Voor mijn lokale jogclub zou ik een LED-timer willen maken. Je kan die dingen kopen, maar die zijn toch vrij duur. Vandaar ik dacht, dan maak ik het gewoon zelf. (+ mogelijkheden om het uit te breiden en aan te passen).
Ik vond iemand die hiervoor het volgende materiaal gebruikte:
https://www.thebackshed.com/forum/ViewTopic.php?TID=10521
en met dit als resultaat:

Precies hetgeen ik wil, maar terwijl die user een Micromite gebruikt zou ik deze display liever aansturen via een python script op rpi.
Verder worden de verschillende LED segmenten aangesloten op een driver bord:

Ik bestelde de onderdelen op Ali, en zoals steeds een gans eind later, nu ik alles in mijn bezit heb kan ik aan de slag. Het probleem is nu echter dat ik niet meteen weet hoe ik er best aan begin. Ik heb wel ervaring met rpi en kleine elektronica projectjes, maar dit is wel een project van een andere orde.
. Doel is via het project ook heel wat bij te leren.
Ik vond iemand die hiervoor het volgende materiaal gebruikte:
https://www.thebackshed.com/forum/ViewTopic.php?TID=10521
en met dit als resultaat:

Precies hetgeen ik wil, maar terwijl die user een Micromite gebruikt zou ik deze display liever aansturen via een python script op rpi.
Verder worden de verschillende LED segmenten aangesloten op een driver bord:

Ik bestelde de onderdelen op Ali, en zoals steeds een gans eind later, nu ik alles in mijn bezit heb kan ik aan de slag. Het probleem is nu echter dat ik niet meteen weet hoe ik er best aan begin. Ik heb wel ervaring met rpi en kleine elektronica projectjes, maar dit is wel een project van een andere orde.
- Dat driver bord wordt geconnecteerd met de rpi via een ethernet kabel. Mij is het wel niet duidelijk hoe ik vanuit python op de rpi data kan doorsturen via die kabel. Volgens Viscomjim "So your sending the clk, latch and data signals over the ethernet cable." Hoe kan ik data doorsturen via de eth0 met python? Want de rpi krijgt natuurlijk geen ip-adres? Of is het omdat ik een huist-tuin-en-keuken ethernet kabel gebruik (en geen crossover)?
- Iemand enige tips over hoe ik die gegevens moet doorsturen in Python indien de connectie gemaakt? Volgens die ene user " The driver board uses basically the same control as the TLC5916 shift registers/drivers from the original post." Iemand ervaring met TLC5916 in python?