Veiling gewonnen maar verkoper geeft geen gehoor

Pagina: 1
Acties:
  • 660 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton3055
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-12-2023
Oké even een tijdlijn vanaf de start:

8 december: Ik doe het minimum bod voor een item in het V&A, de verkoper reageert in PB met het bericht dat ik het item werkend kan zien en kan testen.

Vanwege persoonlijke situatie was dit bod een beetje weggezakt bij mij, en ik pakte het gesprek 23 december pas weer op.

23 december: Ik reageer met mn excuses voor de late reactie en ik wilde graag een afspraak maken voor het testen. Geen reactie op ontvangen.

1 januari: Nogmaals bericht gestuurd en of de verkoper graag wil reageren, geen reactie.

3 januari: 1 uur voor eind van de veiling een bericht geplaatst op de veiling zelf of de verkoper alsjeblieft wil reageren, geen reactie, 1 uur later win ik de veiling, tegen mijn wensen in want ik wilde het item eerst zien.

7 januari: Ik meld de verkoper dat dit me veel te lang duurt zonder reactie, en dat ik graag van de veiling af wil zien. Geen reactie.

Wat is nu de beste manier van handelen? Want als de verkoper niet reageert kan ik moeilijk een afspraak maken over het ophalen/versturen/betalen, laat staan het testen wat ik sowieso nog wilde doen.

Hoe moet ik dit verder aanpakken? Ik wil nu eigenlijk verder gaan zoeken naar een alternatief voor dit item en dit laten gaan, maar dat de verkoper niet over 3 weken pas reageert en ik alles alsnog moet gaan afhandelen.

MVG,
Anton

Beste antwoord (via Anton3055 op 10-01-2020 16:15)

• Beneveerg
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-09 13:48
Veilingen op Tweakers zijn sowieso niet bindend, dus je zit nergens aan vast.

Je kan gewoon een berichtje sturen dat je geen interesse meer hebt, daarmee is het afgedaan.

Het leven is te kort om te testen

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:27

Rmg

Vergeten, veilingen op tweakers zijn niet bindend.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Beneveerg
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-09 13:48
Veilingen op Tweakers zijn sowieso niet bindend, dus je zit nergens aan vast.

Je kan gewoon een berichtje sturen dat je geen interesse meer hebt, daarmee is het afgedaan.

Het leven is te kort om te testen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton3055
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-12-2023
Bedankt aan beiden! Ik ga de verkoper inlichten en dit lekker achter me laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Normaliter mag je verwachten dat iemand toch echt wel binnen 48 uur kan reageren. Zo niet, jammer en dan ga je verder met de volgende geinteresseerde.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Dit topic is gesloten.