Ik ben op zoek naar een reguliere expressie die het volgende vindt:
1acdb2dccaf3ab
1ba2aaacdc3ba
1abxde2cdcdcd3ba
Omdat mijn code tegen een api aanpraat, zijn mijn mogelijkheden om iets met de verwerking doen, beperkt: Ik kan een pattern en een een subject aanleveren en dat is het.
Ik kan er bijv. wel voor zorgen dat de letters tussen de nummers in de subject-strings op abc-volgorde staan:
1abcd2accdf3ab
1ab2aaaccd3ab
1abdex2cccddd3ab
Mijn eigen pogingen betroffen voornamelijk lookaheads. De gebruikte engine is van PHP.
^1(?=.*a)(?=.*b)[^2]*2(?=.*c)(?=.*d)[^3]3(?=.*a)(?=.*b)$
is mijn meest geavanceerde poging tot nu toe
- een '1'
- gevolgd door een string waar tenminste 'a' en een 'b' in voorkomen (in willekeurige volgorde).
- gevolgd door een '2'
- gevolgd door een string waar tenminste 2x een 'c' en een 'd' in voorkomen (in willekeurige volgorde).
- gevolgd door een '3'
- gevolgd door een string waar alleen 'a' en een 'b' in voorkomen (in willekeurige volgorde).
1acdb2dccaf3ab
1ba2aaacdc3ba
1abxde2cdcdcd3ba
Omdat mijn code tegen een api aanpraat, zijn mijn mogelijkheden om iets met de verwerking doen, beperkt: Ik kan een pattern en een een subject aanleveren en dat is het.
Ik kan er bijv. wel voor zorgen dat de letters tussen de nummers in de subject-strings op abc-volgorde staan:
1abcd2accdf3ab
1ab2aaaccd3ab
1abdex2cccddd3ab
Mijn eigen pogingen betroffen voornamelijk lookaheads. De gebruikte engine is van PHP.
^1(?=.*a)(?=.*b)[^2]*2(?=.*c)(?=.*d)[^3]3(?=.*a)(?=.*b)$
is mijn meest geavanceerde poging tot nu toe