Veiligheid ABN Internetbanking.

Pagina: 1
Acties:

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 13:08

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Topicstarter
Ik maak gebruik van ABN internetbanking, werkt opzich wel leuk, maar ik begin me steeds meer zorgen te maken over de veiligheid van deze dienst. Vooral tegenwoordig met al die wormen etc. Hoe veilig is het nou, wat kan er gebeuren en wat als die server gehacked gaat worden, hoe zit het dan met je saldo? :?

/dev/null

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Op donderdag 02 augustus 2001 19:13 schreef I_Stealth_I het volgende:
hoe zit het dan met je saldo?
volgens mij zijn dat 2 vershillende dingen, ik gebruik ook dat ABN internet bankieren en volgens mij is dat wel safe

How bad is it on a scale from one to Spurs

Verwijderd

Ik gebruik dezelfde software. Bij een bank als de ABN Amro kun je er wel van uitgaan dat het goed zit met de beveiliging. Als dat niet zo zou zijn, zou de software niet op de markt gebracht worden.

Verwijderd

ik doe ook via abn inet bankieren....maak me er eerlijk gezeg ook wel is zorgen over, neit zozeer van de kant van de bank, maar stel dat je toch op een of andere manier een trojan oploopt...als een actie vanuit jou pc is uitgevoer, ben JIJ verantwoordelijk volgens de bank, en als iemand dus 5000 piek overmaakt via jou pc naar zijn rek dan kun je er in principe weinig aandoen behalve aangifte...maargoed...

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Op donderdag 02 augustus 2001 21:56 schreef Ctrl-Alt het volgende:
Ik gebruik dezelfde software. Bij een bank als de ABN Amro kun je er wel van uitgaan dat het goed zit met de beveiliging. Als dat niet zo zou zijn, zou de software niet op de markt gebracht worden.
Met die gedachte begint elk misbruik...
Natuurlijk hoort de software goed te werken. Jij denkt natuurlijk dat zo'n grote bank het anders niet doet?? ABN software voor bankieren via je modem is al eens het slachtoffer geworden van een "hack". Ok, je moets niet heel slim zijn anders trapte je er niet in, maar het kan dus wel.. :)

Wees consequent, maar niet altijd

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-04 11:50
Mmm, in principe dient de bank gewoon veiligheid te kunnen garanderen, ik heb echter enige tijd terug een site gezien, waarin het hele systeem werkt gehackt; althans aangetoont dat het kon.

In de verlopen tussentijd heeft ABN wel de lekken die daarin zijn aangetoond gedict, geloof ik. Ook te zien is dat iig niet een of andere willekeurige scriptkiddie zomaar de bank kan hacken, moet je toch wel van goede huize komen wil je dat doen.

Note: Mods/Admins, verwijder de link als ie offensive is, maar ik kon het niet echt in de policy vinden.

Compromises are for the weak

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:16
Check het beveiligings certificaat regelmatig (dat slotje rechtsonder in IE). Die moet van ABN komen en uitgegeven zijn door een bevoegde instantie (Verisign als ik me niet vergis).

Was de Rabobank niet 'gehackt' door DNS requests voor rabobank.nl via een trojan om te leiden naar een bijna identieke mirror site om zo gegevens te verzamelen?

en Tha_Butcha, het gaat niet om Homenet, maar om internetbankieren.

No production networks were harmed during this posting

• Tha_Butcha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-04 11:50
Op vrijdag 03 augustus 2001 10:34 schreef paella het volgende:

Was de Rabobank niet 'gehackt' door DNS requests voor rabobank.nl via een trojan om te leiden naar een bijna identieke mirror site om zo gegevens te verzamelen?

en Tha_Butcha, het gaat niet om Homenet, maar om internetbankieren.
Ow, 00ps, niet goed gelezen |:(

Maar idd. de Rabobank was op die manier "gehackt" ja, maar ja, waarom zou je beginnen aan het hacken van banken, want over het algemeen zelfs als je heel goed bent, is de kans dat je gepakt wordt groot lijkt mij.

Ik heb gezegd.

Compromises are for the weak

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

ik he ook inet bankieren. De enige reden waarom ik het genomen heb is omdat ik na mijn kabelaansluiting homenet niet meer aan de praat kreeg... :( Maar ik ben er helemaal niet tevreden over, driekwart van de tijd doet ie het niet, en overzichtelijk is het ook niet. Gelukkig heb ik vorige week homenet toch weer aan de praat gekregen, dus dat gebruik ik nu weer :)

edit:

de reden dat homenet het doet: de topicstarter.. :) nogmaals bedankt :)

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Pagina: 1