

Vraag, wat kan dat zijn en vooral; hoe kom ik van die brom af ? _/-\o_

PS.Muziek afspelen met een rechtstreekse verbinding van de iPhone en de lijn-ingang, gaat wel goed en is bromvrij.

Alle reacties

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:00
Probeer eens een los draadje te verbinden tussen je receiver en de airport.... allebei verbinden met een metalen stukje

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:59

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Dit werd in het verleden wel eens opgelost door simpelweg een van de stekkers om te draaien. Oftewel, de 230v stekker van de versterker omdraaien. Exacte benaming ben ik even kwijt, maar het heeft te maken met een storing over de nul draad door (waarschijnlijk) slechte filters.

En verder heeft dit niet zoveel met Netwerken te maken, maar meer met Audio en HiFi dus ik maak even een alias daar :)

edit: Na de post van @Hackus (waarvoor dank) zie Wikipedia: Aardlus :)

[Voor 32% gewijzigd door Equator op 11-01-2020 17:36]

Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Dixie schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 14:50:
Ik heb een net aangeschafte Airport Exstream A1264 en heb alles geïnstalleerd/geconfigureerd (groen lampje brand,(verbonden met een netwerkkabel van mijn hoofdrouter van Ziggo) en is ook zichtbaar met de Airport App op mijn iPhone. Dus verbinding heb ik).
De mini 3,5 mm jack van de AA1264, zit met 2 tulipstekkers verbonden op een lijn-ingang van mijn versterker.

Als ik nu muziek (van b.v. Songflip) via mijn iPhone wil sturen via de Airport A1264 naar mijn speakers, dan krijg ik samen met de muziek een brom te horen. ;(

Vraag, wat kan dat zijn en vooral; hoe kom ik van die brom af ? _/-\o_

PS.Muziek afspelen met een rechtstreekse verbinding van de iPhone en de lijn-ingang, gaat wel goed en is bromvrij.
Zit alles op geaarde wandcontactdoos/stopcontact ?
Stekker kun je omdraaien om zgn polariteit 'goed te zetten'. komt soms voor bij adapters van UK/US stekker naar EU

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Dixie
Ik heb mijn koptelefoon direct op de Airport aangesloten en toen hoorde ik geen bromtoon. Weer terug op de lijningang van de versterker en de brom was helaas weer aanwezig.

Alles is op een niet geaard wandcontactdoos aangesloten.

[Voor 14% gewijzigd door Dixie op 11-01-2020 19:19]

• Dixie
shure-fan schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 15:25:
Probeer eens een los draadje te verbinden tussen je receiver en de airport.... allebei verbinden met een metalen stukje
Dit begrijp ik niet. Hoe doe ik dat ? Wat voor draadje op wat ?

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:18
Je kunt een ground loop isolator kopen. Dit heb ik bijvoorbeeld nodig in de auto.
Voorbeeld:
https://www.djstunter.nl/...i-jack-aansluitingen.html

• Dixie
jeroen3 schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 20:11:
Je kunt een ground loop isolator kopen. Dit heb ik bijvoorbeeld nodig in de auto.
Voorbeeld:
https://www.djstunter.nl/...i-jack-aansluitingen.html
Dan zou ik de brom toch ook via de koptelefoon moeten horen. Maar dat is niet het geval.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:18
De brom is een resultaat van het elektrisch verbinden van twee net-gevoede apparaten.

Als je ze optisch, draadloos of met een magnetische koppeling (die isolator transformator) met elkaar kan verbinden dan is het fenomeen weg.

[Voor 3% gewijzigd door jeroen3 op 11-01-2020 21:47]

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:59

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Dixie schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 19:16:
Ik heb mijn koptelefoon direct op de Airport aangesloten en toen hoorde ik geen bromtoon. Weer terug op de lijningang van de versterker en de brom was helaas weer aanwezig.

Alles is op een niet geaard wandcontactdoos aangesloten.
Maar heb je de stekker nou al eens omgedraaid?

Vragen/opmerkingen
Privacy is something you can sell, but you can't buy back!

• Dixie
Equator schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 22:06:
[...]

Maar heb je de stekker nou al eens omgedraaid?
Nog niet, dat zal ik morgen eens proberen.

• Dixie
jeroen3 schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 21:47:
De brom is een resultaat van het elektrisch verbinden van twee net-gevoede apparaten.

Als je ze optisch, draadloos of met een magnetische koppeling (die isolator transformator) met elkaar kan verbinden dan is het fenomeen weg.
Er zijn DA converters die een optische 3.5 jack’s met tulp stekkers mogelijk maakt. Wellicht dat dat een oplossing kan zijn. Eerst morgen de stekker een omdraaien.
Wordt vervolgd.

[Voor 3% gewijzigd door Dixie op 11-01-2020 23:11]

• Dixie
Nou, het is opgelost !
Ik gebruikte eerst een 3.5 Jack met 3 tulipstekkers. Met de gedachte, ik gebruik er maar 2... Echter vind de AirPort dat kennelijk niet fijn.
Ik vond er nog een met 2 tulip stekkers, die aangesloten en de brom was weg ;-).

Iedereen bedankt voor het meedenken en antwoorden.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee