Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1322602

Topicstarter
Als ik bijvoorbeeld een hbo opleiding civiele techniek heb behaald, en daarna wil ik iets totaal anders gaan studeren (zoals verpleegkunde, of een taal studeren, het overlapt totaal niet etc...) kan ik na 5 jaar van totaal iets anders doen, nog terug gaan werken met mijn hbo civiele techniek opleiding? of word ik nergens aangenomen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1271350

Het zal lastiger zijn... Je hebt dan geen relevante werkervaring, kennis is weggezakt tov de nieuwe batch studenten. Maar niets is onmogelijk.. zal ook met de economie afhangen icm de vraag (die nu vast erg hoog is). Blijft dat je waarschijnlijk nooit direct 1e keus zou zijn op basis van je cv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Dat hangt volledig af van de arbeidsmarkt op het moment dat jij gaat solliciteren. Als de vraag naar personeel groot is dan kijkt er niemand naar die vijf jaar. Als de vraag er niet is dan kan zes maanden al een probleem zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, Veel mensen gaan iets anders doen dan waar ze voor gestudeerd hebben. Ik heb bedrijfskunde gedaan, en ben begonnen in de BI.
Maar als dit een vooropgezet plan is, welke overweging zit erachter dan? Waarom niet een studie doen in de richting waar je mee verder wilt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ligt en beetje aan de opleiding, in de civiele techniek is heel veel vraag dus ik denk dat je daarmee wel aan het werk komt hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:00
tsja, wat zijn je eigen overwegingen.
Waarom ben je wat anders gaan doen, en waarom blijf je dat voorlopig niet even doen terwijl je solliciteert?
Niemand hier die je kan vertellen of je wel of niet aangenomen wordt ergens, je hebt alleen wel een soort van achterstand tov starters die pas van de opleiding afkomen, maar een goed gedocumenteerd cv kan daarbij helpen.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phyrozi
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 00:22
Ik weet niet wat je hebt gedaan en welke functie je ambieert, maar je kunt het tijdens een eventuele sollicitatie ook zo vertellen dat jouw afgelopen paar jaar werkervaring aan bepaalde (soft?) skills heeft bijgedragen die je minder getraind zou hebben als je meteen in de civiele techniek was gaan werken?

Denk bijvoorbeeld aan de menselijke kant.

Dit moet je voor jezelf dan heel erg duidelijk hebben en een sterk verhaal maken. Lijkt me juist goed als je zoiets aandraagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja dat kan wel, maar moeilijker. Je zal waarschijnlijk onderaan de ladder moeten beginnen. Ik heb zo'n loopbaan gedaan. Technische opleiding, 5-6 jaar in totaal ongerelateerd commercieel / HR vakgebied gewerkt, 8 jaar geleden overgestapt naar technische functie (in lijn met mijn studie).

Twee dingen: Ik heb wel als 'support' moeten beginnen en ik ben bij een klant gaan werken die mij in actie had gezien (een fabriek waar ik een HR consultancy opdracht deed :)). Ben nu alweer 4 jaar sr. production engineer.

En eens met @Phyrozi, ik heb het niet gezegd of als argument gebruikt, maar ik heb in die 6 jaar ongereateerd zeer veel geleerd, wat ik in mijn hudiige functie ook kan gebruiken en me echt een voordeel geeft omdat ik het bij een bedrijf heb geleerd dat er goed in was (denk: projectmanagement, veranderingsprocessen begeleiden, presenteren, mensen interviewen, mensen trainen). Het helpt wel als het vak waar je 5 jaar geleden bent weggestapt niet te snel veel specifieke kennisvernieuwing nodig heeft en dat het een vak is waar veel mensen nodig zijn :).

[ Voor 4% gewijzigd door JvS op 11-01-2020 11:17 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1