Glasvezelaansluiting verplaatsbaar laten plaatsen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10 11:42

EMP

Krulloos!

Topicstarter
Binnenkort krijgen we ons nieuwe huis uit 1925 waar nog veel aan verbouwd moeten worden. Onder andere de meterkast gaat totaal aangepakt worden qua inrichting een installatie.

Nu gaat KPN ook glasvezel aanleggen, en komen ze binnenkort langs om de plek van het modem te bepalen.

Nu wil ik dus de meterkast op een later moment nog verbouwen, en zou het fijn zijn als ik de glasvezelmodem dam nog enigszins kan verplaatsen, misschien 20 cm hoger/lager en/of links/rechts.

Weet iemand of het mogelijk om het modem zo aan te laten leggen dat ik die in een later stadium dus nog enigszins kan verplaatsen? Misschien door wat extra snoer aan te laten leggen? Of is het echt vast-is-vast.

Verbouwblog van mijn Schrootjespaleis uit 1925.
My anime addiction.

Beste antwoord (via EMP op 10-01-2020 13:06)

• pporrio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:43
Ik heb een Genexis glasvezelmodem. Dat is tevens mijn glasvezelaansluitpunt in de meterkast. Hierop zit de glasvezelkabel die vanuit de grond de meterkast binnenkomt, vast gelast. Vanuit dit punt gaat er een UTP-kabel naar de Experiabox (KPN).

Zoals eerder gesteld: Als de monteur de kabel die het glasvezelmodem ingaat en gelast wordt, wat langer laat, kun je 'm later voorzichtig nog verplaatsen. Zolang je 'm zelf niet op een heel andere plek gaat hangen (buiten de meterkast bijvoorbeeld) heb je ook geen gezeur over aansprakelijkheid bij storingen.

Mijn platencollectie

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:39
Bij het aanleggen aangeven aan de monteur. Vaak zijn ze best wel bereid om een paar meter extra kabel te doen (doen ze dan met een ty wrap).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haro1power
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-10 12:10
Ik denk wel dat dit mogelijk is.

Ik heb thuis ook glasvezel, dit komt met een kabel de meterkast binnen en gaat naar een aansluitpunt. Dit aansluitpunt kan ik gewoon van de muur afschroeven en eventueel verplaatsen. Bij mij is de kabel niet langer en heeft verzetten geen zin, maar je zou de monteur kunnen vragen om er meer kabel tussen te plaatsen.

Vanuit het aansluitpunt gaat er weer een ander kabeltje naar het glasvezelmodem, dat is gewoon een standaard glasvezelkabel, je zou eventueel altijd een langer kabeltje daarvoor kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP

EMP

Krulloos!

Topicstarter
Het gaat in dit geval dus om het aansluitpunt dat ik later wil verplaatsen. Ik heb nu nog XS4ALL ADSL met een FritzBoz, dus (nog?) geen glasvezelmodem.

My anime addiction.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• pporrio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:43
Ik heb een Genexis glasvezelmodem. Dat is tevens mijn glasvezelaansluitpunt in de meterkast. Hierop zit de glasvezelkabel die vanuit de grond de meterkast binnenkomt, vast gelast. Vanuit dit punt gaat er een UTP-kabel naar de Experiabox (KPN).

Zoals eerder gesteld: Als de monteur de kabel die het glasvezelmodem ingaat en gelast wordt, wat langer laat, kun je 'm later voorzichtig nog verplaatsen. Zolang je 'm zelf niet op een heel andere plek gaat hangen (buiten de meterkast bijvoorbeeld) heb je ook geen gezeur over aansprakelijkheid bij storingen.

Mijn platencollectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EMP

EMP

Krulloos!

Topicstarter
Thanks, ga ik zorgen dat ik er bij ben als de monteur de boel komt installeren :)

My anime addiction.

Pagina: 1