Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Geen data GoodWe omvormer GW-4200D-NS Ziggo modem

Pagina: 1
Acties:

• gron74
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-11 20:48
Ik heb een GoodWe GW-4200D-NS omvormer. Ik probeer via de Sems app gegevens te zien, maar dit lukt niet. Via de app heb ik de wifi instellingen op de GoodWe aangepast. Dit is blijkbaar gelukt want ik kan de omvormer nu benaderen via 192.168.1.3 (vast IP geen DHCP, maar DHCP werkt ook).

Als ik in de admin console van de omvormer kijk dan zegt hij dat er geen connectie (signal weak, router not found) is. Het lampje knippert 4x wat betekent dat er geen connectie met internet is (wifi werkt dus wel goed).
Ik heb gebeld met GoodWe en deze zeggen dat ik port forwarding op de Ziggo modem moet instellen voor poorten 20001 en 80. Ik vind dit nogal vreemd, ik heb dit nog niet op internet kunnen vinden, ook in de handleiding van GoodWe staat nergens vermeld dat dit nodig is. Ik heb Ziggo ook gebeld, zij kunnen we niet verder helpen. De modem werkt en het apparaat zit op het wifi netwerk.

Heeft iemand hier ervaring mee?

• gron74
Opgelost, het was een kwestie van enkele uren wachten.

• Euro2017
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 05-06-2020
hoi

sedert enkele eken geeft de Sems portal een foute tijdsaanduiding bij genereren dag rapport zowel in de curve op scherm als in het excel file vanaf de Goodwe 4200 DNE

het begint 6 uur eerder op de tijdas dus midden in de nacht en neemt dan de staart van laatste deel dagproductie dag te voren

de klok op omvormer en computer en het te genereren tijdsslot staan correct

iemand oplossing of mogelijk reden voor deze vreemde weergave?

kan me niet voorstellen dat niemand dit probleem heeft
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3VqUMfieMdUZBKKqeQomwvXkIL0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hcRU26wsLtI3UZwjVygGYuhu.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6HX9wtO5xBqyTsSHaLUj9SSmRlI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dxNeICd0BhQPhD9TGZQzO0ji.jpg?f=fotoalbum_large

• gron74
Ik weet niet waar je bovenstaande grafieken vandaan haalt. De energieopwekking begint bij mij rond 5.00u zonsopgang.

• Lardman
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 17-11 06:03
Tijd van de sems portal is China, dus loopt deze altijd voor. Is niet erg en de app en semsportal zelf gaan er prima mee om. Ik zie het probleem dus niet......

2280+1730(O)+1380(plat)+880(N)+2395Wp+640Wp PV (hoezo verslaafd) 3.5kW Houtkacheltje, 2.5 kW Panasonic airco, Loria 6008 duo, sinds 1-07-2018 gasloos E-label A

• Euro2017
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 05-06-2020
ik heb het over de website SEMS portal en dan niet onderdeel "plants"maar onderdeel "reports"die sedert de laatste 2 maanden foute tijdbasis toont de die 6 uur vooruitloopt. dat toont de grafiek onder reports/ curve

ik dacht dat de gegevens niet naar china mochten maar op europese servers moesten staan.

ik melde dit probleem bij goodwe nederland en kreeg respons met mail eindigend op .cn en na 6 weken weten ze niet wat er gaande is maar ik denk ook dat niemand naar deze reports/ curve kijkt

ik begrijp verder dat ook hier helaas niemand het antwoord op het probleem weet of goed begrijpt hoe je aan deze grafieken kunt komen en dan heb je er ook geen problemen mee zoals bovenstaande reactie
Pagina: 1