Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:50
Begin dit jaar ben ik verhuisd naar een nieuwe woning. Dit is een appartementencomplex en in mijn appartement heb ik mijn pricewatch: Ubiquiti EdgeRouter X aangesloten op de UTP contactdoos.

Ik heb een product: Synology DiskStation DS918+ waar Plex op draait en graag wil ik poort 32400 openen zodat ik daar optimaal gebruik van kan maken.

Dit heb ik geprobeerd:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/gDksKpt/Screenshot-2020-01-10-at-15-44-08.png

eth0 is de WAN
eth2 is mijn pricewatch: Netgear Prosafe Gigabit Plus GS108Ev3

Ik heb verschillende online port checkers gebruikt, maar ze zeggen allemaal dat poort 32400 dicht is.

Ligt het aan de IT infrastructuur van het appartementencomplex of zie ik hier iets over het hoofd?

Als er nog informatie ontbreekt, hoor ik het graag.

Beste antwoord (via pl0xs op 20-03-2020 09:26)

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10-09 18:51
pl0xs schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 14:40:
[...]

Dit is wat ik zie in de UI: 10.0.0.213/22

[...]

Dit heb ik geprobeerd, maar het mocht niet baten.

[...]

Op welke aansluiting moet ik een laptop/pc aansluiten? De eth0?
In de meterkast heb ik al gekeken. Het internet komt uitsluitend via de UTP contactdoos in mijn appartement.

[...]

De auto firewall stond in eerste instantie aangevinkt.
Sinds ik handmatig een ‘Allow 32400’ heb toegevoegd in de firewall, staat die uit.

[...]

Ah bedankt voor de tip! Ik gebruik momenteel NordVPN, maar die ondersteunen dat niet. Mag ik vragen welke VPN jij gebruikt hiervoor?
Ik draai een VPS bij Vultr voor 5 euro per maand. Daar heb ik zelf een witeguard VPN server op geconfigureerd. Mijn thuis server is permanent verbonden met die cloud server. Zo hoef ik dus thuis niks te port forwarden dat doe ik allemaal in de Vultr firewall en de wireguard config.
Het was een heel gepuzzel dus als je daar geen zin in hebt kan je een commerciele vpn zoeken die port forwarding ondersteunt. Zo uit m’n hoofd is dat bijvoorbeeld airvpn (openvpn) en mullvad (wireguard) maar er zullen er vast meer zijn.

Dat 10.x.x.x is trouwens geen publiek IP. Dus zonder dat je huisbaas in de “pand router” de poort voor je opent gaat het niet werken.

[ Voor 5% gewijzigd door Kasper1985 op 11-01-2020 15:03 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tha Render_2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 14-09 11:01
Waarschijnlijk staat er nog een router voor jouw router, zolang die poort daar niet geforward is naar jouw router, zal het niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:07
Wat is het WAN (eth0) adres van je edgerouter?

[ Voor 8% gewijzigd door jeroen3 op 10-01-2020 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:52

nelizmastr

Goed wies kapot

Je zit waarschijnlijk met een dubbel NAT scenario. Je huurbaas heeft een aansluiting, die wordt verdeeld over de appartementen (aanname). Hij zal dus een modem en router of een modemrouter hebben van een provider en een switch om de verdeling te doen.

Die router doet NAT, jouw EdgeRouter doet ook NAT en dan zal je op beide plaatsen de poort moeten forwarden. Als je geen toegang hebt tot de hoofdrouter van je huurbaas, dan kan je geen toegang van buitenaf bewerkstelligen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

jeroen3 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 16:14:
Da's natuurlijk een impertinente vraag, terwijl je alleen maar wilt weten of z'n WAN-adres uit RFC 1918 stamt ;o)

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaell958
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:08
ndthien schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 15:53:
Begin dit jaar ben ik verhuisd naar een nieuwe woning. Dit is een appartementencomplex en in mijn appartement heb ik mijn pricewatch: Ubiquiti EdgeRouter X aangesloten op de UTP contactdoos.

Ik heb een product: Synology DiskStation DS918+ waar Plex op draait en graag wil ik poort 32400 openen zodat ik daar optimaal gebruik van kan maken.

Dit heb ik geprobeerd:
[Afbeelding]

eth0 is de WAN

Ik heb verschillende online port checkers gebruikt, maar ze zeggen allemaal dat poort 32400 dicht is.

Ligt het aan de IT infrastructuur van het appartementencomplex of zie ik hier iets over het hoofd?

Je zegt het zelf al, op een contactdoos, oftwel..... er staat gewoon een router die de hele flat online houdt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:26
Even afgezien van de dubbel-NAT discussie (wat heel goed mogelijk zou kunnen zijn) moet je op de EdgeRouter, naast de poorttranslatie, ook de firewall configureren om het inkomende verkeer op de poort toe te staan.

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Bart schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 16:54:
Even afgezien van de dubbel-NAT discussie (wat heel goed mogelijk zou kunnen zijn) moet je op de EdgeRouter, naast de poorttranslatie, ook de firewall configureren om het inkomende verkeer op de poort toe te staan.
Wat hij zegt. Om dit soort dingen te debuggen is het handig dat je via ssh kunt inloggen op de edgerouter. Je zou bijvoorbeeld dit commando kunnen gebruiken of het inkomende verkeer jouw router bereikt:
code:
1
sudo tcpdump -i eth0 -n 'port 32400'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ndthien

Om de theorie te testen die men hier roept zou ik eerst eens testen of dat klopt.

Sluit simpel een laptop of pc aan op die aansluiting en kijk eens wat er gebeurt. Heb je ook niet gewoon een meterkast waar je wat over het hoofd ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:07
Brahiewahiewa schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 16:24:
[...]

Da's natuurlijk een impertinente vraag, terwijl je alleen maar wilt weten of z'n WAN-adres uit RFC 1918 stamt ;o)
Jep. Verplicht je wel om er naar te kijken. Weet je het meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starck
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Als je show advanced options aanvinkt.
Heb je dan ook een vinkje gezet bij auto firewall?
pl0xs schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 15:53:

Dit heb ik geprobeerd:
[Afbeelding]

eth0 is de WAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
Het is waarschijnlijk dat je een double NAT situatie hebt.

Wat je kan overwegen is een VPN nemen die port forwarding toestaat. Als die synology permanent met die vpn verbonden is en je opent de poort in de config van de VPN provider omzeil je je appartement router.
Dan hoef je ook niks meer te forwarden op je edge router.
Een andere optie is natuurlijk de eigenaar van het pand vragen of die voor je kan forwarden maar de vraag is of dat realistisch is.
Ik heb een zelfde soort situatie opgelost met een VPN en dat werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pl0xs
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:50
jeroen3 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 16:14:
Bart schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 16:54:
Verwijderd schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 17:13:
Om de theorie te testen die men hier roept zou ik eerst eens testen of dat klopt.

Sluit simpel een laptop of pc aan op die aansluiting en kijk eens wat er gebeurt. Heb je ook niet gewoon een meterkast waar je wat over het hoofd ziet?
In de meterkast heb ik al gekeken. Het internet komt uitsluitend via de UTP contactdoos in mijn appartement.
Starck schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 19:48:
Als je show advanced options aanvinkt.
Heb je dan ook een vinkje gezet bij auto firewall?
Sinds ik handmatig een ‘Allow 32400’ heb toegevoegd in de firewall, staat die uit.
Kasper1985 schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 12:57:
Het is waarschijnlijk dat je een double NAT situatie hebt.

Wat je kan overwegen is een VPN nemen die port forwarding toestaat. Als die synology permanent met die vpn verbonden is en je opent de poort in de config van de VPN provider omzeil je je appartement router.
Dan hoef je ook niks meer te forwarden op je edge router.
Een andere optie is natuurlijk de eigenaar van het pand vragen of die voor je kan forwarden maar de vraag is of dat realistisch is.
Ik heb een zelfde soort situatie opgelost met een VPN en dat werkt prima!
Ah bedankt voor de tip! Ik gebruik momenteel NordVPN, maar die ondersteunen dat niet. Mag ik vragen welke VPN jij gebruikt hiervoor?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
pl0xs schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 14:40:
[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

Ik draai een VPS bij Vultr voor 5 euro per maand. Daar heb ik zelf een witeguard VPN server op geconfigureerd. Mijn thuis server is permanent verbonden met die cloud server. Zo hoef ik dus thuis niks te port forwarden dat doe ik allemaal in de Vultr firewall en de wireguard config.
Het was een heel gepuzzel dus als je daar geen zin in hebt kan je een commerciele vpn zoeken die port forwarding ondersteunt. Zo uit m’n hoofd is dat bijvoorbeeld airvpn (openvpn) en mullvad (wireguard) maar er zullen er vast meer zijn.

Dat 10.x.x.x is trouwens geen publiek IP. Dus zonder dat je huisbaas in de “pand router” de poort voor je opent gaat het niet werken.

[ Voor 5% gewijzigd door Kasper1985 op 11-01-2020 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@pl0xs Op de utp contactdoos in je appartement. Rechtstreeks dus en zonder je Edgerouter natuurlijk.
Pagina: 1