Aanpassingen in overzichtelijkheid van USB poorten laptops

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:53
Het valt mij op dat de pricewatchpagina's van laptops en moederborden niet erg overzichtelijk (meer) zijn op het gebied van poorten.

Onder het kopje "aansluitingen (USB/FW)" (waarbij firewire mij niet enorm relevant meer lijkt) staan de aansluitingen door komma's gescheiden achter elkaar. Ondertussen wordt voor de schermresolutie 3 regels uitgetrokken, terwijl dat niet echt nodig is (resolutie, resolutie hoogte, resolutie breedte. Kan in 1 regel toch?)

Het voorstel zou dan zijn om de aansluitingen als volgt weer te geven:

- Niet "USB3.2 (Gen X *Gb/s)", maar gewoon de "brand name" van de usb spec. Dan krijg je dus "Superspeed USB 5Gb/s".
- In plaats van door komma's de poorten te scheiden, meerdere regels gebruiken.

Waar nu een beschrijving van de aanwezige poorten er zo uit ziet:

Aansluitingen (USB/FW)2x USB 3.2 (Gen1, 5Gb/s), USB 3.2 (Gen2, 10Gb/s), USB 3.2 (Gen2, 10Gb/s) type-c

Zou ik het liever zo zien:

USB Aansluitingen2x Superspeed USB-A 5Gb/s
1x Superspeed USB-A 10Gb/s
1x Superspeed USB-C 10Gb/s (Thunderbolt 3)

Verder lijkt mij de aanwezigheid van multitouch op laptops tegenwoordig wel een gegeven toch? hoeft volgens mij niet per se meer op een specsheet te staan.

[ Voor 17% gewijzigd door WCA op 10-01-2020 13:44 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooijekind
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:46

Mooijekind

Manager Product Content
Voorlopig blijven we de USB 3.X namen gebruiken omdat dit voor de meeste mensen nu nog herkenbaar is.
Wel zal ik intern gaan kijken of we de listing onder elkaar kunnen tonen ipv gescheiden door komma's .

Wat de andere spec betreft zal ik gaan kijken of we deze makkelijk kunnen laten vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Eens met @Mooijekind dat de namen lekker zo mogen blijven staan, 'Superspeed' zegt me een stuk minder dan 'USB3.1 Gen2' bijvoorbeeld, zeker als de term 'Superspeed' wordt gebruikt voor meerdere verschillende standaarden.

Daarnaast is Firewire misschien voor jou niet belangrijk, maar het blijft een gebruikte aansluiting en als je hem nodig hebt is het wel zo fijn om er op te filteren ;)

Verder is multi-touch zeker geen standaard op laptops, er zijn er nog genoeg te vinden waarmee je alleen kan scrollen en gestures met 3 of 4 vingers niet werken.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:53
Kan ik inkomen, wel fijn dat het eventueel onder elkaar zou kunnen komen te staan.

Het gaat mij er vooral om dat het op de manier zoals het nu staat erg onoverzichtelijk is.

In dat geval zou het vermoedelijk op deze manier het overzichtelijkst zijn:

USB Aansluitingen2x USB 3.2 Gen 1 (Type-A) 5Gb/s
1x USB 3.2 Gen 2 (Type-A) 10Gb/s
1x USB 3.2 Gen 2 (Type-C) 10Gb/s (Thunderbolt 3)

Of iets in die richting. Bedankt voor het nakijken!

Share and Enjoy!