120-220 volt selector switch vervangen kenwood kr4400

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazlive
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-09 19:25
Dag tweakers,

Ik heb een fijne versterker waarvan de volt selector switch is gebroken en niet blijft staan op het juiste voltage. Het onderdeel nummer is s31-2001-05.

De service manual:

https://www.google.com/ur...Vaw1PSFhPmqnfZ8JXQVCs-6uu

Foto: https://ibb.co/mJxtn0Z
https://ibb.co/JjzD6gP

Ik dacht eerst simpel draadjes door te kunnen linken maar betwijfel of dat kan met 5 draden. Ik snap het systeem eigenlijk verder niet. Misschien weten jullie of ik zelf makelijk die switch kan bypassen of dat ik een vergelijkbare schakelaar kan halen? Of misschien iets met de zelfde schakelaar nog iets kan doen?

Mochten jullie iets weten of link naar goede info hierover dan hoor ik het graag. Alvast bedankt.

Beste antwoord (via Nazlive op 11-01-2020 21:38)

• theuser
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-01 19:20
Waarom zou dat niet kunnen?
Volgens mij kun je gewoon de witte en groene draad M.B. krimpkous als isolatie doorverbinden en de rode los halen en isoleren of volledige draad verwijderen , de andere 2 kun je gewoon laten zitten.

Zie pagina 22 van de manual rechts boven (120+100=240V) .

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• theuser
Volgens mij kun je gewoon de witte en groene draad M.B. krimpkous als isolatie doorverbinden en de rode los halen en isoleren of volledige draad verwijderen , de andere 2 kun je gewoon laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nazlive
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-09 19:25
theuser schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 14:42:

Harstikke bedankt voor je reactie.
Ik kan niet echt volledig een electrisch schema begrijpen, dus ik volg maar jouw aanwijzingen op. Maar ik ga het gewoon proberen denk ik. Lijkt me niet dat er iets gevaarlijks gebeurd? :)

Edit:

Het is gelukt, ik heb met een bloksteentje de twee kabels aan elkaar gemaakt en de ander geisoleerd. Werkt weer goed :)

Nu alleen nog de verlichting aan de praat krijgen :)

[ Voor 13% gewijzigd door Nazlive op 11-01-2020 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theuser
Nazlive schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 19:19:
[...]

Harstikke bedankt voor je reactie.
Ik kan niet echt volledig een electrisch schema begrijpen, dus ik volg maar jouw aanwijzingen op. Maar ik ga het gewoon proberen denk ik. Lijkt me niet dat er iets gevaarlijks gebeurd? :)

Edit:

Het is gelukt, ik heb met een bloksteentje de twee kabels aan elkaar gemaakt en de ander geisoleerd. Werkt weer goed :)

Nu alleen nog de verlichting aan de praat krijgen :)
Hangt er maar helemaal van af hoe je het doet hoe gevaarlijk het kan zijn!
Je wil niet ongeisoleerde draden tegen metalen delen van je versterker kunnen komen.
De veiligste optie is het bruggetje direct bij de transformator maken en de andere 3 draden verwijderen.
Ik ben zelf geen fan van kroonsteentjes, soldeer liever met krimpkous eroverheen , gekrompen door soldeerbout er tegenaan te houden.

Verlichting is toch ook niet zo moeilijk , lijken gewoon 5 gloei lampjes op 7V wisselspanning te zijn (die zullen inmiddels wel het einde levensduur bereikt hebben)!

Succes ermee.