Suggestie: schermoppervlak als filter / sorteeroptie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-09 09:38
Met steeds langer wordende smartphones, ultrawide computerbeeldschermen en laptops die naar een 3:2 verhouding gaan is schermdiagonaal niet echt de beste manier om de grootte van schermen te vergelijken.

Ik zou daarom graag binnen de Pricewatch de optie hebben schermoppervlak weer te geven als filter en daarop ook producten te kunnen sorteren. Hiervoor is verder geen extra data van de leverancier nodig, deze waarde kunnen namelijk worden teruggerekend vanuit de schermdiagonaal en resolutie / beeldverhouding.

Ik begrijp best dat dit niet de meest gebruikelijke manier is om schermen te vergelijken en dat dit weer een extra filter / optie in de sorteerdropdown er bij is, maar het is de enige directe manier om de grootte van beeldschermen direct te vergelijken. Persoonlijk zal ik deze optie veel gebruiken als hij er in zit.

Verder kan hiermee ook apart de breedte en hoogte van het scherm weergegeven worden en hoewel ik dat zelf fijn zou vinden, snap ik best dat dit voor de rest van Tweakers, een beetje te veel van het goede is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooijekind
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:46

Mooijekind

Manager Product Content
We hebben al de relatieve schermgrootte staan in de pricewatch? Dat is toch eigenlijk wat je wilt.
Dit is dus het percentage van de oppervlakte van de voorkant wat ingenomen wordt door het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-09 09:38
Ik heb het hier over absolute schermgrootte, in cmd^2. met relatieve schermgrootte moet je alsnog de grootte van het apparaat hebben om een goed beeld te krijgen hoe groot het scherm is.

wat ik voorstel is absolute schermgrootte als meer representief alternatief voor schermdiagonaal. Gezien schermdiagonaal niet meer werkt bij verschillende beeldverhoudingen.