Misschien wel een hele domme vraag maar maakt een interne isdn kaart (eidon) gebruik van een com-poort of niet?
Normaal niet, maar met het kan wel (modem emulatie voor oudere programma's e.d. geloof ik). Das dan wel meer een virtuele compoort, niet dat je aan de achterkant een compoort vol hebt
Een interne ISDN kaart maakt IDD gebruik van een compoort.
Of dat ding nu zelt een Uartchip (comcontroller)heeft of die settings emuleert weet ik FF niet.
Stomme vraag, waarom wil je dat weten?
Of dat ding nu zelt een Uartchip (comcontroller)heeft of die settings emuleert weet ik FF niet.
Stomme vraag, waarom wil je dat weten?
Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -
ik ben er een aan het installeren en ik heb alleen ervaring met modems. Ik heb alles geinstalleerd maar de isdn kaart heeft (win98) geen compoort toegewezen gekregen en handmatig com1-com2 toewijzen helpt niet. Het is niet mijn computer en daarom kan ik de verbinding ook niet testen. oja bij diagnostische gegevens (cfgrscherm>modems>diagnostische gegevens>meer informatie) krijgt hij geen informatie.
Je hebt helemaal geen compoort nodig, als jij een externe verbinding (ik neem aan dat je dat bedoelt) aanmaakt dan kan je kiezen uit bv. ISDN channel - Eicon DIVA 2.01 S/T (PCI).
Die staat er dan twee keer in...
Die staat er dan twee keer in...
Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi
Nee, een intern ISDN-modem heeft voor de 2 digitale lijnen geen COM-poort nodig.
Er wordt meestal wel een virtuele COM-poort aangemaakt bij installatie, maar dit is vanwege compatibliteit met programma's die met middels een COM-poort willen communiceren. Vgl. de lpt3-poort voor een netwerkprinter.
Er wordt meestal wel een virtuele COM-poort aangemaakt bij installatie, maar dit is vanwege compatibliteit met programma's die met middels een COM-poort willen communiceren. Vgl. de lpt3-poort voor een netwerkprinter.
Houdoe
Verwijderd
je moe rvscom is aanschaffen somewhere, dit is echt een superproggie voor isdn...je hoeft nl alleen je isdn kaart te installen en rvscom maakt automatisch een vmodem aan waarmee je kan inetten...bovendien kan je heeeeeeel simpel faxen, antwoord app instellen enzo met het proggie...gewoon top
Verwijderd
Hij gebruikt geen compoort. De isdn-modem maakt zelf een virtuele compoort aan.
(als ik het goed heb)
(als ik het goed heb)
Heb je niet heel toevallig een CD met drivers erbij gehad? Normaal is het zo dat je een driver nodig hebt om het modem bekend te maken in je systeem, daarna moet je zgn CAPI drivers laden waarmee een COM-poort gesimuleert wordt. Pas dan kun je je modem gaan gebruiken. Ik vermouth dat je de laatste stap (CAPI) nog moet doen.Op donderdag 02 augustus 2001 19:15 schreef Mad_Manic het volgende:
ik ben er een aan het installeren en ik heb alleen ervaring met modems. Ik heb alles geinstalleerd maar de isdn kaart heeft (win98) geen compoort toegewezen gekregen en handmatig com1-com2 toewijzen helpt niet. Het is niet mijn computer en daarom kan ik de verbinding ook niet testen. oja bij diagnostische gegevens (cfgrscherm>modems>diagnostische gegevens>meer informatie) krijgt hij geen informatie.
Vandaag geen signature
Pagina: 1