Hoi allen,
Deze week een sim race rig gekocht met een Samsung LC49HG monitor (49" curved).
Gezien ik nu enkel op console game, wil ik een PC aan gaan schaffen voor het simracen. (Forza 7, iRacing & F1 2019).
Daarnaast wil ik ook gelijk gebruik maken van de PC om mijn werk er op te kunnen uitoefenen. Ik werk als business analist veel met Tableau (data visualisatie & data prep), welke gebruik maakt van multi-core processen & RAM geheugen. Race games staan er daarentegen om bekend om hun single-core performance (wat ik hier op het forum begreep).
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Race games & data verwerking.
Games: Forza 7, iRacing & F1 2019
Data: Tableau Desktop & Tableau Prep
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik mik op een systeem rond de €1.700,- incl. assemblage.
Ben zelf niet zeer technisch, dus laat het liever in elkaar zetten door een pro.
Daarnaast zal ik ook nog software (W10, office 2016) aan moeten schaffen, dus die komen nog bij op de onderstaande lijst.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Enkel het scherm is aanwezig (Samsung LC49HG). Toetsenbord & muis blijf ik gewoon mijn huidige Dell van het werk gebruiken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Belangrijkste is de aansluiting van CPU, GPU & RAM.
Ik heb op basis van het hier in de BBG topic (1440p) van januari de google doc sheet gevolgd om een CPU & moederbord te kiezen. Hoop dat ik dit correct begrepen heb, indien er dus bespaard kan worden zonder performance issues, dan hoor ik dat graag.
https://docs.google.com/s...ew?sle=true#gid=639584818
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merk voorkeur. Beste performance / kosten ratio is belangrijkste, met het totale maximale budget in ogenschouw.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik vind het voornamelijk belangrijk dat het systeem stil & koel blijft. Hoe de kast eruit ziet & RGB maakt mij totaal niet uit, hij wordt namelijk weg gestopt in een hoekje waar ik goed bij kan om hem aan te zetten.
Ga je overklokken?
Niet van plan, gewoon geen ervaring mee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Zijn er zaken die ik beter kan optimaliseren? Betere keus qua componenten die beter op elkaar aansluiten?
Deze week een sim race rig gekocht met een Samsung LC49HG monitor (49" curved).
Gezien ik nu enkel op console game, wil ik een PC aan gaan schaffen voor het simracen. (Forza 7, iRacing & F1 2019).
Daarnaast wil ik ook gelijk gebruik maken van de PC om mijn werk er op te kunnen uitoefenen. Ik werk als business analist veel met Tableau (data visualisatie & data prep), welke gebruik maakt van multi-core processen & RAM geheugen. Race games staan er daarentegen om bekend om hun single-core performance (wat ik hier op het forum begreep).
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Race games & data verwerking.
Games: Forza 7, iRacing & F1 2019
Data: Tableau Desktop & Tableau Prep
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik mik op een systeem rond de €1.700,- incl. assemblage.
Ben zelf niet zeer technisch, dus laat het liever in elkaar zetten door een pro.
Daarnaast zal ik ook nog software (W10, office 2016) aan moeten schaffen, dus die komen nog bij op de onderstaande lijst.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Enkel het scherm is aanwezig (Samsung LC49HG). Toetsenbord & muis blijf ik gewoon mijn huidige Dell van het werk gebruiken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Belangrijkste is de aansluiting van CPU, GPU & RAM.
Ik heb op basis van het hier in de BBG topic (1440p) van januari de google doc sheet gevolgd om een CPU & moederbord te kiezen. Hoop dat ik dit correct begrepen heb, indien er dus bespaard kan worden zonder performance issues, dan hoor ik dat graag.
https://docs.google.com/s...ew?sle=true#gid=639584818
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merk voorkeur. Beste performance / kosten ratio is belangrijkste, met het totale maximale budget in ogenschouw.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik vind het voornamelijk belangrijk dat het systeem stil & koel blijft. Hoe de kast eruit ziet & RGB maakt mij totaal niet uit, hij wordt namelijk weg gestopt in een hoekje waar ik goed bij kan om hem aan te zetten.
Ga je overklokken?
Niet van plan, gewoon geen ervaring mee.
Wat verwacht je van ons?[i]
Zijn er zaken die ik beter kan optimaliseren? Betere keus qua componenten die beter op elkaar aansluiten?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 3700X Boxed | € 325,05 | € 325,05 |
| 1 | Moederborden | MSI MPG X570 Gaming Plus | € 169,- | € 169,- |
| 1 | Videokaarten | MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X | € 446,01 | € 446,01 |
| 1 | Interne harde schijven | Seagate Desktop HDD, 1TB | € 37,87 | € 37,87 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Meshify C | € 74,90 | € 74,90 |
| 1 | Netwerkadapters | Asus PCE-AC68 | € 63,99 | € 63,99 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15 | € 141,- | € 141,- |
| 1 | Voedingen | Cooler Master V550 Gold | € 71,- | € 71,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 500GB | € 106,90 | € 106,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.435,72 | ||