Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC rond de ~200 euro voor simpele taken.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• -Danny-123
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17-11 12:58
Ik wil graag een nieuwe PC onderdelen kopen om een simpele PC te bouwen voor het browsen en video's kijken, Ik heb een oude full ATX case, PSU/Voeding en een vrij oude 500GB HDD dat ik wil hergebruiken.
Ik zoek dus een nieuwe CPU, MOBA, RAM en SSD specifiek voor het OS.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk internetten en video's (1080p) kijken, er wordt geen grote programma's geinstalleerd of gedraaid.

Wat mag het systeem gaan kosten?
~200 euro voor onderdelen, hoe goedkoper hoe beter natuurlijk.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Zoals al verteld hoef er geen case, voeding bijgekocht te worden.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een nieuwe CPU, MOBA, RAM en SSD specifiek voor het OS.

Wat verwacht je van ons?[i]
Graag wil ik advies over mijn keuze of dit past bij wat ik wil doen ermee en of er alternatieven zijn voor hetzelfde prijs dat beter is dan wat mijn keuze op dit moment is.

Mijn keuze op dit moment is :
CPU - https://tweakers.net/pric...d-athlon-200ge-boxed.html Deze heb ik uit de BBG gehaald, Ik neem aan dat deze voldoende is voor fatsoenlijke performance in video's kijken en browsen.
MOBA - https://tweakers.net/pric...3/asus-prime-a320m-k.html
RAM - https://tweakers.net/pric...crucial-ct8g4dfs824a.html
SSD - https://tweakers.net/pric...2-komma-5-inch-240gb.html

Alle reacties

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:59
Wat voor voeding heb je?
Daarnaast vergeet ook niet dat er ook nog Windows licentie gekocht moet worden. ( als je voor Windows gaat teminste )

• -Danny-123
corporalnl schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 14:23:
Wat voor voeding heb je?
Daarnaast vergeet ook niet dat er ook nog Windows licentie gekocht moet worden. ( als je voor Windows gaat teminste )
Ik heb nog een 400W be quiet voeding hier liggen, ook wordt de windows licentie hergebruikt aangezien dit om een computer gaat die er al werkend staat.
Het gaat om een upgrade meer dan om een volledig nieuwe computer.

• JohnnyDon
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12-11 10:11
Dat ziet er uit als een prima build. Hij zou moeten werken maar graag even de exacte PSU model vermelden. Dan kunnen we aangeven of hij nog voldoet of dat er een nieuwe aangeschaft moet worden.

Je wilt namelijk niet dat je nieuwe pc kapot gaat...

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 00:47
Met @corporalnl en @JohnnyDon deel ik de zorgen over de voeding, welk type en hoe oud is deze?

De 200 GE is inmiddels door de Pricewatch:AMD Athlon 300G opgevolgd, die is nog iets beter en ongeveer even goedkoop. Ook kun je nog iets sneller geheugen nemen Pricewatch:Crucial 2666GHz

[ Voor 25% gewijzigd door martyw op 11-01-2020 09:26 ]

• Rem_NL
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 01-03-2024
Ryzen 3000g clocked iets hoger out of the box met precision boost.
2 sticks geheugen omdat dit toch behoorlijk een behoorlijke prestatie winst geeft
Moederbord dat gelijk ryzen 3000g accepteert zonder een update via de webshop of leen-processor nodig heeft.
Intel m.2 ssd met meer ruimte en hogere snelheid.

Je zou eventueel de ssd aan kunnen houden en sneller geheugen pakken (3200 CL 16) voor nog wat meer prestaties (zeker als je er een keer een spelletje op wil spelen).

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Athlon 3000G Boxed€ 51,-€ 51,-
1MoederbordenMSI A320M-A PRO MAX€ 52,04€ 52,04
1Geheugen internG.Skill Value F4-2400C15D-8GNT€ 32,03€ 32,03
1Solid state drivesIntel 660p 512GB€ 65,90€ 65,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 200,97

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@-Danny-123 Aansluitend op @Rem_NL kun je nog wat besparen op SSD pricewatch: Kingston A400 2,5" 480GB

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Wolvganger
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 19-11 20:29

Wolvganger

Do not eat the yellow snow.

Dat je al een licentie van Windows hebt, dat betekent niet automatisch dat je deze in de nieuwe situatie ook activeert. Als de sleutel specifiek bij het huidige moederbord (oem) hoort, kan het zijn dat die vlieger helemaal niet opgaat.

Maar dat merk je uiteraard vanzelf... :P

[ Voor 8% gewijzigd door Wolvganger op 11-01-2020 15:24 ]

"Hoe meer het kan, hoe sneller het stuk is."

• Ludwig005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 18:57

Ludwig005

Ludwig005 - Verzonken in HW

Ik denk dat het een beter idee is om een tweedehands build te doen. Je krijgt veel meer prestaties voor minder geld en het lijkt me niet de bedoeling er veel aan uit te geven.
bv. deze V&A aangeboden: HP Pro 3500 MT (C5X65EA)
met een grotere SSD erin.

• Wolvganger

Wolvganger

Gaat het hier nu trouwens wel of niet om een upgrade? In de openingspost staat dit niet heel duidelijk, maar later wordt er wel naar gerefereerd.
-Danny-123 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 14:28:
[...]

Ik heb nog een 400W be quiet voeding hier liggen, ook wordt de windows licentie hergebruikt aangezien dit om een computer gaat die er al werkend staat.
Het gaat om een upgrade meer dan om een volledig nieuwe computer.
Dan zou ik graag willen weten wat dat werkende systeem nu dan is, want misschien is die Athlon dan niet eens een goede stap vooruit.

Edit: Als er nu bijvoorbeeld een i3 6100 in zit is de overstap naar een 3000G niet zinnig.

[ Voor 6% gewijzigd door Wolvganger op 11-01-2020 16:45 . Reden: toevoegen voorbeeld ]

• -Danny-123
Wolvganger schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 15:23:
Dat je al een licentie van Windows hebt, dat betekent niet automatisch dat je deze in de nieuwe situatie ook activeert. Als de sleutel specifiek bij het huidige moederbord (oem) hoort, kan het zijn dat die vlieger helemaal niet opgaat.

Maar dat merk je uiteraard vanzelf... :P
Hoi, Ik heb inderdaag geen OEM Licentie, hier hoef ik geen zorgen om te maken.
Wolvganger schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 16:39:
Gaat het hier nu trouwens wel of niet om een upgrade? In de openingspost staat dit niet heel duidelijk, maar later wordt er wel naar gerefereerd.

[...]

Dan zou ik graag willen weten wat dat werkende systeem nu dan is, want misschien is die Athlon dan niet eens een goede stap vooruit.

Edit: Als er nu bijvoorbeeld een i3 6100 in zit is de overstap naar een 3000G niet zinnig.
Het gaat eigenlijk al niet meer om een upgrade maar bijna om een volledig nieuwe PC.
Zonder Case en Voeding dan.

In het oude zit namelijk nog een vrije oude Intel i5 650 in en 4GB DDR3 Ram in dual channel.
Op dit moment lig het plan op de 3000G aangezien dit een upgrade is van de 200GE en 2x4GB I.P.V 1x8GB (heeft dit invloed eigenlijk??).

• Wolvganger

Wolvganger

Oke, helder dat is wel een (hele) oude cpu ja.

Dual Channel geheugen is op het AMD platform wel gewenst, vooral als het een APU is. De keuze om 2x 4GB ipv 1x 8Gb is qua prestaties dan wel een goede keuze.

Qua geheugen zou je ook kunnen kijken naar:
pricewatch: HyperX Fury black HX426C16FB3K2/8

Het andere geheugen zie ik niet op de QVL staan en ik weet eigenlijk niet of dat gecombineerd met die A320 chipset een probleem kan geven. Misschien dat iemand die daar nog iets meer van weet (of een ervaringsdeskundige) daar nog advies over kan geven. Die HyperX is op papier net een tikkie sneller.

[ Voor 57% gewijzigd door Wolvganger op 12-01-2020 14:14 . Reden: twijfel QVL geheugen ]

Pagina: 1