Toon posts:

afbrokkelende en brekende AMD's :(

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Dag, sorry dat ik lang meer niets van mij heb laten horen maar dit zal ik nu uitleggen.

mijn waterkoel systeem is al ruime tijd klaar, en daar ben ik heel tevreden over. Maar sind deze werkt (2maanden) heb ik al ongeveer 5uur mijn nieuwe pc aan de praat gehad. het volgende is gebeurt:

eerst kreeg ik een kapot mobo (kt7a) van gistron thuis. deze heb ik terug gestuurd en na 2,5 week kreeg ik een andere thuis. ik had er een gekregen met een kapotte VIA chip.

meteen in elkaar gezet, maar er gebeurde nix. dus ik helemaal over de zeik naar mex, daar alles getest, conclusie: mijn 1.0 axia is dood GEBROKEN. een superklein hoekje is er van af gebroken. ik balen 500,- naar de knoppen.

dus ik had een 2e handse 1.0 axia gevonden voor 250,- welke ik meteen de eerste keer dat de koeler er op ging brak.

daarna een duron 750,- want het geld groeit niet op mijn rug. en intussen had ik wat geleerd. namelijk: neem nooit borgmoeren om je processor mee vast te draaien, want dan voel je niet hoe strak dat je hem vast draaid. En hij trilt toch niet los.
Voor als je het nog niet begrepen had, die duron ligt nou ook dood op mijn buro.

nu heb ik intussen ook nog een kapot moederbord gehad om alles nog wat te vertragen maar daarmee ga ik jullie (en mijn vingers) niet vermoeien.

Ik heb intussen veel gelezen over CPU-spacers of koper-spacers of hoe je ze ook noemen wil. die krengen zijn duur en slecht voor je warmte overdracht. maar over duur kan mag ik niet zeuren want ik heb al bijna 1000,- aan processors gebroken.

nu komt mijn vraag aan JOUW:

HOE ZORG IK DAT MIJN KOELBLOK WAT IK MET 4 BOUTEN VASTDRAAI: RECHT OP MIJN PROCESSOR KOMT. zodat hij niet breekt

ik zou graag een plastic Spacer willen, maar ik verscheidene leveranciers (hele groten) van plasticen en pakkingen gebelt en zij maken er geen van 0.69 mm dik. in ieder geval (igg) niet met die tolerantie.

ik heb ook een bedrijf gevraagt of ze er 1 kunnen freezen, maar dit blijkt ook niet mogelijk te zijn met die tolerantie.

dus als iemand me aan een manier kan helpen op mijn cpu's heel te houden. Ik hoor het graag.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
ocshop.nl toch?

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Klinkt als een omgedraaide Alpha koeler :)
euhh je zit met water
Ja ff voorzichtig bekijken hoe dat zit he
waarscheinlijk draai je niet alles gelijkmatig aan ?

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Iemand met ervaring vragen om het blok erop te zetten :?

Ik heb op mijn werk ongeveer 5000 koelers gemonteerd en heb slecht's 2 AMD's gemold met een supeorb.

Alle proemn in n drek

• blijhoofd_bennie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Dat probleem ken ik, er wordt over het algemeen bij veel koelers niet over het monteren gedacht (neem die orb gevallen)

Maar ik heb zo'n bevestiging klem bij oc-shop gekocht, maar is ook wel zelf te maken.

Kop een grote moer en schroef die in een stukkie ijzer en zorg voor 2 dingen die in die "uitstekels" waar die koelers aan vast moeten en draaien maar :)

Verwijderd

3 cpu's gemold in zo'n korte tijd.....way to go dude!!!!

Verwijderd

Op donderdag 02 augustus 2001 19:25 schreef Bierkameel het volgende:

Ik heb op mijn werk ongeveer 5000 koelers gemonteerd en heb slecht's 2 AMD's gemold met een supeorb.
Hmmm dan doe je wel heel leuk afwisselend werk :)

• RUXperienced
  • Laatst online: 24-06-2024
Mensen vergeten hier volgens mij dat hij m met moeren en bouten vastzet op zn mobo. En daar ligt nu juist het probleem.

Een plastic spacer kun je proberen zelf te maken. Ik heb het ook gedaan (uit t deksel van een bak Hertog ijs) en hij doet t bij mij prima :)

Verder kun je ipv het blok steeds met vier moeren vastdraaien, een constructie bouwen waarbij het blok keurig bovenop in het midden op de proc wordt gedrukt.

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

Zeg uhhh kon je die eerste amd niet claimen voor garantie? of was zeg maar je complete core door midden.
Als er een klein hoekje weg is, krijg je meestal wel een vervangende, of de shop zuigt.
Die tweede wordt wat moeilijk, maar zou ook wel kunnen als je de orginele shop kan vinden en de bon heb.
Duron weet ik niet (doormidden ofzo)

Click hier niet

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
3 achter elkaar

gaat wel heel snel met je >:)

maarja je kan zo'n spacer geval kopen bij
www.oc-shop.nl
doe dat maar
bespaart je veel geld

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

Twee linkerhanden of zo? Of ben jij zo'n geboren pechvogel?

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:07
gebruik veertjes onder je borgmoertjes??
heb ik gisteren nog mijn pc mee in en uit mekaar gehaald, en werkt perfect...
is natuurlijk niet slim om alleen moertjes te gebruiken,,, en dan ook nog 3x achter mekaar proberen... lol...

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• mrknowitall
  • Laatst online: 15-05 16:32

mrknowitall

Hardware junkie

Ik snap niet hoe je het voor elkaar krijgt? Ideaal die bouten.
  • Ligt je mobo vlak bij het monteren ? Draai je de boutjes wel steeds kruislings het zelfde aantal slagen ? Kan je niet beter vragen of een ander het wil doen ? :P
Zeker toen ik een Alpha had (klote clip) ben ik knap grof met mijn blok/proc omgegaan. Het is me niet gelukt om hem te slopen :)

One of the animals has left its cage today.

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

3 Frags, you have taken the lead! >:)

Sorry moest het ff kwijt :)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• RUXperienced
  • Laatst online: 24-06-2024
Op donderdag 02 augustus 2001 21:48 schreef mrknowitall het volgende:
Ik snap niet hoe je het voor elkaar krijgt? Ideaal die bouten.
...
Zeker toen ik een Alpha had (klote clip) ben ik knap grof met mijn blok/proc omgegaan. Het is me niet gelukt om hem te slopen :)
Dat klote-clip-gevoel heb ik ook bij mijn FOP-38 :) . Ik heb de clip ook al afgebroken. Dat is met mijn duron nog niet gelukt. En hij heeft al krak gezegd en dr is ook al een hoekje vanaf...

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:07
AMD CPU's moet je behandelen zoals vrouwen, with care dus :)

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Maar die spacers werken gewoon goed hoor....... en het is zijn FL 25-39 echt wel waard!!!

Ps ik merk helemaal geen warmte verschil met of zonder spacer.....allemaal gelul!!

Verwijderd

Ik begrijp er geen snars van dat je tot 3 x toe een core sloopt. Denk je dan niet na 2 keer, Ik kap er ff mee :?

Ik heb zelf een maze2-2 waterblok, en die heb ik zeker 4x erop/eraf gehaald. Die zit ook met 4 bouten(plastic) door het mainbord. En mijn core is nogsteeds heel.
Hier zitten idd. wel veertjes tussen. Je moet gewoon dondersgoed opletten hoe strak je die dingen aandraait.

Maar een goede spacer kan je een hoop ellende besparen. Die had je al gelijk moeten kopen, nu is het een beetje te laat.

Onbegrijpelijk dit :'(

Verwijderd

Bouten kruiselings aandraaien!

Wat een l*l! Hiep hiep k*t!

Verwijderd

Ik gebruik ook alleen moeren en een paar stukken M4 draadeind. Ben erg voorzichtig met het aandraaien, of monteer veertjes. Hou er wel rekening mee dat je 10-15kg aan druk op je AMDtje wilt zetten; balpenveertjes halen dit niet.

Een plastic spacer heb ik zelf gemaakt uit een stuk plastic uit een ijsdoos. Hij zal wel niet overal exact 0.69mm dik zijn, maar ach, het werkt zullen we maar zeggen.

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 14:56

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Goh, ken bedrijven die daar robots voor hebben.. wat voor productie werk doe je in hemelsnaam?

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

Verwijderd

Op vrijdag 03 augustus 2001 15:14 schreef nigelator het volgende:

[..]

Goh, ken bedrijven die daar robots voor hebben.. wat voor productie werk doe je in hemelsnaam?
zeker asamblage? leuk werk :) heb ik ook gedaan bij de vobis :r :r naja voor het personeel is het leuk daan maar voor de klanten niet(moet je bij de baas zijn, sorry)

Verwijderd

Topicstarter
Yep, een spacer werkt.

ik ben geen geboren pechvogel, en ik heb maar 1 linker hand. maar als het om amd's gaat moet je tering voorzichtig zijn. (dit kan iedereen overkomen met koelers die je vast bout met 4 bouten.)

ik heb nu een spacer en ben er heel blij mee, want mijn laatste duron is heel gebleven tijdens het monteren. die paar graden celsius maken toch niet uit.

nu heb ik een nieuw probleem maar daar hoort een nieuw topic bij. (ik krijg geen windoos op mijn pc)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 03 augustus 2001 15:09 schreef DaBit het volgende:
Ik gebruik ook alleen moeren en een paar stukken M4 draadeind. Ben erg voorzichtig met het aandraaien, of monteer veertjes. Hou er wel rekening mee dat je 10-15kg aan druk op je AMDtje wilt zetten; balpenveertjes halen dit niet.
Waarom 10 tot 15 kg? kan dat niet wat minder ofzo?

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 16:18

Martijn02

/* No Comment */

Wat doe je met die oude proc's ? Ik zie wel wat in een AXIA sleutelhanger... >:)

Verwijderd

Tuurlijk kan minder dan 10-15kg ook. Maar da's AMD recommended enzo, en levert een goede warmteoverdracht op.

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

HALLOOOOO
als er een klein hoekje is afgebroken, krijg je gewoon garantie hoor, (ok niet elke winkel, maar in principe hoort het wel)
(de winkel stuurt em door naar de leverancier, als het niet te bont is, dan ruilen ze hem om)

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-08 21:51

Garrett

Watercooler

(jarig!)
Bravo, je krijgt de titel "Prutser van het Jaar 2001" >:)

I love watercooling

Verwijderd

Damn! Voor dat geld had je beter meteen gewoon een snellere processor kunnen kopen :(

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 13 augustus 2001 17:33 schreef DaBit het volgende:
Tuurlijk kan minder dan 10-15kg ook. Maar da's AMD recommended enzo, en levert een goede warmteoverdracht op.
hoe weet ik wat 10/15 kilo is

ik kan het namelijk niet meten

• sharkzor
  • Laatst online: 19-08 14:18
jezus, 3 cores gemold. laat hem opsluiten en geef hem n compaq die verzegeld is.

Verwijderd

Als je nou onder elke schroef/moer een veertje doet, dan zou het wel goed moeten gaan. Dan draai je ze niet helemaal vast, en doet die veer de rest

Verwijderd

:D
djeez.... ik heb me blok dwars door de mobotray vast gebout, en er al verschillende proc. ondergehad, maar nog geeneen is er kapot gegaan.

• Amd RuLuzzz
  • Laatst online: 10-02 15:01
had gewoon een spacer gekocht dan had het jou 970 piek gescheeld >:)

Verwijderd

Op maandag 27 augustus 2001 18:35 schreef amd_ruluzzz het volgende:
had gewoon een spacer gekocht dan had het jou 970 piek gescheeld >:)
dat ding had ik ook, puter deed het een week niet, alles uit elkaar gehaald. Handen in het haar, het kreng doet niet. Maakte die spacer kortsluiting op de proc. Direct uit het raam met dat ding :(

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:05
Op maandag 27 augustus 2001 18:36 schreef Juggernaut het volgende:

[..]

dat ding had ik ook, puter deed het een week niet, alles uit elkaar gehaald. Handen in het haar, het kreng doet niet. Maakte die spacer kortsluiting op de proc. Direct uit het raam met dat ding :(
Heb hier een koperen tussen mijn FOP38 en TB750.. geen probleem.
Had je em wel goed om?

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 22:18

Servowire

prutser:~#

WTF is een spacer?

met papier mache kun je alles maken!!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Op maandag 27 augustus 2001 23:13 schreef Servowire het volgende:
WTF is een spacer?
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/emike/cpu_spacer.gif

Alle proemn in n drek

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Op vrijdag 03 augustus 2001 15:14 schreef nigelator het volgende:

[..]

Tja al die koelers op moederborden monteren was slecht stage werk :(

Gelukkig heb ik nu een goeie baan :)

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Een spacer maakt geen ruk uit voor de temp, zolang je core het koelblok maar raakt..

gewoon een spacer kopen dus, of iemand anders het zaakje laten monteren (bv. de winkel waar je de CPU koopt)

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

moertjes telkens met de klok mee een klein beetje aandraaien, zodat niet de druk op 1 enkel punt van de core komt. Of anders een spacer gebruiken

iStockphoto

Verwijderd

Op donderdag 02 augustus 2001 20:02 schreef vandamage het volgende:

[..]

Hmmm dan doe je wel heel leuk afwisselend werk :)
ROTFL!

Maar SuperOrbs.. als je eenmaal 1 cpu gebroken hebt weet je psies hoe je een superorb NIET moet bevestigen en zijn er geen problemen :)

Verwijderd

Ach ik voel met je mee

Ik heb het afgelopen weekend ook een Processor geinstalleerd. Ik wilde mijn AMD ATHLON 800 upgraden naar een AMD THUNDERBIRD 1333. Dus ik lekker aan de slag.

Netjes alles volgens de regels geinstalleerd. Alles zat goed, dus ik zet m'n pc aan. Er gebeurde helemaal niets.
Ik alles weer controleren, kon nix vinden. Dus ik zet opnieuw mijn pc aan. Na 5 seconden hoor ik een doffe plof uit de PC komen. Ik haal de proc eruit en ja hoor, gescheurd. :'( Nou vraag ik me af waarom AMD geen garantie geeft....
Kan ik weer mooi 126 EURO voor een nieuwe proc gaan betalen.

Dan wil ik hierbij NIET de groeten doen aan computerland in Rotterdam.

[sarcastische modus]
:( En bedankt voor jullie "vriendelijke" service. :(
[/sarcastische modus]

En bedankt voor h

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Hihi, ik overtref je..... Nog nooit een cpu gesloopt en al heel wat AMD en Intel systeempies in elkaar gezet.

[ontopic]
Mijn maze 2 draai ik altijd gelijdelijk aan aan. Ik draai eerst de 4 moertjes aan totdat ze tegen het veertje aankomen. Daarna kruislings telkens 1 rondje vastdraaien totdat het blok niet meer te bewegen is. Ik heb stipjes watervaste stift op de moertjes gezet om te kunnen zien of ik een heel rondje aandraai. Misschien heb je er iets aan...
[/ontopic]

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• SEFje
  • Laatst online: 09-03 11:51
wie weet, maar je advies komt wel een klein half jaar te laat ;)

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op maandag 15 april 2002 15:36 schreef SEFje het volgende:
wie weet, maar je advies komt wel een klein half jaar te laat ;)
Woooot, daar had ik helemaal niet op gelet, waarom staat dit topic dan ook opeens zo hoog :)

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:05
Moooooooh }:O.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.