Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Windows 10 crasht/loopt vast bij installatie

Pagina: 1
Acties:

• Ghostflow
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 29-03 13:19
Hallo,

Ik heb een nieuwe PC in elkaar geschroefd.
Dit zijn de specs
Corsair 600 watt Voeding
MSI x470 Gaming Plus
Ryzen 5 3600
12GB DDR4 ram
Kingston a400 480GB SSD

What is het probleem?
Ik had Windows geïnstalleerd, ging vlekkeloos totdat ik een andere browser installeerde. Daarna bleef die steeds crashen. Ook verschillende crashes. Zoals critical error etc. Nu wou ik Windows opnieuw installeren via de USB stick van Microsoft zelf, maar die blijft nu ook alleen maar crashen.
Wat ik al gedaan
-bios reset
-SSD eruit, en daarna de USB stick erin gedaan om te kijken of die nog bleef crashen

Heeft iemand nog meer suggesties?

• Wim-Bart
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 21:30

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

12GB ram? Welk merk en type ram (partnummer) ? wat voor video kaart? In welke sloten zit de ram? Staat de ram op de supported list voor het Moederbord? Welke bios versie? Welke 600 Watt Corsair voeding er zijn namelijk meerdere types? Hoe oud is deze voeding?

We verwachten hier toch iets meer inzet dan alleen zo een raad lijstje want we hebben geen glazen bol.

[Voor 40% gewijzigd door Wim-Bart op 10-01-2020 17:34]

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Ghostflow
Bios version: E7B79AMS.ADO
Ram: 3x 4GB Kingston HyperX 2400MHZ(supported)
GPU: MSI gaming GTX 1070 Ti

Even ter aanvulling, bij de USB stick om Windows te installeren. Als ik daar mijn muis beweeg(bedraad) dan crasht hij. Terwijl het in de bios goed gaat

[Voor 42% gewijzigd door Ghostflow op 10-01-2020 17:38. Reden: Ter aanvulling]

• E65
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 18-01 17:22

E65

Aka Thunderstorm65

Laat memtest eens een aantal passes lopen.

Doet graag mooie dingen met geluid

• Ghostflow
Oke, ik heb deze gekocht https://m.alternate.nl/Hy...utm_source=GoogleShopping

Deze stick werkt prima, maar van mijn oude pc het geheugen werkt niet. Kan ik hier dan nog 3 van halen? Of zou dat dan niet werken?

• E65
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 18-01 17:22

E65

Aka Thunderstorm65

Ghostflow schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 17:54:
Oke, ik heb deze gekocht https://m.alternate.nl/Hy...utm_source=GoogleShopping

Deze stick werkt prima, maar van mijn oude pc het geheugen werkt niet. Kan ik hier dan nog 3 van halen? Of zou dat dan niet werken?
Dit geheugen heeft een snelheid van 2400MHz. terwijl Ryzen profiteert van 3000MHz. of meer.
Hoe ben je hierbij gekomen?
En waarom 4 dimm's? Beter is een kit van 2x 8GB, 4 dimm's zullen ook de snelheid beperken.

Doet graag mooie dingen met geluid

• Ghostflow
E65 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 20:00:
[...]

Dit geheugen heeft een snelheid van 2400MHz. terwijl Ryzen profiteert van 3000MHz. of meer.
Hoe ben je hierbij gekomen?
En waarom 4 dimm's? Beter is een kit van 2x 8GB, 4 dimm's zullen ook de snelheid beperken.
Had deze toevallig nieuw gekocht, same specs als mijn oude memory, maar deze doen het wel. In ieder geval bedankt voor het advies allemaal!
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True