Hallo allemaal!
Na 4 jaar plezier wordt het tijd om mijn huidige PC (6700k, 980ti, 16gb) vaarwel te zeggen en een nieuw systeem in huis te halen.
Ik heb me de afgelopen weken al tientallen uren vermaakt met het kijken van reviews, bestuderen van benchmarks, vergelijkingen doen, keuzes maken, keuzes schrappen, enzovoort.. Inmiddels ben ik zo ver dat ik - volgens mij - een compleet boodschappenlijstje heb en rest alleen nog de finetuning.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik mag graag gamen en heb een zwak voor mooie graphics (Shadow of the Tomb Raider, Battlefield V). Het doel is 1440p, 60hz tot 144hz op ultra settings.
Als bruiloft-fotograaf moet ik af en toe grote hoeveelheden foto's bewerken met Adobe Lightroom en af en toe gebruik ik Premiere Pro en After Effects om videos te editen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget ligt rond de €3000.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb momenteel een 1440p 60hz monitor maar de wens is om die te vervangen met een 144hz Gsync variant. Ik heb geen behoefte aan 4K. Ben ook al voorzien van randapparatuur.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Een degelijke videokaart waar ik de komende 4 jaar mee vooruit kan.
- Een krachtige processor die vlotjes foto's en videos kan renderen.
- 32GB RAM
- Een snelle opslag (Nvme) voor Windows en Lightroom cache.
- Een 1 of 2 TB SSD voor games en actieve foto/video projecten
- Minstens 8 TB HDD opslag voor archief materiaal.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een beetje best of both worlds dus. Goede game-performance (2080ti vind ik te duur tov de prestatiewinst) en een systeem dat zich vlot door honderden foto's en grote videobestanden kan bijten.
Ik ben tijdens mijn zoektocht besmet geraakt met het RGB-virus en verliefd geworden op de 'arctic white' looks in combinatie met een verticaal gemonteerde videokaart (Ik weet dat de meningen daarover verdeeld zijn, persoonlijke smaak). Daarom heb ik de speciale CM adapter aan mijn lijstje toegevoegd zodat de kaart niet tegen het glas zit en voldoende lucht krijgt.
Wanneer ik de pc gebruik heb ik meestal wel muziek aan staan dus de pc zelf hoeft niet per se muisstil te zijn.
Ga je overklokken?
Dat ben ik niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb redelijk voor ogen wat ik wil hebben qua cpu, gpu en behuizing. Wat betreft de opslag, RAM, koeling, voeding en moederbord heb ik me nog niet echt vastgepind op iets. Wellicht dat hier nog wat verbetering in zit.
Alvast bedankt!
Na 4 jaar plezier wordt het tijd om mijn huidige PC (6700k, 980ti, 16gb) vaarwel te zeggen en een nieuw systeem in huis te halen.
Ik heb me de afgelopen weken al tientallen uren vermaakt met het kijken van reviews, bestuderen van benchmarks, vergelijkingen doen, keuzes maken, keuzes schrappen, enzovoort.. Inmiddels ben ik zo ver dat ik - volgens mij - een compleet boodschappenlijstje heb en rest alleen nog de finetuning.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik mag graag gamen en heb een zwak voor mooie graphics (Shadow of the Tomb Raider, Battlefield V). Het doel is 1440p, 60hz tot 144hz op ultra settings.
Als bruiloft-fotograaf moet ik af en toe grote hoeveelheden foto's bewerken met Adobe Lightroom en af en toe gebruik ik Premiere Pro en After Effects om videos te editen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn budget ligt rond de €3000.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb momenteel een 1440p 60hz monitor maar de wens is om die te vervangen met een 144hz Gsync variant. Ik heb geen behoefte aan 4K. Ben ook al voorzien van randapparatuur.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Een degelijke videokaart waar ik de komende 4 jaar mee vooruit kan.
- Een krachtige processor die vlotjes foto's en videos kan renderen.
- 32GB RAM
- Een snelle opslag (Nvme) voor Windows en Lightroom cache.
- Een 1 of 2 TB SSD voor games en actieve foto/video projecten
- Minstens 8 TB HDD opslag voor archief materiaal.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een beetje best of both worlds dus. Goede game-performance (2080ti vind ik te duur tov de prestatiewinst) en een systeem dat zich vlot door honderden foto's en grote videobestanden kan bijten.
Ik ben tijdens mijn zoektocht besmet geraakt met het RGB-virus en verliefd geworden op de 'arctic white' looks in combinatie met een verticaal gemonteerde videokaart (Ik weet dat de meningen daarover verdeeld zijn, persoonlijke smaak). Daarom heb ik de speciale CM adapter aan mijn lijstje toegevoegd zodat de kaart niet tegen het glas zit en voldoende lucht krijgt.
Wanneer ik de pc gebruik heb ik meestal wel muziek aan staan dus de pc zelf hoeft niet per se muisstil te zijn.
Ga je overklokken?
Dat ben ik niet van plan.
Wat verwacht je van ons?
Ik heb redelijk voor ogen wat ik wil hebben qua cpu, gpu en behuizing. Wat betreft de opslag, RAM, koeling, voeding en moederbord heb ik me nog niet echt vastgepind op iets. Wellicht dat hier nog wat verbetering in zit.
Alvast bedankt!
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 9 3900X Boxed | € 505,05 | € 505,05 |
1 | Moederborden | Asus Prime X570-PRO | € 242,15 | € 242,15 |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 2080 Super Gaming X Trio | € 803,- | € 803,- |
2 | Interne harde schijven | WD Blue 3,5" (64MB cache, 5400rpm), 4TB | € 89,90 | € 179,80 |
1 | Behuizingen | Cooler Master MasterCase H500M | € 179,- | € 179,- |
1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI | € 105,95 | € 105,95 |
1 | Casemodding | Cooler Master Vertical Graphics Card Holder Kit | € 54,90 | € 54,90 |
1 | Waterkoeling | Corsair Hydro H115i RGB Platinum | € 145,- | € 145,- |
1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z F4-3600C16D-32GTZNC | € 202,- | € 202,- |
1 | Voedingen | Corsair RM750x (2018) Zwart | € 114,89 | € 114,89 |
1 | Solid state drives | Crucial MX500 2,5" 2TB | € 237,- | € 237,- |
1 | Solid state drives | Kingston A2000 1TB | € 135,09 | € 135,09 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.903,83 |