Het valt mij op dat de pricewatchpagina's van laptops en moederborden niet erg overzichtelijk (meer) zijn op het gebied van poorten.
Onder het kopje "aansluitingen (USB/FW)" (waarbij firewire mij niet enorm relevant meer lijkt) staan de aansluitingen door komma's gescheiden achter elkaar. Ondertussen wordt voor de schermresolutie 3 regels uitgetrokken, terwijl dat niet echt nodig is (resolutie, resolutie hoogte, resolutie breedte. Kan in 1 regel toch?)
Het voorstel zou dan zijn om de aansluitingen als volgt weer te geven:
- Niet "USB3.2 (Gen X *Gb/s)", maar gewoon de "brand name" van de usb spec. Dan krijg je dus "Superspeed USB 5Gb/s".
- In plaats van door komma's de poorten te scheiden, meerdere regels gebruiken.
Waar nu een beschrijving van de aanwezige poorten er zo uit ziet:
Zou ik het liever zo zien:
Verder lijkt mij de aanwezigheid van multitouch op laptops tegenwoordig wel een gegeven toch? hoeft volgens mij niet per se meer op een specsheet te staan.
Onder het kopje "aansluitingen (USB/FW)" (waarbij firewire mij niet enorm relevant meer lijkt) staan de aansluitingen door komma's gescheiden achter elkaar. Ondertussen wordt voor de schermresolutie 3 regels uitgetrokken, terwijl dat niet echt nodig is (resolutie, resolutie hoogte, resolutie breedte. Kan in 1 regel toch?)
Het voorstel zou dan zijn om de aansluitingen als volgt weer te geven:
- Niet "USB3.2 (Gen X *Gb/s)", maar gewoon de "brand name" van de usb spec. Dan krijg je dus "Superspeed USB 5Gb/s".
- In plaats van door komma's de poorten te scheiden, meerdere regels gebruiken.
Waar nu een beschrijving van de aanwezige poorten er zo uit ziet:
Aansluitingen (USB/FW) | 2x USB 3.2 (Gen1, 5Gb/s), USB 3.2 (Gen2, 10Gb/s), USB 3.2 (Gen2, 10Gb/s) type-c |
Zou ik het liever zo zien:
USB Aansluitingen | 2x Superspeed USB-A 5Gb/s 1x Superspeed USB-A 10Gb/s 1x Superspeed USB-C 10Gb/s (Thunderbolt 3) |
Verder lijkt mij de aanwezigheid van multitouch op laptops tegenwoordig wel een gegeven toch? hoeft volgens mij niet per se meer op een specsheet te staan.
[ Voor 17% gewijzigd door WCA op 10-01-2020 13:44 ]
Share and Enjoy!