RAID 0 ?

Pagina: 1
Acties:

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb nu een RAID controller en ik heb twee dezelfde HD's (IBM) met op allebei de zelfde aantal en zelfde grote partitie's

Is het noodzakelijk dat de HD's worden geformateerd :? Dat wil ik graag even weten, anders ben ik straks alles kwijt... :)

Uiteraard wordt Windows opnieuw geinstalleerd...

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

Ik heb er pas volgende week 1 dus ik kan je nog niet echt helpen. Ik denk wel dat het makkelijk is voor anderen met ervaring dat je vermeld wat je config is.

Ik heb wel met SCSI Raid's gewerkt en dan kan je van 1 disk met een OS erop wel een Raid 1 config maken zonder te formateren, maar Raid 0 niet.

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04 13:51

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

ik moet je helaas vertellen dat je de HD's inderdaad opnieuw moet gaan formateren. Het systeem gaat die 2 HD's als 1 HD zien, en die 'ene' HD moet dan opnieuw worden geformateerd.

Verwijderd

Sterker nog: je partities vervallen ook allemaal. Je krijgt één grote nieuwe schijf, waar je weer nieuwe partities op zult moeten maken, die je dan ook weer moet formatteren.

• Homerius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05:55
Inderdaad, je zult eerst al je belangrijke spullen moeten backuppen, en pas daarna een Raid aanmaken. Al je data zal daarna verloren zijn, en ook je partitie indeling zal opnieuw gemaakt moeten worden.

• Br@m
  • Niet online
Oké... bedankt.... Ga ik eerst maar even backuppen...:)

• Ronnie_T
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-02 23:08

Ronnie_T

Shangri-La

Op donderdag 02 augustus 2001 19:18 schreef MSIBord het volgende:
Ik heb nu een RAID controller en ik heb twee dezelfde HD's (IBM) met op allebei de zelfde aantal en zelfde grote partitie's

Is het noodzakelijk dat de HD's worden geformateerd :? Dat wil ik graag even weten, anders ben ik straks alles kwijt... :)

Uiteraard wordt Windows opnieuw geinstalleerd...
Ronnie is benieuwd welke contoller je hebt gekocht :P

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

• Br@m
  • Niet online
Op donderdag 02 augustus 2001 22:51 schreef Ronnie_T het volgende:

[..]

Ronnie is benieuwd welke contoller je hebt gekocht :P
Weer een MSI K7T Turbo maar met raid...

Pagina: 1