[BIZAR] Ik hoor mijn fans via mijn geluidskaart!

Pagina: 1
Acties:

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
Bizar, ik zit net met me nieuwe hoofdtelefoon te spelen en ik zet me versterker (40W) eens goed hard en wat hoor ik? Een bromtoon die af en toe een heel beetje van pitch verandert, ik dus met de hoofdtelefoon op met me hand naar me 2 casefans (80mm 2W) zodat ze wat langzamer draaien en prompt neemt de toonhoogte van het bromgeluid af!

Hoe kan het dat ik mijn casefans via mijn geluidskaart kan horen! EN hoe kom ik er vanaf!!??

Het betreft een Soundblaster Live! 1024.

major :( want zo kan ik dus mooi mijn audio niet hard zetten en moet ik het doen met wat gefluister.

wie o wie heeft een oplossing?

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• Dr.Q
ik heb het al gevonden, het blijkt mijn audiokabel naar mijn fikker te zijn, die loopt (net als die naar me CD-speler) boven die 2 80mm's langs, waarom ie dan alleen op de kabel naar me fikker dat gebrom geeft is me een raadsel :?

misschien dat jullie tips hebben wat dat betreft...

Verwijderd

Condensatortje tussen + en_ min pool hangen, als een soort vonken slikkertje. Let wel goed op + en -, anders klapt de condensator...

• Dr.Q
maar waarom dan alleen de kabel naar me fikker? maakt niet uit of ik em op AUX oid zet...

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Omdat die fans een magnetisch veld veroorzaken en dat neem dat dunne kabeltje over :)

Alle proemn in n drek

• Dr.Q
daar was ik al achter, hoe ga ik dat tegen?
ik kan ze namelijk moeilijk omleggen...
kan ik ze inpakken met tape ofzo? of met zo;n antistatisch zakje?

• Dr.Q
Ik heb de kabels nu omgelegt maar het geluid blijft, zou mijn kabeltje soms niet goed zijn?

Edit:

het is alleen mijn AUX en TAD ingang, de CD-IN heeft nergens last van, zou deze al een ontstorings filter hebben?

anyway, zou je enige achteruitgang kwa kwaliteit krijgen bij het fikken van audio?

• AFR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

AFR

Als de eerder genoemde kabeltjes de veroorzaker zijn van het gebrom kun je het probleem waarschijnlijk oplossen door deze kables te vervangen door afgeschermde exemplaren of de kabels af te schermen op de lompe huis-tuin-en-keuken-manier: haal de kabel uit je computer, wikkel een stuk alluminum-folie strak rond de kabels en, wikkel leukoplast of plakband rond de laag alufoli zodat deze geen contact kan maken met de PCB's in je comp.

Zolang je je audio digitaal ript kan de ruis geen nadeleig effect op de kwaliteit hebben.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:57

JvS

Ik heb hem zelf ook

Je kan dus gewoon die kabeltjes weghalen, en voortaan je cd's via de IDE bus afspelen. Dat werkt ook (en chill). Met een plugin voor winamp gaat dat heel makkelijk.

ff zoeken.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Dr.Q
ik fik de meeste audio on-the-fly en digitaal rippen gaf bij mij veel probs dus het blijft bij analoog...

ik zal idd eens met ALU folie gaan spelen, bedankt voor de tips...

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:32
Op donderdag 02 augustus 2001 19:54 schreef JvS het volgende:
Je kan dus gewoon die kabeltjes weghalen, en voortaan je cd's via de IDE bus afspelen. Dat werkt ook (en chill). Met een plugin voor winamp gaat dat heel makkelijk.
mm, maar da's enkel voor winamp dan via de ide bus? Lijkt me weer niet echt handig als je je eige favo riptooltje gebruikt :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:57

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op donderdag 02 augustus 2001 21:32 schreef poohbeer het volgende:

[..]

mm, maar da's enkel voor winamp dan via de ide bus? Lijkt me weer niet echt handig als je je eige favo riptooltje gebruikt :)
:? verklaar je nader? Als je een cd ript heb je zowiezo dat kabeltje niet nodig, en gaat het al via de ide-bus...

Met die winamp plug-in kan je ook cd afspelen via ide, en is dat hele irritante kabeltje (imho dan :P) overbodig. Toch? :?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:14
Dat heet 'geinduceerde spanning'.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

Kijk effe in je device manager bij de properties van je cd-speler en zet dan een vinkje bij: enable digital audio for this device. :)
Pagina: 1