Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekkernl
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 27-09-2022
Hallo,

Ik ben toe aan een nieuwe telefoon en ik vroeg me af of het handig is om de OnePlus 6T te kopen ivm updates etc.
Als ik naar de specs kijk lijkt het me dat de telefoon snel genoeg is om aankomende 3 jaar nog wel mee te gaan, maar ik vraag me af of dat ook zo is als we naar de software kijken.

Blijft de telefoon nog "security updates" oid krijgen over een aantal jaar of is het gewoon niet meer handig om over 2/3 jaar deze telefoon te hebben.

Groeten,
Bob

Beste antwoord (via Stekkernl op 10-01-2020 14:45)

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Oneplus is niet de meest betrouwbare als het aankomt op updates, Er is bijvoorbeeld een android 7 update beloofd voor de OnePlus 2 maar deze is er nooit gekomen. Ook hebben ze er een handje van een apparaat compleet te negeren (qua updates) zodra er een nieuw toestel uit is.

Ik heb zelf een OPO , OP2 en OP3 gehad, allemaal met custom rom (Lineage momenteel)

Dus als je niet bang bent de bootloader te unlocken en een custom rom te flashen kun je jaren vooruit met een Oneplus, doe je dit liever niet dan is een ander merk misschien meer geschikt voor je

Edit: Er zijn genoeg Custom Roms voor de OP6T te krijgen zo te zien:

https://forum.xda-developers.com/oneplus-6t/development

https://forums.oneplus.co...droid-9-official.1096005/

[ Voor 16% gewijzigd door ImNotnoa op 10-01-2020 14:44 ]

Try SCE to Aux

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
Oneplus is niet de meest betrouwbare als het aankomt op updates, Er is bijvoorbeeld een android 7 update beloofd voor de OnePlus 2 maar deze is er nooit gekomen. Ook hebben ze er een handje van een apparaat compleet te negeren (qua updates) zodra er een nieuw toestel uit is.

Ik heb zelf een OPO , OP2 en OP3 gehad, allemaal met custom rom (Lineage momenteel)

Dus als je niet bang bent de bootloader te unlocken en een custom rom te flashen kun je jaren vooruit met een Oneplus, doe je dit liever niet dan is een ander merk misschien meer geschikt voor je

[ Voor 16% gewijzigd door ImNotnoa op 10-01-2020 14:44 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stekkernl
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 27-09-2022
Thanks voor de tip, ik ga me even verdiepen in het "bootloaden"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:20
Hou er ook rekening mee dat de camera's helemaal poep zijn van OP toestellen. Heb een 6T gehad en nu een 7T pro. Als je een oneplus wilt kopen dan zou ik dat alleen doen wanneer de prijs erg lekker is en wanneer concurrerende toestellen (kijk eens naar bijv Xiaomi of vorige generatie Samsung) een OS hebben waar je niet aan kunt wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:59

Mavamaarten

Omdat het kan!

Als telefoon is de 6T nog meer dan snel genoeg. Om 3 jaar mee te gaan... waarschijnlijk wel.
Maar als je de laatste security updates verwacht, dan ga je geen 3 jaar redden, tenzij je aan de slag gaat met custom roms. Dat moet je ding zijn.

@Maaark Ik ben het niet eens met die stelling. De camera is niet vergelijkbaar met die van een Pixel, maar voor gewone kiekjes echt wel meer dan voldoende. Met Gcam is er wel het een en ander te redden, maar zelfde met de gewone OnePlus camera app valt het best mee. Bron: Ik heb momenteel een 6T, kom van een Pixel.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
Maaark schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 14:48:
Hou er ook rekening mee dat de camera's helemaal poep zijn van OP toestellen. Heb een 6T gehad en nu een 7T pro. Als je een oneplus wilt kopen dan zou ik dat alleen doen wanneer de prijs erg lekker is en wanneer concurrerende toestellen (kijk eens naar bijv Xiaomi of vorige generatie Samsung) een OS hebben waar je niet aan kunt wennen.
Is de camera net zo goed als andere Flagships? Nee, absoluut niet.

Is de camera "poep"? Ook dat zeker niet, voor wat foto's schieten is een OP prima geschikt en er komen goeie fotos uit, maar niet zo goed als de flagships uit de periode van de 6T

https://www.digitaltrends...vs-lg-g7-camera-shootout/

[ Voor 7% gewijzigd door ImNotnoa op 10-01-2020 14:54 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:41
Ik heb momenteel een Oneplus 6 met 256 GB opslag, deze heb ik vanaf de dag dat deze is uitgekomen in nederland. Nooit spijt van gehad en heb altijd met enige regelmaat Software updates ontvangen.
Ik ben zelf ook van plan nog 3 jaar met deze telefoon te doen. De tijd zal het leren.
Ze hebben in iedergeval belooft tot 3 jaar na het uitbrengen van de telefoon updates uit te brengen.
Vind het een fijne telefoon met een fijne UI.
De camera is voor mij echt voldoende maar verwacht geen DSLR foto kwaliteit... 8)7

Hoop dat je er iets aan hebt :P

[ Voor 18% gewijzigd door ReTechNL op 10-01-2020 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
ReTechNL schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 14:53:

Ze hebben in iedergeval belooft tot 3 jaar na het uitbrengen van de telefoon updates uit te brengen.
Ik help het je hopen, maar ik weet dat Oneplus al zeker 2 keer zo'n belofte gebroken heeft.

Verder is het natuurlijk een prima telefoon en mocht je echt drie jaar security updates willen dan biedt een custom rom in het uiterste geval altijd nog een oplossing. De oneplus community is zeker wel een custom rom community, de Oneplus one werd zelfs standaard geleverd met Cyanogenmod (de voorloper van LineageOS)

Bron:
OnePlus had announced it would rollout a huge Android 7.0 Nougat update to all OnePlus 2 devices.

This never came to fruition, and since the launch of OnePlus 3, the company has abandoned its regularly promised updates for the OnePlus 2. Android updates are important, as are regular security updates. OnePlus's commitment was transparent: it had pledged to provide all OnePlus smartphones with regular updates over a 24 months period, starting from the first build of Oxygen OS. In reality, the OnePlus One received its final update in January 2016, adding up to only twelve months worth of support. Similarly, the OnePlus X has been neglected since November - also less than two years.

[ Voor 36% gewijzigd door ImNotnoa op 10-01-2020 14:57 ]

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
Mavamaarten schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 14:50:
Als telefoon is de 6T nog meer dan snel genoeg. Om 3 jaar mee te gaan... waarschijnlijk wel.
Maar als je de laatste security updates verwacht, dan ga je geen 3 jaar redden, tenzij je aan de slag gaat met custom roms. Dat moet je ding zijn.

@Maaark Ik ben het niet eens met die stelling. De camera is niet vergelijkbaar met die van een Pixel, maar voor gewone kiekjes echt wel meer dan voldoende. Met Gcam is er wel het een en ander te redden, maar zelfde met de gewone OnePlus camera app valt het best mee. Bron: Ik heb momenteel een 6T, kom van een Pixel.
Dat moet je zelf weten :)

Als ik mega moeilijk een QR code kan scannen van ideal/digid dan is de camera wat mij betreft gewoon poep :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:46

WCA

Imnoa schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 14:42:

Vanaf de OP3 doen ze het als een van de beste qua updates. Altijd tijdig, en relatief lang. De OP3 kreeg netjes Android 9.

De OP2/OPX waren niet sjiek, maar die worden (in mijn ogen) onterecht elke keer weer als argument tegen Oneplus gebruikt, niet helemaal eerlijk als ze hun beleid een stuk verscherpt hebben toch?

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Niet online
WCA schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 14:58:
[...]

De OP2/OPX waren niet sjiek, maar die worden (in mijn ogen) onterecht elke keer weer als argument tegen Oneplus gebruikt, niet helemaal eerlijk als ze hun beleid een stuk verscherpt hebben toch?
Ja en nee, het klopt dat (tot nu toe) toestellen langer en vaker geupdate worden.

Maar het is ook zo dat ze de community beloofd hebben minstens 2 jaar met updates te komen, dat was zelfs een van hun verkooppraatjes.
Als je dat vervolgens voor je eerste 3 toestellen niet nakomt mag je er wat mij betreft tot het einde der tijden mee om je oren geslagen worden :+

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:46

WCA

Imnoa schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 15:00:
[...]

Ja en nee, het klopt dat (tot nu toe) toestellen langer en vaker geupdate worden.

Maar het is ook zo dat ze de community beloofd hebben minstens 2 jaar met updates te komen, dat was zelfs een van hun verkooppraatjes.
Als je dat vervolgens voor je eerste 3 toestellen niet nakomt mag je er wat mij betreft tot het einde der tijden mee om je oren geslagen worden :+
Die belofte is er sinds de introductie van de Oneplus 3 pas.

Het is de reden waarom ik Oneplus vroeger niet serieus nam, en tegenwoordig wel eigenlijk. Elk merk dat zo jong was had in het begin dit soort problemen, Samsung, Sony, HTC en meer hadden in het begin (en een aantal nog steeds) veel beroerdere policies, daar worden ze ook niet meer op aangekeken toch?

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:59

Mavamaarten

Omdat het kan!

Maaark schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 14:56:
[...]
Als ik mega moeilijk een QR code kan scannen van ideal/digid dan is de camera wat mij betreft gewoon poep :)
Dat klinkt eerder als een hardwaredefect. Alle foto's die ik neem zijn best wel crisp te noemen, en bij het scannen van QR codes heb ik nog nooit problemen gehad.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
Mavamaarten schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 15:08:
[...]

Dat klinkt eerder als een hardwaredefect. Alle foto's die ik neem zijn best wel crisp te noemen, en bij het scannen van QR codes heb ik nog nooit problemen gehad.
Hmm :) Zal dan ff contact zoeken met OP/Belsimpel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:40

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Stekkernl dit betreft aankoopadvies, dus schopje van AND naar ATT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvandepo
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 12-06-2023
Knip, dit mag in een eigen (aankoopadvies) topic.

[ Voor 89% gewijzigd door 13art op 07-06-2023 18:46 ]

Pagina: 1